Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#877030
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen.

Maar ik heb nog een halve zak (grootverpakking, dus veel) runder kauw oren liggen.
Nu vraag ik me af op welke manier deze gedroogd zijn en of ze ongezond zijn?

En als ze dan ongezond zouden zijn, waarom dan precies?
Door hellenbanjerbo
#877039
fabrieksmatig gedroogd spul is vaak op hele hoge temperaturen gedroogd zodat veel voedingsstoffen verloren gaan. zie het dus als een extra'tje voor je honden .
Door Staftime
#877041
Ze krijgen het ook alleen maar zo nu en dan om lekker te kauwen.
Vinden ze nml heerlijk.

Maar verder is het niet slecht voor ze begrijp ik dus.
Het heeft alleen geen toegevoegde waarde wat voeding betreft.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#877097
Hier vinden ze het ook een tractatie maar krijgen hooguit één oor in de twee maanden. Ik zie geen bezwaar.
Door Antonia
#877163
Staftime schreef:
Maar ik heb nog een halve zak (grootverpakking, dus veel) runder kauw oren liggen.
Nu vraag ik me af op welke manier deze gedroogd zijn en of ze ongezond zijn?
Volgens mij zijn die oren niet gedroogd maar gerookt. Weggooiien lijkt me zonde, maar een volgende keer zou ik ze niet meer kopen.
Door dorinekok
#877265
runderoren, varkensoren, vissekoppen, kippepoten, eendesnavels etc etc gerookt, gedroogd, gebakken... ze vinden het allemaal wel of niet lekker. org dat je honden hun gewone dieet volhouden dan kan je dit soort dingen als extra'te geven. Vind je het zelf niks, dan doe je het niet.
Door Eef+Stippels
#878435
Ik geef die van mij ook af en toe een gedroogd runderoor, runderstrot, bullepees, pensstaafje etc.  Vinden ze lekker en het houdt ze even bezig (dit is dan voor binnen, want de botten moeten ze buiten eten) Het is niet het gezondst, maar ik heb daar in ieder geval een beter gevoel over dan bijv van die hondenkoekjes en gevulde botten etc. 
Door roefus
#878654
Na ja, je geeft het toch niet uit voedingsoogpunt?
Ik koop het zelf eigenlijk nooit, maar als tussendoortje zou ik gerust een keer zo'n ding geven.
Niet overdrijven, maar dat geldt voor alles  ;)
Door Staftime
#878824
Toch zie ik de honden liever aan één of ander karkas kluiven dat gezond voor ze is.
Die oren geef ik nu al een aantal weken niet meer eigenlijk.
Ze liggen daar maar te liggen  :-X
Door dorinekok
#879269
Moet je natuurlijk zelf weten maar ik zou me niet al te druk maken als ik jou was. Geef af en toe een lekker runderoor. Eet je daarna zelf weer een softijsje... kan jou het schelen. Het leven draait niet alleen maar om gezond en een enkel keertje mag je best "zondigen"...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door