Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rianne145
#879610
Hallo,

Ik heb geen idee in welke rubriek ik dit moet plaatsen, vandaar hier maar. Ik heb bij mijn vorige bestelling bij Herby iets gekregen dat ik volgens mij niet had besteld, maar wat wel erg in de smaak viel bij mijn katten. Het is een nek met een stuk rug (hele?) de nek is vrij lang en dunner dan een kip. Iemand een goede suggestie?
Wat ik me kan herinneren wogen ze een 200 gr. per stuk.

Alvast bedankt!

Groetjes Rianne
Door Minna
#879611
Een eendennek is langer dan een kippennek en zwaarder ook maar niet dunner...of misschien heb je hele dikke kippennekken en hele dunne eendennekken gehad? :D
Gebruikersavatar
Door pike
#879614
Mogelijk parelhoenkarkas? Momenteel zijn die van Herby namelijk met nek, en die nekkies zijn idd vrij lang en dunner dan de kippenekken. Hier wegen ze ook tegen de 2 ons.  Het vlees is ook wat donkerder van kleur.
Door danielle1980
#879616
owwwwwwwwwww is dat wat ik nu heb...
iets met karkas en nek staat er en niet de parelhoen die ik gewend ben  ;D
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 13 dec 2007, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rianne145
#879639
Hmmm, op de lijst van Herby staat dat parelhoen ongeveer 400 gr. per stuk weegt, er staat mij bij dat ze hem in twee maaltijden op aten en dan zou het zo'n 200 gr. moeten zijn. Vandaar mijn twijffel.....
Door danielle1980
#879661
rianne145 schreef: Hmmm, op de lijst van Herby staat dat parelhoen ongeveer 400 gr. per stuk weegt, er staat mij bij dat ze hem in twee maaltijden op aten en dan zou het zo'n 200 gr. moeten zijn. Vandaar mijn twijffel.....
ik zal morgen s wegen voor je ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#879729
rianne145 schreef: Hmmm, op de lijst van Herby staat dat parelhoen ongeveer 400 gr. per stuk weegt, er staat mij bij dat ze hem in twee maaltijden op aten en dan zou het zo'n 200 gr. moeten zijn. Vandaar mijn twijffel.....
Ja dat klopt, eerst waren ze groter en deed ik ze ook in tweeën voor mijn honden , zat er ook geen nek aan. de laatste zending echter zijn kleinere karkasjes met lnage dunne nek en wat donkerder van kleur.
Door pallas
#879760
pike schreef: Ja dat klopt, eerst waren ze groter en deed ik ze ook in tweeën voor mijn honden , zat er ook geen nek aan. de laatste zending echter zijn kleinere karkasjes met lnage dunne nek en wat donkerder van kleur.
hier hetzelfde. De honden eten ze trouwens weer met smaak op :)
Door danielle1980
#880149
ik heb net s bekeken, dats wel heel anders dan ik had...
maar heb de normale ook van herby gekregen.
hmmm eens kijken of ze t lusten vanavond en wat t weegt, want moet nu even weer aanpassen dan.
Door Rianne145
#880649
Nou, dan denk ik dat ik inderdaad wel kan concluderen dat het inderdaad parelhoen is. Bedankt iedereen voor het meedenken!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door