Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#877091
Omdat hier op 't moment ernstig verhaard wordt en de vacht uitziet alsof er motten inzitten ;) dacht ik ik geef een ietsiepietsie extra vitaminen om de vacht te helpen. Nu heb ik dat nog nooit gedaan en heb Vitakalk Vitaminevoeding gehaald. Hij mag 15 gram per dag hebben maar ik dacht laat ik eerst eens voorzichtig proberen met 4 gram, nu 2 dagen gegeven. Maar vanmorgen werd gal gespuugd en de ontlasting was bruin vanbinnen en grijs aan de buitenkant. Kan dit van dat vitaminepoedertje komen????? Is er een andere oplossing?  2 maanden geleden nog een bloedonderzoek gehad en toen was de pancreas OK.
Door tt-tjes
#877094
Ik denk dat je veel beter wat verse vette vis of anders visolie capsules kunt geven.

Als je dan al vitamines wil geven (wat je hond overigens niet nodig heeft als je compleet en met variatie voert) dan zou je nog beter de multivitamine van de groene os kunnen geven.
Door Lizzy
#877150
Ik ken het niet maar ik heb het absoluuuuut niet op dit soort vage poedertje. Ik sluit me verder helemaal bij mijn voorganster aan: vette vis (of visolie), geduld en eventueel wat vitamine poeder van de Groene Os. Dat vind ik wel zeer betrouwbaar poeder. Ik denk niet dat het galspugen en de rare ontlasting van het vitamine poeder is. Maar, probeer het uit! Geef het een week niet en geef het dan weer een dag wel. Reageert hij weer met galspugen en rare ontlasting: dan weet je het zeker en kan het sowieso de kliko in.
Door mcSnurk
#877160
Bij die grijze ontlasting heb ik een complete paniekaanval gehad omdat ik dacht dat het dan de pancreas is of is de ontlasting dan door en door grijs, de ontlasting ziet verder normaal uit, geen diarree en hij voelt zich ook niet slecht. Ik heb ook nul komma niks, nada, verstand van homeopatische dingen.
Door Mevroi Kruim
#877629
Ik zou heel voorzichtig zijn met supplementeren van vitamines en zeker calcium. Niet alleen een overdosis an sich kan link wezen maar ook het uit verhouding halen van de diverse mineralen en vitamines kan al kwalijke gevolgen hebben. Als je bv magnesium overdoseert kan het zijn dat het lichaam calcium uit de botten gaat halen om de verhouding tussen calcium en magnesium in het bloed weer te corrigeren. Als die bloedwaarde nl verkeerd is krijgt het lichaam problemen met bv de prikkeloverdracht van zenuwen.
En de vetoplosbare vitamines kunnen ook linke gevolgen geven bij overdosering.
Als je een goed dieet voert waarbinnen vitamines en mineralen goed in balans zijn en in de juiste hoeveelheden voorkomen bereik je dus niks met supplementeren behalve mogelijke problemen.
Door mcSnurk
#877637
heb vanmorgen met de DA gebeld en de grijze kleur komt blijkbaar wel vaker voor. Maar heb me rotgeschrokken. En ik wou gewoon iets helpen. Na een maandenlange maagontsteking kon de vacht wel wat hulp gebruiken dacht ik. Maar ik ga voor die andere vitamines kijken. Heeft ook geen gal meer gespuugd en voelt zich blijkbaar geweldig.
Maar ik ben meestal ook niet van die toevoegingen en als ik dan iets probeer doe ik het verkeerde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door