Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Saskia C.
#876400
Bowie heeft sinds een paar dagen flinke allergische reacties op neus, rond zijn ogen en op zijn balletjes. We hebben geen idee hoe hij dit opgelopen heeft. We zijn al naar de DA geweest en smeren er nu Hydrocortiderm op. Maar nu wilde ik eigenlijk ook gaan starten met drainage compositum van Groene Os. Maar ik vraag me af of ik eerst moet wachten tot de allergische reactie helemaal weg is of dat ik al kan starten met de drainage compositum.
Door Boefke
#876468
Je kunt er volgens mij wel mee beginnen. Alleen zou ik het heel rustig aan doen. Drainage werkt bij Boef heel heftig. Ik gaf het hem ook wel tijdens allergische klachten, maar echt een lage dosis en heel langzaam iets opbouwen. Gewoon goed kijken naar je hond en het effect ervan.
Door Bobo
#876967
Bobby zit ook aan een kuurtje en heeft ook behoorlijk wat last gehad, is nu minder heftig trouwens. Zie mijn topic in vragen en problemen gezondheid met exact dezelfde titel namelijk drainage compositum vraagje ;D
Laatst gewijzigd door Bobo op za 08 dec 2007, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Saskia C.
#877000
Bobo schreef: Bobby zit ook aan een kuurtje en heeft ook behoorlijk wat last gehad, is nu minder heftig trouwens. Zie mijn topic in vragen en problemen gezondheid met exact dezelfde titel namelijk drainage compositum vraagje ;D
Ben jij dan met de normale dosis gestart of heb je het aangepast aan de reactie die hij kreeg?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#877119
Ik zou heel laag beginnen, met een of twe druppels twee maal daags en als dat geen verergering geeft langzaam (elke 5 dagen) een of twee druppels meer gaan geven tot de nromale dosering.
Door Bobo
#877334
Saskia C. schreef: Ben jij dan met de normale dosis gestart of heb je het aangepast aan de reactie die hij kreeg?
Ik ben gestart met 2 maal daags 6 druppels en dit opgebouwd naar 2 maal daags 10 druppels.
Nou moet ik erbij zeggen dat Bobby een heel grote hond is en vanaf 25kg uit mijn hoofd adviseren ze 2 maal daags 10 druppels. Bobby weegt 53kg. Ik weet niet of dit iets uit maakt.

Als ik het nog eens doe begin ik met 2 maal daags 4 druppels, omdat het bij Bobby echt heftig was, maar misschien reageert jouw hond er heel anders op.

Succes! ;)
Door Saskia C.
#877355
Hitam schreef: Ik zou heel laag beginnen, met een of twe druppels twee maal daags en als dat geen verergering geeft langzaam (elke 5 dagen) een of twee druppels meer gaan geven tot de nromale dosering.
Bedankt Tannetje! We zullen het dan heel langzaam opbouwen bij hem, want op verergering zitten we niet te wachten, hij is nu al zo zielig.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door