Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna Penta
#87912
Dat begrijp ik dus niet. Er zijn massa's mensen die hun hond vers vlees door of naast de brokken geven. Hoe zit dat dan met de rauwe kip vs zuurgraad van de maag? Ik heb nu toch van verschillende d.a.'s gehoord dat er honden aan salmonella zijn gestorven. Maar een waarschuwing staat niet op de versvleesverpakkingen. Er zullen dan toch wel brokkenhonden zijn die een salmonellavergiftinging oplopen?

Ik begrijp dit dus niet omdat veiligheid altijd voorlop staat in dierenvoeding en dan dit...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87920
[quote="Anna Penta"]
Dat begrijp ik dus niet. Er zijn massa's mensen die hun hond vers vlees door of naast de brokken geven. Hoe zit dat dan met de rauwe kip vs zuurgraad van de maag? Ik heb nu toch van verschillende d.a.'s gehoord dat er honden aan salmonella zijn gestorven. Maar een waarschuwing staat niet op de versvleesverpakkingen. Er zullen dan toch wel brokkenhonden zijn die een salmonellavergiftinging oplopen?

Ik begrijp dit dus niet omdat veiligheid altijd voorlop staat in dierenvoeding en dan dit...
[/quote]
Een soort waarschuwing zoals bij de magnetron"u kunt hier niet uw huisdieren in drogen"

Ik vraag me af hoevaak dit voorkomt want ik ken heel veel hondenmensen met grote of kleine roedels en ik heb er nog nooit iemand over gehoord.De meeste mensen die wel eens vlees bij de brokken doen nemen rodi lekker makkelijk bij de supermarkt of een pakje smuldier pens,en een nog grotere groep denkt met een blik hun hond af en toe van vers te voorzien.Ook doen veel mensen die brokken voeren en wel eens vlees erdoor mengen het vlees garen in de magnetron ze willen het ontdooien maar het komt er gaar uit ::).
De meeste versvoeders waar kip inzit moet je moeite voor doen om eraan te komen en dat zijn dan vaak weer de mensen die iets meer hebben gekeken wat ze voeren .
Door Lizzy
#87945
Er zit geen salmonella in versvlees. Versvlees wordt zeer streng op bacterieen gecontroleerd en mag minder bacterieen bevatten dan vlees dat wij in de winkel kopen.
Door Anna Penta
#87952
[quote="Lizzy"]
Er zit geen salmonella in versvlees. Versvlees wordt zeer streng op bacterieen gecontroleerd en mag minder bacterieen bevatten dan vlees dat wij in de winkel kopen.
[/quote]

Aha ik wist wel dat er een sluitend argument was :D
Door Lizzy
#88208
[quote="MARCELDH"]
hoe zit dat dan als je een kippenek koopt op de markt of kippevleugels
daar ken dus wel salmonella inzitte?
[/quote]
Ja. Maar da's voor een hond geen probleem. Zijn maagzuur maakt daar korte mette mee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door