Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#874944
vandaag de uitslag gekregen van chico's allergietest. hij is allergisch voor granen en kip,eend,kalkoen en ei.  :'(
Precies wat ik zelf al vermoede! dus ga nu zijn dieet verder aanpassen en nu maar hopen dat de jeuk snel verleden tijd is!
Door Lizzy
#875120
Het is natuurlijk heel vervelend, maar geen ramp! Granen heeft een hond niet nodig, dus als je dat schrapt: ben je echt al een heel end! (graan is vaak de allerergste). Kun je altijd nog barfen met vleesbotten/vlees en orgaanvlees van konijn, parelhoen, vis, geit, lam, hert, kwartel, paard (niet de botten!), kalf, rund (niet de botten!), etc.
Door pallas
#875181
Bij herby kan je heel veel halen voor een uitgebreide barfmaaltijd.
Verder kan je nog haas en fazant aan het lijstje toevoegen.

Didot barf al weer een hele poos met een aangepast dieet, en het gaat super met hem. Hij heeft deze winter zelfs een heel mooi wollig vachtje  :)

fijn dat hij wel lam en rund kan eten, dan blijft het wat betaalbaar!
Door Laura2004
#875184
Ik ben heel benieuwd waar je die allergietest hebt laten doen en hoe ze het testen? En ik zou ook graag willen weten wat het kost? En weet je ook waar ze allemaal op testen? Ook bijvoorbeeld op gif, zoals vlooiengif? Of is dit een rare gedachte.....
Door Bobo
#875212
Laura2004 schreef: Ik ben heel benieuwd waar je die allergietest hebt laten doen en hoe ze het testen? En ik zou ook graag willen weten wat het kost? En weet je ook waar ze allemaal op testen? Ook bijvoorbeeld op gif, zoals vlooiengif? Of is dit een rare gedachte.....
Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk!
Door claudiaB
#877845
Sorry voor de late reaktie!
Ik heb een plukje haar opgestuurd naar natuurlijk in balans. dat heb ik van deze site! de reakties waren nogal verschillend, maar ik had het gevoel dat ik het moest doen. zelf een allergie uitzoeken is een tijdrovende klus en intussen de hond maar jeuken!  :'( Josefien van NIB stuurde na 1 week de uitslag via de mail. Hij was allergisch voor granen en gevogelte. Iets wat ik ook al vermoede! maar niet had gezegd tegen Josefien van NIB. Dus ik heb er een goed gevoel over. Er word getest op:soorten vlees,soorten granen, soorten groenten en fruit,schimmels,alcohol?? zoetstof,suikers,kruiden,kleurstoffen,anti oxidanten, pollen, stof,huismijt,fearinamijt, en inhalatie van uitlaatgassen,haren,veren,inkt,tabak. en vlooien,teken insecten. en koffie,thee,cacao.
Een hele lijst dus. en wat ik fijn vond. je belast de hond er niet mee! het haar mag je gewoon afknippen. (ik had het geplukt)
Nu hoop ik dat het jeuken gauw stopt maar het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen.
Door Laura2004
#877848
Ik zou toch niet al te veel waarde hechten aan deze uitslag, want volgens mij heb ik hier nu al van meerdere mensen gehoord die het op die manier hebben laten testen en in die gevallen bleek dat de hond ook voor eend, kip en kalkoen allergisch zou zijn.

Als ik jou was zou ik gewoon een eliminatie dieet doen, het lijkt me nl zo sterk dat je hond voor al die soorten gevogelte allergisch is, ik heb een eliminatiedieet gedaan met mijn hond en daar kwam uit dat ze allergisch is voor kip, maar verder kan ze wel kalkoen en eend eten en alle andere vleessoorten. Een eliminatiedieet is in mijn ogen de beste manier om er achter te komen of je hond een voedselallergie heeft. Weet je hoe het werkt zo'n dieet?
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 10 dec 2007, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#877855
ik vind het eerlijk gezegd een test waar ik ook niet zoveel waarde aan zou hechten. Ik zou net als Laura zegt via een eliminatiedieet uitsluiten waar je hond gevoelig voor is. Succes. Ik hoop dat Chico snel van de jeuk afkomt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#877925
ik heb Weirdo toen gewoon bij de DA laten testen door middel van bloedonderzoek, hij gaf geen krimp.
en ik heb en uitgebreid verslag ervan gekregen.
was iets van 90 euro kwijt, maar weet wel waar we nu aan toe zijn!
ellen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#878021
ja hoor, een hele uitgebreide bloedtest op allergie heeft hij gehad.
Daar kwamen verschillende dingen uit zoals ook huisstofmijt, vlooien, pollen en ook een granen allergie.
ellen
Door Red_Hunter
#878307
vanaalst schreef: ja hoor, een hele uitgebreide bloedtest op allergie heeft hij gehad.
Daar kwamen verschillende dingen uit zoals ook huisstofmijt, vlooien, pollen en ook een granen allergie.
ellen
Maar kunnen ze dan ook de verschillende diersoorten testen??

Groetjes Trudie
Door claudiaB
#878397
Dank jullie voor de reakties!
Ik geef Chico nu carnibest light afgewisseld met zalmkop, kalfsrib en paardenvlees.
Alleen hij JEUKT ALS EEN GEK!
ik hou het even op ontgiftiging maar verbeterd het niet gauw dan gaan we een eliminatie dieet proberen. het probleem is dat hij volgens de test allergisch is voor eend.
maar dat zie ik tegen die tijd wel. ik hou jullie op de hoogte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door