Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#878199
mijn teef is 53 dagen drachtig mag ik dan ook meusli geven inplaats van havermout
Ik heb hier gelezen dat je havermout mocht geven met yoghurt of iets van ei en zo maar nu heb ik dus wel meusli in huis als ik dat wel met yoghurt mag dat ook?
dit was eigenlijk mijn vraag.
Verder geef ik haar kvv.
En soms rodi voor wat afwisseling.
Het geven van extra bot zoals kippennek en karkas en viskop en sardien ben ik even mee gestopt.
Als er nog tips zijn dan hoor ik die graag Thanks
Mi
#878233
Ik denk, dat het advies voor wat extra koolhydraten wordt gegeven, als je barf voert. Je geeft kvv en daar zit dat al in, ze zal wel wat extra eten, dus dan krijgt ze dat al binnen.
Ik stel zelf samen en tegen de tijd, dat er meer gegeten wordt, houd ik hetzelfde menu en dat vul ik aan met Duck en doe dan verder niets extra. (ben gemakzuchtig)
Misschien komen er nog wel andere adviezen, maar ik zou geen toevoegingen aan kvv doen.

Hanny
#878235
Ik sluit me bij Hanny aan. Als je een goed merk versvlees voert, dan zit er al koolhydraat in. En hoef je dus geen havermout toe te voegen. En ook geen musli. Ik zou het ook niet doen, want teveel koolhydraat is gewoon niet goed. Musli moet je trouwens sowieso mee uitkijken want daar zitten meestal rozijnen in en die zijn giftig voor honden.
#878588
Die is niet compleet daarom geef ik dus groente er bij en om de dag rodi burgers of ahv om het aan te vullen.
Maar normaal geef ik dus ook kippenkarkas en kippennekken als ze niet drachtig is of straks als ze bevallen is.
Ook krijgt ze vis als zalmkop en sardientjes.
En ik heb ook wild eend.
En hart, lever en nieren en kopvlees dus ik doe het wel aanvullen hoor.
Maar daarom vroeg ik hier ook of iemand wist wat ik er bij kan geven nog.
Ze doet het trouwens prima hoor.
En de pups groeien goed.
Ik ben alleen maar blij als iemand tips geeft maar het moet wel gewoon kunnen.
Niet met dat wijzende vingertje.
Ik ben alleen maar blij met nieuwe info.
Dit omdat het voor het eerst is dat ik een drachtige teef heb op kvv inplaats van brokken.
Dus ik ben al een stap in de goede richting gegaan toch of zie ik dat weer verkeerd.
Maar goed kom maar op met die tips en niet met negatieve toon.
Mi ;D
#878620
Ik ben alleen maar blij als iemand tips geeft maar het moet wel gewoon kunnen.
Niet met dat wijzende vingertje.

Dus ik ben al een stap in de goede richting gegaan toch of zie ik dat weer verkeerd.
Maar goed kom maar op met die tips en niet met negatieve toon.
Mi ;D
[quote][/quote]
niemand bedoeld iets kwaads hoor, we zitten hier met allemaal goede bedoelingen
Begrijp niet zo goed wie er nu met een negatieve toon wordt bedoeld.
Ik kan het iig nergens in dit topic uithalen.
sommige antwoorden komen geschreven misschien anders over dan bedoeld :-\
ellen
#878836
Mi schreef: Die is niet compleet daarom geef ik dus groente er bij en om de dag rodi burgers of ahv om het aan te vullen.
Maar normaal geef ik dus ook kippenkarkas en kippennekken als ze niet drachtig is of straks als ze bevallen is.
Ook krijgt ze vis als zalmkop en sardientjes.
En ik heb ook wild eend.
En hart, lever en nieren en kopvlees dus ik doe het wel aanvullen hoor.
Maar daarom vroeg ik hier ook of iemand wist wat ik er bij kan geven nog.
Ze doet het trouwens prima hoor.
En de pups groeien goed.
Ik ben alleen maar blij als iemand tips geeft maar het moet wel gewoon kunnen.
Niet met dat wijzende vingertje.
Ik ben alleen maar blij met nieuwe info.
Dit omdat het voor het eerst is dat ik een drachtige teef heb op kvv inplaats van brokken.
Dus ik ben al een stap in de goede richting gegaan toch of zie ik dat weer verkeerd.
Maar goed kom maar op met die tips en niet met negatieve toon.
Mi ;D
Tuuttuuttuuttuut zeg! Wat nou wijzend vingertje? We maken ons zorgen dat je je teef een voer geeft waarvan jij misschien denkt dat het complete handel is en wij weten dat het dat niet is. Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een rare update.

Tip: misschien moet je deze lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 164.0.html
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door