Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#879077
Zondagavond ben ik er achter gekomen dat ik een kattenspeeltje mis. Het gaat om een klein foamachtig balletje. Ik heb twee dezelfde en de katten meppen dat wel vaker ergens onder een kast of achter de koelkast o.i.d. Ik weet dus niet precies hoe lang het balletje al weg is. Het kan ook goed zijn dat ik het nog ergens ga vinden, maar er is ook een mogelijkheid dat Boef het, toen ze vrijdag even alleen thuis was, naar binnen heeft gewerkt. Boef heeft namelijk wel gekkere dingen gegeten.
Sinds maandagochtend heb ik dus de ontlasting van Boef zo veel mogelijk in de gaten gehouden, maar áls ze het balletje vrijdag had opgegeten, dan is het natuurlijk ook best mogelijk dat ze het voor die tijd alweer uitgekakt had.  :-\ Bovendien laat ik haar ook 's avonds in het donker uit en dan zie ik het niet zo goed. Het is hier onverlicht en ik kan gemakkelijk een kakbeurt helemaal missen.
Tot gistermiddag was er niets bijzonders te merken. Gistermiddag had ze nog een volkomen normale drol neergelegd. Gisteravond ging ze hier op het pad zitten sleetje rijden. Nu doet Boef dat wel vaker zonder dat ze last heeft van wormen of anaalklieren, maar dat is dan meestal op het gras en direct na het kakken. Kennelijk is dat haar manier om even de billen schoon te vegen. Maar op het grindpad heb ik het haar nog nooit zien doen en bovendien deed ze het nu dus voordat ze ging kakken.
Vanochtend om half 6 zat ze te blaffen, dus ben ik er uit gegaan. Ze stond bij de deur te drentelen, dus ze moest kennelijk nodig. Ik heb de deur open gedaan waarop ze naar buiten rende. Ik heb even iets aangeschoten en ben toen gaan kijken, maar kon in het donker eigenlijk niks zien. Toen het vanochtend licht was ben ik gaan kijken en vond op de plaats waar ze had gezeten weer een volkomen normale drol. Maar tijdens de uitlaatronde heeft ze wel een paar keer zitten kakken waarbij er alleen maar een beetje slijmerige ontlasting uit kwam. Om half 12 gaf ze weer aan dat ze naar buiten wilde en kakte ze wederom een paar keer wat slijmerige ontlasting.
Verder gedraagt ze zich niet ziek. Ze rent gewoon en heeft een normale eetlust.
Nu denk ik aan twee dingen, namelijk toch dat vermiste balletje of gewoon doodordinaire wormen. Dat laatste zou wel kunnen kloppen met het sleetje rijden en ik heb hier natuurlijk pups zitten die veel last van wormen hebben gehad. En Boefje heeft nogal de neiging om in onbewaakte ogenblikken de ontlasting van de pups even op te ruimen. Bovendien heeft ze de afgelopen week een ab-kuur gehad voor de ontsteking aan haar neus en kan zodoende haar eigen weerstand wat lager zijn.
Ik kijk het dus maar even aan, want ik vind de normale drol die ze vanochtend had gelegd niet zo stroken met een mogelijke verstopping a.g.v. een ingeslikt balletje. Heb haar maar wel een wormenkuur gegeven.
Heb haar overigens gisteravond ook nog betrapt met haar kop in de kattenbak, dus dat zou ook nog kunnen meespelen.
Door Mevroi Kruim
#879083
Het blijft wel tobben met Boef he!
Het zou idd allebei kunnen zijn denk ik zo, of als derde mogelijkheid nog een darminfectie. Ik zou het zelf ook ff aankijken en niet gelijk gaan behandelen.
Beterschap voor Boef!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#879108
Kruimel schreef: Het blijft wel tobben met Boef he!
Het zou idd allebei kunnen zijn denk ik zo, of als derde mogelijkheid nog een darminfectie. Ik zou het zelf ook ff aankijken en niet gelijk gaan behandelen.
Beterschap voor Boef!
Aan een darminfectie zit ik ook net te denken. Vorige week hadden de pups hier eigenlijk gedurende 3 dagen dezelfde verschijnselen: slijmerige, papperige ontlasting die er hetzelfde uitzag als die van Boef nu, terwijl ze wel gewoon vrolijk bleven en goed bleven eten. Het begon ruim een dag nadat ze bij de da waren geweest voor inentingen, dus heb ik het op een entreactie gehouden. Maar misschien hadden ze wel gewoon een buikgriepje opgedaan, want dat schijnt toch ook wel te heersen. En ik krijg hier natuurlijk wel de nodige honden over de vloer. Die houd ik wel gescheiden van eigen honden en pups, maar ze kakken wel regelmatig hier voor de deur waar ik mijn honden toch ook weer uitlaat.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#879164
Net even een rondje gelopen met de Boef en ze heeft alleen maar geplast. Ze hoefde niet te kakken. Ze heeft wel gerend en gerold, dus volgens mij voelt ze zich niet ziek.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#879305
Ook de volgende ronde weer geen ontlasting maar wel weer sleetje rijden op het pad. Denk toch steeds meer aan wormen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#879417
Ze heeft gewoon gegeten en gedraagt zich nu verder normaal. Vannacht goed doorgeslapen en vanochtend lekker gespeeld en gerold in de tuin. Geen ontlasting gehad, maar dat is op zich voor Boef normaal. Die kakt hooguit één maal per dag en slaat ook geregeld een dagje over. Blijf het wel in de gaten houden.
Door Jolly
#879425
pfoe he die Boeffie is wel een zorgen plaatje he.
't arme ding.
en jij natuurlijk ook, want dan om half 6 wakker geblaft te worden is niet zo denderend.
Door Femke
#879436
nou het lijkt wel de goede kant op te gaan, of niet? Je zou evt. wat onlasting weg kunnen brengen voor een wormenonderzoek, dan douw je er tenminste niet voor niks een wormen kuur in terwijl d'r darmen al niet helemaal lekker zijn....

Hier is het trouwens ook huilen met de pet op met de honden, de één heeft weer goede poep, begint de ander weer  ::)

Sterkte met Boeffie!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#879505
Ik heb maar gewoon een kuurtje gegeven, hoor. De pups hebben hartstikke last van wormen gehad en Boef is degene die het meeste bij de pups zit. Ze lebbert ook die pups helemaal af, dus lijkt het me ook voor de pups, die ik eergisteren had ontwormd, beter om Boef maar gelijk mee te pakken.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#879742
Vanavond was de ontlasting weer normaal. De wormenkuur lijkt haar wel goed te hebben gedaan. Ze heeft geen last gehad van bijwerkingen zoals misselijkheid o.i.d. en ik heb haar vandaag niet meer zien sleetje rijden. Ze lijkt ook wat beter in haar vel te zitten. Alleen had ze vanavond wel weer een bloedneus gehad.
Door Ine
#879748
Sonja schreef: Vanavond was de ontlasting weer normaal. De wormenkuur lijkt haar wel goed te hebben gedaan. Ze heeft geen last gehad van bijwerkingen zoals misselijkheid o.i.d. en ik heb haar vandaag niet meer zien sleetje rijden. Ze lijkt ook wat beter in haar vel te zitten. Alleen had ze vanavond wel weer een bloedneus gehad.
Ze blijft je bezig houden, die lieve lieve Boef :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#879928
Ine schreef: Ze blijft je bezig houden, die lieve lieve Boef :-* :-* :-*
Ja, ga maar weer aan de schoonmaak nu. Heb gisteren even snel gedweild, maar er zitten nog bloedspettertjes tegen de muur en deuren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door