Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#878049
Van t weekend hebben de teckels een runderbot gekregen. Een van mijn teckels heeft al jarenlang wat opgezette slijmvliezen. Ze heeft er niet echt last van en mijn da wist er ook niets mee te doen. Afijn, gistermiddag stond ze in ene heel raar met haar koppie naar voren. Ik schrok me rot, t eerste dat in me opkwam was haar nek. Ze had natuurlijk zo fanatiek zitten kluiven, echter ze voelde helemaal ontspannen en goed aan. Mss pijn in de buik, die was ook gewoon zacht. Toch maar pro bioforte gegeven. Ook nog een diazepam en een rimadyl voor alle zekerheid. Vanmorgen liep ze weer te springen en te doen. Net heb ik haar getrimd, en kijk even in haar bekkie. Aargh een gigantische zwelling over de ondertanden heen. Gister durfde ik niet in d'r bek te kijken, bang als ik was voor nog meer verdraaiing van d'r nek. Kennelijk is t gister nog erger geweest. Wat moet ik hier nou weer mee? Ik heb r net wat thee met honing gegeven.
Door Mevroi Kruim
#878396
Als het idd een allergie is dan zou antihistamine moeten werken. Daarvoor moet je naar de da. Werkt dat niet dan is er iets anders aan de hand.
Ik neem aan dat het runderbot bedoeld was als recreatiebot, alleen voor het kluiven? Ik zou het persoonlijk afraden, niet alleen vanwege eventuele allergie maar omdat ze zo lekker hun gebit ermee kunnen vernielen, met die keiharde botten.
Door Boefke
#878560
Kruimel schreef: Als het idd een allergie is dan zou antihistamine moeten werken.
Mijn vorige DA beweerde dat antihistamine niet werkt bij honden. Ik heb dat ook wel hier en daar op internet gelezen, maar nooit onderbouwd. Weet jij of dit waar is en hoe dat zit?
Door vagebond
#878729
Antihistamine, dus een hooikoortspil zou ook werken dan? Ja ik las in een ander topic dat paarden-  en runderbotten dus beter niet gegeven kunnen worden. Vanwege de hardheid dus, lamsbotten en geitenbotten en zo mogen wel dan.
Door pallas
#878965
vagebond schreef: Antihistamine, dus een hooikoortspil zou ook werken dan? Ja ik las in een ander topic dat paarden-  en runderbotten dus beter niet gegeven kunnen worden. Vanwege de hardheid dus, lamsbotten en geitenbotten en zo mogen wel dan.
Ja als het de niet-dragende botten zijn ;)
Door *wendy*
#879006
Stinkt de zwelling ook en is het echt over alle ondertanden heen of alleen over bijvoorbeeld de linkerkant?

Een tijdje geleden bij Boy ook een zwelling gehad die allemachtig stonk (rot vlees). Bleek dat hij zich bij het kluiven waarschijnlijk op zijn wang/lip gebeten had en dat was gaan ontsteken. Het gekke was dat hij er zelf verder geen last van leek te hebben.
Door vagebond
#879310
nee, t ruikt niet. Ze heeft altijd al opgezwollen slijmvliezen. Vroeger wel ns aan de da laten zien, maar die kon er verder niets mee. Het is nog steeds behoorlijk opgezwollen. Ze eet wel gewoon. Ik vraag me af of een hooikoortspilletje zou helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door