Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bonny
#876819
Ben deze week begonnen met een eliminatiedieet, van de CB eend diabetes. Heb eerst altijd CB natuur gevoerd, maar we vermoeden dat onze hond allergisch is voor een van de bestanddelen van CB. Dit uit zich met name aan de oren en het bijten op de poten. Ook heeft ze een erg rode kin.Nu mag ze graag kauwen op van die zogenaamde buffelhuid botten. Maar als ze een eliminatie dieet volgt mag ik haar die dan wel geven, of moet ik haar wat anders geven om op te kauwen. Of ga ik hier nu te ver in. Moet er wel bij zeggen dat ze de botten als die zacht zijn niet opeet. Wie kan me daar antwoord op geven.
Door Eef+Stippels
#876821
Ik denk dat het bij een eliminatiedieet niet de bedoeling is dat je (direct) buffelhuidbotten geeft.  Ik zou denk ik eerst wachten op de uitwerking van het dieet. Misschien kun je dan na een tijd proberen of de buffelhuidbotten geen negatief effect hebben (niet de allergie opwekken/verergeren)... Zo zou ik het denk ik doen.
Door Bonny
#876828
Evelyn schreef: Ik denk dat het bij een eliminatiedieet niet de bedoeling is dat je (direct) buffelhuidbotten geeft.  Ik zou denk ik eerst wachten op de uitwerking van het dieet. Misschien kun je dan na een tijd proberen of de buffelhuidbotten geen negatief effect hebben (niet de allergie opwekken/verergeren)... Zo zou ik het denk ik doen.
heb je misschien nog een idee voor een alternatief?
Door Lizzy
#876840
Ik zou die buffelhuidbotten zeker niet geven. Overigens bevatten de meeste (behalve die van Farmfood, die bevatten geen troep) onwijs veel troep. Sommige nog erger dan de andere. Je kunt eendkarkas geven als alternatief.
Door pallas
#876861
Ik zou al dat soort kauwmateriaal even weg laten. Zoals Lizzy zegt kan je wel een eendenkarkas geven om op te kauwen, maar met het formaat hond dat je hebt zal dat een kwestie van een menuut of 5 zijn.
Zolang je nog andere dingen naast de cb eend/rijst blijf geven krijg je geen duidlijk beeld wat de allergie veroorzaakt.
Door maddoc
#876872
zeker geen buffelhuid blijven geven, afgezien van het feit dat je dan dus je eliminatiedieet verpest, kan het ook zijn dat het de buffelhuid is waar hij zo op reageert.
Door Bonny
#876969
okee dank jullie wel voor de antwoorden, geen buffelhuid. Wist trouwens ook niet dat ze zo slecht zijn.
Door aalsmeer
#876977
Evelyn schreef: Ik denk dat het bij een eliminatiedieet niet de bedoeling is dat je (direct) buffelhuidbotten geeft.  Ik zou denk ik eerst wachten op de uitwerking van het dieet. Misschien kun je dan na een tijd proberen of de buffelhuidbotten geen negatief effect hebben (niet de allergie opwekken/verergeren)... Zo zou ik het denk ik doen.
Ik had het met jack ook.
Die was kaal op zijn buik en had onwijs veel schilvers en rode voetjes.
Hij beet zich zelf helemaal kaan op zijn staart enzo.
Hij was achteraf allergisch voor de enting en voor vlooien en voor voer.
Ik heb hem alleen cb natuur gegeven en kijken hoe hij daar op reageerde.
Wat ik wel weet is dat je alles moet uit sluiten.
Dus je moet echt een iets geven.
Bv kip.
Wat ik wel weet ois dat rund en kip allergieen veroorzaken.
Jack is wat ik tot nu toe kan bedenken allergisch voor kip.
Als hij het eet zit ie een dag of twee dagen er nar weer onder de schilvers.
Maar zo kan je het uitzoeken.
Dus eerst alleen rund geven en geen ander diersoort en dan iets van wat anders geven.
Kijken hoe hij der op reageert.
En vellen en pezen en dergelijke vermijden idd.
Daar kunnen ze ook van braken:D
Dat is wat mij ooit is verteld.
Maar heel veel sterkte met hem
Door 202Spots
#876978
Bonny schreef: okee dank jullie wel voor de antwoorden, geen buffelhuid. Wist trouwens ook niet dat ze zo slecht zijn.
Kan best zijn de de buffelhuid alle problemen heeft veroorzaakt,en dat 't al veel beter zal gaan wanneer je 't niet meer geeft.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#876982
Als je Bonny wat te kauwen wilt geven Irma, heb ik wel wat eendennekken voor je. Vrees alleen, zoals al opgemerkt, dat het voor haar niet veel voldoening zal geven.

Ik wist niet dat je buffelhuid gaf, anders had ik je er wel voor "gewaarschuwd". En net wat 202Spots al schrijft, het zou me niets verwonderen als dat ook een oorzaak is.

Hoop dat de CB eend goed gaat en dat er duidelijkheid komt.
Door jantjehermien
#877024
ik durf zelfs geen buffelhuis te geven.Een van mn honden is er zowat in gestikt.Vreselijk was dat.
Door Ine
#877053
Geen idee of het mag, maar een nylabone, zou dat iets zijn, om de kauwbehoefte te bevredigen?
Dory, jij hebt van die mooie foto's ervan ;)
Ik ben echt even de naam kwijt! :-[
Door 202Spots
#877056
Deez!!! ;D
De Galileo
AfbeeldingAfbeelding

en deze is nu met andere naam geloof ik...Big Chew
Afbeelding

Cis kluift er weinig of nooit meer op,en Tor af en toe,
Dus ja, ik geef dit ook liever dan de rawhide (of runderoren)
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 09 dec 2007, 02:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door annielaumen
#877059
mijn vorige rotweiler naskaya was altijd gulzig
zij was ook bijna gestikt
heb het eruit moeten halen
vanaf die tijd geen buffelhuid op het menu

annie laumen
Door mcSnurk
#877090
Geen buffelhuid, vol met chemische rotzooi!!!!
Hier slingert ook af en toe een Nylabone rond. Wel even rekening houden met de bijtkracht van jouw hond. Die van ons weegt 24 kilo en we hadden een bot tot 30 kilo maar daar kreeg hij toch stukken vanaf, dus nu een voor boven 30 kilo.
Is alleen erg slecht voor de meubels als meneer daar vrolijk mee rondrent, overal deuken :D.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door