Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#879122
ik heb laatst barfdingetjes voor sien gehaald, (kippenonderdelen en organen en vissen) en deze hebben eerst 2 dagen in de koelkast gewoond voordat ik ze in de vries deed.
beetje stom natuurlijk, maar toen ik ze savonds wilde portioneren, viel ik om van de slaap, en onder het mom van: "die ene dag merken de barfdingetjes toch niet" hebben ze er dus langer gelegen dan gewenst was.

ik had net met het portioneren een halve portie lever over.
ik zet het bij ot en ze wat het niet. ik zet het bij sien, en ze heeft er een beetje met het pootje in zitten graaien, maar nog niet echt van gegeten.
sien eet alles altijd in 1x op.

heb ik nu dingen in de vries gedaan die niet meer goed zijn?
worden ze er ziek van als ze ervan eten? of kan het nog best?

wanneer weet ik zeker wanneer iets niet meer goed is?
Door Mevroi Kruim
#879131
Als je katten zich vol walging afwenden kun je ervan uitgaan dat het niet meer goed is  ;D Ziek zullen ze er niet van worden, al zijn katten niet van die goeie aaseters als honden.
Spiervlees bederft niet zo snel en mijn katten eten het ook nog als het een tikkie riekt, maar lever en ander orgaan gaat vaak wel heel snel. Vis trouwens ook.
Hier staat de boel ook nog wel eens een aantal dagen in de koelkast en het meeste eten de katten dan nog wel op. Als ze het niet meer moeten gaat het naar de honden. Handig, van die kliko's  ;D
Door flin
#879156
dat merk ik hier ook wel; als'k afgeprijsd vlees (tegen de verkoopdatum)
voorschotel, lopen ze soms ook te dralen

wat hier nog wel's werkt is een beetje gehaktsaus (gehakt gemengd met lauw water) over 't vlees prutten :P

of je dat met vis en lever moet proberen? denk van niet eigenlijk

kun je't niet bij een barfhond ruilen? :)
Door hermine
#879225
Tja,als ze het echt niet willen eten, kun je het maar beter wegdoen denk ik. Het is anders ook nog eens jammer van de ruimte in de vriezertje.
Misschien waren de spullen al niet meer zo vers toen je ze kocht? Op de spullen die ik bij de islamitische slager haal, staat natuurlijk geen houdbaarheidsdatum, dus ik weet nooit af het al een tijd in de vitrine heeft gelegen. En soms zit er dus heel snel een luchtje aan, en is het niet vers.

Even terug naar de slager?
Gebruikersavatar
Door koekje
#879240
normaal koop ik dus bij de islamitische slager, en dat blijft echt wel een paar dagen goed hier in de frigo.
dit kwam van de c1000. ik ben vergeten om naar de etiketjes te kijken. als ik het koop, kijk ik wel of het die dag nog goed is, maar het het portioneren verder niet bekeken.

ik kijk wel even wat ze ermee doen, en anders is het gewoon jammer van de centen en de volgende keer sneller in de vries doen  ;)
Door Chubby
#879242
Er is nogal een verschil tussen "een luchtje" wat er aan zit of "stank van rotting" ;) Ik denk dat het nog gewoon goed was, voor onszelf kunnen we vlees en vis toch ook best 2 dagen in de koelkast bewaren?

Zo had ik vanmorgen haas spiervlees wat enorm vies ruikt, voor mij, maar de katten vonden het geweldig!
Door Mevroi Kruim
#879515
Ja, die wildlucht vind ik ook echt smerig maar de katten worden er helemaal wild van, grommen en blazen en hun voer bewaken als leeuwen  ;D ;D
Maar orgaan wordt gewoon sneller slecht dan spiervlees, een paar uur buiten de koelkast kan al genoeg zijn.
Door tieneke
#881106
[quote="koekje"]
van de lever is maar 1 stukje opgegeten, en sien begint vandaag ook al niet aan haar vis :-\

ik denk dat ik alles kan weggooien :(
[/quote]
Neem er een hond bij  ;) ;D ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door