Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jolike
#876851
Ik heb geen problemen, maar ik wil even vertellen.
Mijn hond wordt in maart 9 jaar. Sinds een half jaar kreeg ze problemen, struvietvorming...blaasontsteking...dierenarts in ..en uit...speciale diëten...ineens dacht ik ..'eigenlijk voel ik veel meer voor vers voeding...' vooral ook omdat ze brokken echt niet moet...wel is ze gek op Hill's blikvoeding...nou ik ben begonnen met Duck voeding...sjonge jonge...wat genoot ze daarvan...maar ik las wat betere ervaringen over Energique...dus dat voor haar gekocht....die hond weet gewoon niet wat haar overkomt...ze vindt het heerlijk...Enige waar ik mee zit is de hoeveelheid...ze krijgt van mij 's morgens een half blikje Hill's senior...+ 2 bruine (oude) boterhammen en 's avonds een halve verpakking energique...(op de verpakking staat wel dat ze veel meer zou moeten hebben ...ze is 25 kg....maar al bijna 9 jaar, dus daar twijfel ik wel over)..
Maar goed ik ben dus erg enthousiast over de versvoeding en ga er mee door....
Over 2 maanden laat ik dan haar urine controleren...op struvietvorming..eens even kijken of dat dan beter gaat... Overigens heeft ze een speciaal dieet gehad van Royal Canin van 4 weken i.v.m. die struvietvorming...dat vond ze vreselijk.....
Gebruikersavatar
Door koekje
#876857
waarom geef je boterhammen en hills blikken?

je kan toch ook alleen energique geven.
af en toe een lekker lapje vuile pens of een sucadelap voor de tandjes.
Door Cindy de Wolf
#876873
[quote="koekje"]
waarom geef je boterhammen en hills blikken?

je kan toch ook alleen energique geven.
af en toe een lekker lapje vuile pens of een sucadelap voor de tandjes.
[/quote]

Ik sluit me hierbij aan, boterhammen voegen echt niets toe en de blikvoer zou ik lekker vervangen door KVV. Wat betreft hoeveelheid, voer op het oog, wordt je hond te dik dan wat minder, te dun dan wat meer ;)
Door Bobo
#876951
Ik zou zelf ook stoppen met de Hills en boterhammen en lekker 's ochtends ook energique geven!
Daar doe je je hond een veel groter plezier mee ;)
Door Staftime
#877010
Ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens.
Maar ik zou wel minimaal twee keer in de week met stripjes de ph van de urine testen om dat zelf in de gaten te houden.
Dit doe ik zelf ook regelmatig, één van mijn honden had nml ook struviet en dat was voor mij ook de reden om op vers over te stappen.
Ik gebruik daarbij ook appelazijn, cranberry en vit C om de urine te verzuren, en dat ben ik nu aan het afbouwen.
Door jolike
#877196
[quote="koekje"]
waarom geef je boterhammen en hills blikken?

je kan toch ook alleen energique geven.
af en toe een lekker lapje vuile pens of een sucadelap voor de tandjes.
[/quote]

Ja dat kan inderdaad ook, als de blikken Hills op zijn, ga ik helemaal over op energique....Een sucadelap? gewoon rauw dus...? gewoon de sucadelappen die wij mensen ook gebruiken maar dan om te braden? Tjeetje is wist dat dus allemaal nooit he dat je dat aan je hond kunt geven...Wel pens hoor dat wist ik wel.....
Dat van die Ph staafjes is een goed plan....waar kun je zulke staafjes eigenlijk kopen...? En tussen welke waardes moet het liggen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#877203
ja zeker rauw.
alles rauw. botjes mag je zelfs niet gekookt of anders verhit geven, want dan gaan ze splinteren.

barf staat ook voor biological apropiate RAW food.
dus rauw, rauw en nog eens rauw is het devies.

behalve varkensvlees, dat kan een bacteriebevatten die de dodelijke ziekte van aujezki kan veroorzaken.

dus gewoon doen alsof je hond islamitisch is, geen varkensvlees.

oja, en dragende botjes zijn te hard voor zn tanden, maar dat zit toch niet in kvv.
Door 202Spots
#877486
[quote="koekje"]
behalve varkensvlees, dat kan een bacterie bevatten die de dodelijke ziekte van aujezki kan veroorzaken.
[/quote]

Aujeszky is 'n virus ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door