Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chubby
#879309
Vandaag heb ik bij de vishandel een 10 liter emmer vol koppen en staarten meegekregen. Gratis en wel...

Geen idee wat er precies inzit allemaal, de vis is diep bevroren en nu na een avond buiten absoluut nog niet ontdooit om in porties te verdelen..

Morgen moet ik gewoon werken, dus als ik morgenavond thuiskom zal de vis helemaal ontdooit zijn. Kan ik het daarna weer invriezen?  :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#879327
Ik zou het gewoon weer invriezen. Het is nu trouwens best wel fris buiten, het ontdooien gaat nu niet zo snel en de vis blijft lekker koud (koelkasttemperatuur). Ik zie er geen probleem in  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#879386
Chubby schreef: Vandaag heb ik bij de vishandel een 10 liter emmer vol koppen en staarten meegekregen. Gratis en wel...

Geen idee wat er precies inzit allemaal, de vis is diep bevroren en nu na een avond buiten absoluut nog niet ontdooit om in porties te verdelen..

Morgen moet ik gewoon werken, dus als ik morgenavond thuiskom zal de vis helemaal ontdooit zijn. Kan ik het daarna weer invriezen?  :-\
Welneeeeeee, dat duurt dagen met deze temperaturen ;D

Maar je kunt het na ontdooien wel weer gewoon invriezen.
Door Malamoods
#879465
Hi hi, ik ken 't probleem.... Mijn lieve visboer gaf me eens een paar zakken met totaal zo'n 39 zalmkoppen! Allemaal vastgevroren!

Rachel.
Door Chubby
#879474
Laten stuiteren?! Getverdemme! Dan zit alles onder...

Hoop dat ik de vis vanavond van elkaar kan losbreken, maar moet ze eerst uit die emmer kunnen krijgen...
Door pallas
#879478
*Natasja* schreef: Een paar keer op de tegels laten stuiteren wil ook weleens helpen om de aan elkaar gevroren koppen los te krijgen.
JA, werkt prima.
wel bij compleet bevroren koppen doen, niet las ze al half ontdooit zijn :P
Door Chubby
#879783
Gisteren was de inhoud van de emmer voldoende ontdooit om 'm over te kiepen in de gootsteen.. Amai, wat een bende!

Uiteindelijk hebben we een 14 tal stevige porties vis kunnen wegpeuteren (wel mooie, hele vissen vaak!) en de rest van het afval (echt afval: stukjes vis, vel en véél orgaan) weggegooid..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door