Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#878956
hoi allemaal

Ik heb ff een vraagje over de phwaarde, bobbie heeft een verstopping gehad met blaasgruis/struviet en ze hebben een snee gemaakt in de plasbuis!
Dit allemaal is weer na veel dierenartsbezoek en lang tobben goed aan het genezen, nu  meet ik regelmatig zijn  phwaarde en deze is smorgens bij eerste urine tegen de 6.5, maar als ik deze na zijn eten meet is het soms wel 7 of 7.5, om vervolgens na een paar uur weer te dalen!
En vroeg  me af of dit normaal is??

Bobbie krijgt kvv trouwens , waar de dierenarts uiteraard niet mee eens is,
en hij vind dus ook dat de phwaarde moet zakken naar 4 of 5, toen ik zei dat hij dan oxalaat stenen zou kunnen krijgen was hij het daar  totaal niet mee eens >:(  maar jammer voor hem dan!
Hij krijgt sinds een week ook eurologist.
#879041
voor zover ik weet, is het heel normaal dat de ph van de urine vlak na het eten wat stijgt.
Mijn da adviseerde ook altijd om de urine niet op te vangen vlak na het eten, omdat ze dan niet weet hoe de ph normaal gesproken is.
#879045
Als er 1 veel de pH waarde van de urine heeft gemeten: ben ik het. En ja, op nuchtere maag is deze zeker lager dan na het eten. Ik raad je aan om op 1 tijdstip per dag te meten en liefst op nuchtere maag. En je DA kletst uit zijn nek, want een pH waarde van 4 a 5 is echt MIJLENVER te zuur! Laat tie zijn schoolgeld terug gaan halen. Tussen de 6,0 en 6,5 is prima.
#879066
oke dank jullie wel

ik doe het ook smorgens voor het eten, en dan is hij tussen 6 en 6.5 en idd als ik het na het eten doe dan is hij hoger.
Ik laat de dierenarts ook maar kletsen denken het toch altijd beter te weten ;) de meeste dan!
#879103
anitax schreef: oke dank jullie wel

ik doe het ook smorgens voor het eten, en dan is hij tussen 6 en 6.5 en idd als ik het na het eten doe dan is hij hoger.
Ik laat de dierenarts ook maar kletsen denken het toch altijd beter te weten ;) de meeste dan!
En soms is dat ook zo. En soms ook niet. In dit geval niet.
#879245
Ik schrik er eigenlijk best wel van dat een da dat zegt.

Maar nu het toch over de ph gaat, hoe hoog mag die zijn na het eten?
Ik meet eigenlijk altijd in de avond, meestal vlak voor het avond eten.
Maar morgen ochtend zal ik het eens doen op de nuchtere maag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door