Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#879300
Boefje had afgelopen week last van een ontsteking boven haar oog. Dat is open gegaan en er is behoorlijk wat pus uit komen lopen. Ook nu komt er nog steeds pus uit. Inmiddels heb ik de ab-kuur na 8 dagen vervangen door colloïdaal zilver aangezien mijn ervaring is dat ze daar vaak meer baat bij heeft.
Het is op zich goed dat de troep er uit loopt, maar het loopt ook wat in haar oog dat er daardoor geïrriteerd uit begint te zien. Waarmee kan ik nu oog en wond het beste schoonmaken om er voor te zorgen dat het wel desinfecteert maar niet bijt aan haar oog?
Kamillethee? Ook daarvoor zilverwater pakken?
Door henneke
#879392
je zou ook nog kunnen proberen om met vaseline een glad weggetje aan te leggen vanaf de plek waar het vuil uitkomt langs het oog zodat het meeste vuil niet het oog bereikt , ik hoop dat je snapt wat ik bedoel  :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#879413
henneke schreef: je zou ook nog kunnen proberen om met vaseline een glad weggetje aan te leggen vanaf de plek waar het vuil uitkomt langs het oog zodat het meeste vuil niet het oog bereikt , ik hoop dat je snapt wat ik bedoel  :-\
Ja, goed idee! Sowieso koekt het dan minder aan in haar wimpers enzo.
Zal zo eens een kamillethee trekken. Heb ook nog wel kamilletinctuur, maar dat lijkt me te veel bijten.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#879503
Femke schreef: je kan het oogje ook schoonmakem met colloïdaal zilver. Ik weet niet of je een hele sterkte hebt? Anders misschien even wat verdunnen.
50 ppm
Door Mevroi Kruim
#879529
Kijk met kamillethee wel uit dat er geen fiezeltjes kamille in drijven. Als je van een zakje zet is dat meestal geen probleem maar losse kamille moet je echt heel goed zeven, door een kaasdoek oid. Die fiezetljes kunnen het oog nog eens extra irriteren.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#879553
Ik heb een potje kamillethee gezet m.b.v. theezakjes. Het staat nu af te koelen, dus ga het straks even controleren op fiezeltjes, fliebertjes en wat er zoal nog meer in rond kan drijven.
Door Femke
#879849
Sonja schreef: 50 ppm

ik dacht een keer ergens gelezen te hebben dat je zilverwater van meer dan 15 ppm niet rechtstreeks in het oog mocht gebruiken (omdat het prikt) maar ik kan het niet meer vinden...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door