Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door carnivora
#877108
Tyler is altijd moeilijk geweest met eten maar het ging nu al een maand erg goed. Tot afgelopen week, hij eet bijna niks.

En nu heb ik gisteren voor het eerst eindelijk een haas karkas op de kop kunnen tikken, ik helemaal blij.

Geef ik het net, wil hij het NIET!

Verdorie verdorie

Heeft iemand tips voor mijn anorexia hond??
Door RupsenStorm
#877115
kun je als aanvulling van Monique ook vertellen op welke manier je eten geeft, hoe lang het blijft staan. Wat je doet, op welke manier, waar jij dan bent etc etc...
Door carnivora
#877116
Hij weegt ongeveer 5,6 kilo (is aan de magere kant) en hij eet als hij goed eet een halve carnisbest worst per dag verdeeld over 2 maaltijden. Hoeveel is dat ongeveer 250 gram per maaltijd? Het is veel maar hij is vrij mager en hij verbruikt wel eten denk ik zo (snellestofwisseling?) En als ik hem rauw geeft eet hij ook ongeveer 200 gram per maaltijd. Ik voer een beetje op het oog.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#877120
Ja, hij krijgt dus eigenlijk teveel voor zijn gewicht en heeft daarom gewoon genoeg. Er zijn (gelukkig) honden die niet meer eten dan ze kunnen. Je moet dus echt minder gaan voeren. Maar als jouw hondje te mager is kun je beter meerdere maaltijden op een dag voeren met minder porties of voeding met meer calorieeen. Trouwens, misschien was de haaskarkas iets te groot voor hem :-\ of is hij het niet gewend te eten en weet niet wat hij ermee aan moet :-\
Door carnivora
#877122
Bianca_Storm schreef: kun je als aanvulling van Monique ook vertellen op welke manier je eten geeft, hoe lang het blijft staan. Wat je doet, op welke manier, waar jij dan bent etc etc...
Oke komt het.

Dus 2 maal daags eten 's ochtends en 's avonds.

Hij krijg het in zijn bak die in de keuken staat. En ik ga dan verder met dingen doen ('s ochtend me aankleden enzo)

Hij eet ook regelmatig samen met de hond van een vriendin en dan eet hij veel beter (stimulans van haar vreetzakkie hond) Dan moet er wel iemand bij zitten want anders vreet die andere hond alles op.

IK laat het eten wel wat lang staan, ik loop nu stage dus ik kan het niet meerdere keren kort aanbieden. Ik heb dit wel geprobeerd hoor, dit had toen geen effect.
Gebruikersavatar
Door Dian
#877127
Ik vind het ook wel erg veel hoor wat jij voert. Mijn hond weegt tussen de 7,5 - 8 kg en krijgt nog geen 200 gr per dag! Het zou best kunnen dat hij miept omdat hij gewoon te veel krijgt. Als je de helft geeft, krijgt hij nog 4% van zijn lichaamsgewicht binnen.

Wat aanbieden en weghalen betreft. Ik geef Rakker een minuut of 5/10 de tijd om te beginnen met eten, zo niet dan gaat het weg en komt het de volgende maaltijd weer te voorschijn. Niet de hele dag opdringen ofzo, maar gewoon pech, volgende tijd weer een kans.

Is jouw hond "wild" gewend? Het kan ook zijn dat hij gewoon geen haas lust.

Ik weeg voor Rakker alles af, vind het erg moeilijk om te schatten hoeveel 200 gr totale maaltijd is :-[ :P
Gebruikersavatar
Door Dian
#877129
Oh wacht, je schrijft net dat het worsten van 500 gr betreft. Dan krijgt hij dus over een dag 250 gr. Maar rauw geef je wel 200 gr per maaltijd?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#877130
carnivora schreef: Onee doh! Zo'n CB worst is 500 gram dus een halve 250 gram dus hij krijgt niet echt veel te veel..
carnivora schreef: Hij weegt ongeveer 5,6 kilo (is aan de magere kant) en hij eet als hij goed eet een halve carnisbest worst per dag verdeeld over 2 maaltijden. Hoeveel is dat ongeveer 250 gram per maaltijd?
Nou snap ik het niet meer.... Hoeveel krijgt hij nou per dag? 500 of 250 gram?
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op zo 09 dec 2007, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#877131
Rovanna schreef: Dat is dus 500 gram per dag! Dat vind ik wel veel. Mijn labrador van 28 kilo krijgt ook 500 gram per dag.....
Ze geeft een halve worst per dag, dus 125 gr per maaltijd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#877133
Rovanna schreef: Nee, lees nog maar eens terug.....
Ze heeft het vrij in het begin over een halve CB worst per dag. Lager schrijft ze dat zo'n worst 500gr weegt, dus dan 250 gr per dag????
Door Fido
#877136
Is ze geen "luie" eter?
Mijn chinese bloterik valt onder die catagorie ;) Alles waar hij moeite voor moet doen, knagen dus, laat hij liggen :( Meneertje wil fijn gemalen babyvoeding >:(
Hij is dus ook aan de schrale kant omdat ik vind dat hij knaagwerk nodig heeft voor zijn gebit! Hij krijgt geen ander voer totdat hij het op heeft. Dan kan het wel eens zo zijn dat hij die dag te weinig voeding heeft binnen gekregen :-\
Dan compenseer ik dat wel in de dagen erna. Vandaag krijgt hij drie/vier gemalen voedingen. ;)
Dinsdag wordt het gewoon knagen voor hem! De gebitten van bloterikken zijn al een zwak punt dan maar liever een wat schralere, aktieve en blijd hondje met een schoon gebit.
Gebruikersavatar
Door Billie
#877142
Ja en als ze vers voert 200 gram per maaltijd.  Dat is dus 400 gram per dag.
Maar hoe het ook is, dat is toch veel te veel?  Mijn Sophie van 6 kilo krijgt maar 150 gram per dag.  
Ik zou hem mooi een dagje niks geven, werkte hier prima en weghalen na 10 minuten helpt ook.  Het is net zo'n verwende miepdoos als mijn dames hier.  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door