Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#876423
'k lees net dat er ook mensen zijn die de katten  1 x per dag voeren.

er loopt hier een redelijk doorgewinterde prebarfkat, en eigenlijk krijg ik ook steeds meer de indruk dattie 't liefst gewoon in 1 keer lekker wil schranzen.
(soms eet hij 's avonds veel en de daaropvolgende ochtend dus nagenoeg weinig, vervolgens een keer 'normaal' en dan daarna nog een keer veel (da's dus weer 's avonds ) en dan 's morgens weer weinig...)

nou zal 'k nog even rekening moeten houden met de andere mutsen, maar
ben eigenlijk wel nieuwschierig naar ervaringen  :g:
Door Mevroi Kruim
#876534
Hier rkijgen ze per ongeluk wel eens 1x per dag. Vier hebben dar geen moeite mee maar een gaat dan enorm schrokken en kotst vervolgens de boel overal in huis weer uit  :-X dus ik doe dat leiver niet structureel.
Door flin
#876537
Kruimel schreef: en kotst vervolgens de boel overal in huis weer uit.
vreten ze 't daarna nog op? of zit er dan gal bij ? (yuk..)
Door flin
#876617
Femke schreef: mijn katten krijgen 's avonds eten, en de volgende morgen is het op.
hoe doe je dat met lever dan?
of geef je complete prooitjes? :P
Door Femke
#876626
flin schreef: hoe doe je dat met lever dan?
of geef je complete prooitjes? :P
nee ik voer hoofdzakelijk KVV dus daar gaan ze niet mee aan de haal. Karkasjes en visjes e.d. krijgen ze alleen buiten
Door Mevroi Kruim
#876635
[quote="flin"]
vreten ze 't daarna nog op? of zit er dan gal bij ? (yuk..)
[/quote]

Nee, dat wordt niet meer opgegeten. Zelfs de honden lusten het niet meer.
Gebruikersavatar
Door koekje
#876662
ik vind zelf 2x per dag voeren toch echt prettiger.
stel ze hebben een keer minder honger, of ze vinden de maaltijd van dat moment niet zo lekker (hier bv als er nier op het menu staat), en ze laten het liggen.

als je ze 1x per dag voert, dan hebben ze gelijk in zo'n situatie 48 uur nix gegeten (of bijna nix).
48 uur is ook volgens mij de drempel voor dingen als leververvetting enzo.

hier is er 1tje verre van slank, dus die mag niet langer dan 24 uur vasten.

dus voor de spijsvertering van de katten en mijn gemoedsrust, en een stukje controle, voeren we hier gewoon 2x per dag (ot iets vaker, want die eet nog in wat kleinere porties)
Door ~Joke~
#876700
Ik dacht dat het beter voor katten was om verdeeld over de dag kleinere porties te geven. Als ze loslopen doen ze het ook op die manier dacht ik. Ik heb huiskatten die 3 keer per dag te eten krijgen. De eetlust van de mijne is nogal variabel, soms vreten ze me wekenlang de oren van het hoofd en dan volgt er weer een periode van slecht eten :-\. Ze krijgen sowieso smorgens blik, want vlees blieven ze niet als ontbijt :-\, omdat ik nogal dunne katten heb, los ik dat probleem met blikvoer op.
Door flin
#876799
[quote="koekje"]
als je ze 1x per dag voert, dan hebben ze gelijk in zo'n situatie 48 uur nix gegeten (of bijna nix).
[/quote]


nee, dat wil ik ook niet >:(

zou het ook kunnen zijn dat als ze een flinke vlees/bot maaltijd achter de kiezen hebben, dat 't een flinke poos duurt vooraleer 't hele spul verteerd is?
Door flin
#876800
[quote="~Joke~"]
De eetlust van de mijne is nogal variabel, soms vreten ze me wekenlang de oren van het hoofd en dan volgt er weer een periode van slecht eten :-\.
[/quote]

ja, dat klinkt bekend :kitty:

zullen we ze maar inruilen voor 'n hond oid? ;)
Door Chubby
#877219
Hier krijgen de katten én de hond 2x daags een hoofdmaaltijd en 's avonds voor het slapengaan nog een "snack"...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door