Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jennyfer
#876283
Voorheen kregen mijn honden 2 keer per dag een lekker tussendoortje in de vorm van een markiesje of een lam/rijstrolletje. Ik weet dat er van CB tussendoortjes zijn en die heb ik ook in huis, maar kan je nog iets anders bijgeven (bijv. halve rijstwafel of zo)?
Door Mevroi Kruim
#876294
Ik geef nooit tussendoortjes en ben niet zo gecharmeerd van granen als snoep, maar als je dat toch wilt is een rijstwafel wel een goeie oplossing.
Ik beloon mijn honden met zelfgedroogd hart, lever, kipfilet, long e.d.
Gebruikersavatar
Door koekje
#876295
rijstwafel? een graanbal dus... dat zou ik dus niet geven.
die dingen zijn ook nog eens zout, dus belastend voor de nieren.
en ze zijn niet lekker.

hier krijgen de katten weinig tot geen snoepjes , en zeker geen tussendoortjes. ik maak menus die leuk genoeg zijn. hier krijgen ze aan snoepjes: soms wat haarbalsnoepjes, want die heb ik nog liggen, en gedoogde visjes.
de gedroogde visjes kan je ook aan je hond geven, of je droogt wat stukjes vlees.
misschien als ze heel erg honger hebben een kwarteleitje of een klein schepje yoghurt. of een stukje komkommer.

ik ken markiezen alleen als zonwering.
ik neem aan dat je dat niet in je hond stopt.
Door Lizzy
#876455
[quote="jennyfer"]
Voorheen kregen mijn honden 2 keer per dag een lekker tussendoortje in de vorm van een markiesje of een lam/rijstrolletje. Ik weet dat er van CB tussendoortjes zijn en die heb ik ook in huis, maar kan je nog iets anders bijgeven (bijv. halve rijstwafel of zo)?
[/quote]

Allemaal wel erg ongezond... (markiesjes enzo). Mijn honden krijgen ook nooit een tussendoortje (ik zie ook niet in waarom ik dat zou geven) maar je kunt van proline gedroogde kip en pens kopen. Dat is zonder troep.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#876612
Hier eigenlijk ook geen tussendoortjes, alleen gedroogd spul of trainertjes bij het trainen.
Verder krijgen ze wel als aanvulling op de CB regelmatig een eitje, beetje yoghurt of een visje e.d.
Door Brecht
#876766
hier krijgt ze naast de cb een pensstaafje (van cb) als we weggaan en zij moet thuis blijven ( wat gelukkig niet veel voorkomt!)  henne vissnacks 85% in miniscule stukjes voor de training...
Door pallas
#878642
Hier krijgen ze aleen tijdens de training tussendoortjes. Zelf gedroogde spulletjes zoals konijnelever/ eendehartjes gedroogd vlees noem maar op.
Heel soms heb ik gedroogde witvis of garnalen.


En af en toe mogen ze een stukje fruit mee eten :)
Door roefus
#878692
Na...ze krijgen hier best een tussendoortje...vinden we gezellie. :D
Is vaak eigen-gedroogd materiaal, maar ook een (gekocht) pensstaafje, bullenpees of iets dergelijks.
Hapje kaas of rodi-worst lusten ze ook...en zelfs een (mensen)koekje zo nu en dan.
Door jennyfer
#878941
Koekjes lijkt mij in dit geval geen goed idee. Lijkt erop dat Bram allergisch is voor granen, dus ook geen rijstwafels meer. Welke soort Rodi worst geven jullie als extra'tje? Ik heb de spaghetti-sliertjes van CB en de lamspensstaven van CB, maar wil af en toe afwisselen.
Door pallas
#878964
[quote="jennyfer"]
Koekjes lijkt mij in dit geval geen goed idee. Lijkt erop dat Bram allergisch is voor granen, dus ook geen rijstwafels meer. Welke soort Rodi worst geven jullie als extra'tje? Ik heb de spaghetti-sliertjes van CB en de lamspensstaven van CB, maar wil af en toe afwisselen.
[/quote]

in rodi worst zit toch ook graan of rijst?? Dat zou ik dus niet geven.
Door claudiaB
#879030
Ik heb juist het advies gekregen om m'n allergische jack (voor granen en gevogelte) een rijstwafel van zonnatura??te geven als beloning of tussendoortje. Rijst zou een grassoort zijn en geen graansoort. vind het wel moeilijk waar doe je nou goed aan? :-\
Door Mevroi Kruim
#879049
Alle graansoorten zijn Graminae, oftewel grassen, rijst en tarwe en gerst en rogge en mais enz enz. Boekweit bv weer niet, dat is een Polygonaceae oftewel duizendknoopachtige.
Het idee achter de rijst is dat honden gevoelig zijn voor gluten, en die zitten niet in rijst. De ervaring van veel mensen hier op BP is dat ook rijst problemen kan geven.

In Rodiworst zit 85% dood dier dus maximaal 15% graan. Ik zou het nu ff niet geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door