Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#876300
Bij Mozes komen er letterlijk en figuurlijk kilo,s haar af.
Vreselijk, ben net met de furminator er door gegaan maar het is onvoorstelbaar!! ik durf hem bijna niet meer te furminatoren (hi Hi)

hoe zit dat bij jullie , kan dat normaal zijn die enorme hoeveelheid, vanmorgen schrok ik echt wel.
Door Jolly
#876305
als ik niet stofzuig elke dag en soms wel 2 keer per dag, dan heb ik een zwart tapijtje i.p.v kersenkleur laminaat.
zegt dat genoeg?
Door Jolly
#876387
senadance schreef: oke....gelukkig et zeg meer as genoeg!!!

maar gewoon af en toe de furminator er toch maa rdoorhalen???
af en toe wel  zal wel kunnen, niet te vaak want hoe vaker je kamt/borstelt hoe vaker je stofzuigen moet en het verhare blijft.
Door Bobo
#876500
Hier ook erg veel haren op het moment... :)
Zal wel de tijd van het jaar zijn, de hond van mijn moeder is ook erg in de rui  ;)
Door annielaumen
#876530
astrid verhaart op het moment ook heel erg
ik denk het is de tijd van het jaar
dus stofzuigen maar

groetjes annie laumen
Door aalsmeer
#876815
Bobo schreef: Hier ook erg veel haren op het moment... :)
Zal wel de tijd van het jaar zijn, de hond van mijn moeder is ook erg in de rui  ;)
whahwhahwhahwha.
Hier ook overal haar :D
Zelf als je me auto uit komt heb je een bondjas aan whahwhahwha.
Ja moet ook echt elke dag stofzuigenEn een zand nemen ze mee word er gek van elke dag weer.
Het is net een slagveld hier.
En ik heb maar twee jack russels ;D
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#876824
Ik heb hier nu een Australische Naakthond! :D

Sanne was giga aan het verharen, maar de onderwol kwam heel moeilijk los en ging onder de bovenvacht helemaal in elkaar klitten. Ik kwam er met een kam bijna niet doorheen.
Op advies van een trimster heb ik Sanne heel uitvoerig gewassen, gezorgd dat ze zo'n 20-30 minuten in het sop en de conditioner heeft gestaan.
De onderwol die dan nog niet helemaal los wou laten zou dan los weken.
Vervolgens goed uitgeblazen met de föhn. (het mooiste is een waterblazer, maar die heb ik niet)
Toen heb ik haar de volgende dag, toen ze echt helemaal droog was, bewerkt met een harkje en de furminator, en inderdaad alle onderwol kwam los.
Echt bergen haar is ze nu kwijt! :)
Er is nu bijna alleen nog maar een mooi glanzend bovenvachtje over. 8)
Gebruikersavatar
Door koekje
#876829
niet alleen honden, maar hier ruiven ze ook aardig. en dan te bedenken dat otje haar vacht nog niet eens helemaal af en volgroeid is!

ik heb ze afgelopen week met de slickerborstel gekamd (alleen sien, want ot heeft geen ondervacht) en met de handschoen met nopjes.

ook merkte ik met vegen binnen dat er meer haren aan de veger zaten.

ik dacht juist dat de vachten van slag waren. vorige week zaten ze het weekend in huizen met centrale verwarming, en das toch een stuk minder koud dan alleen de gaskachel hier.
nu ik lees dat jullie ook in de plukken haar zitten, ligt het wellicht aan iets anders.
misschien omdat het nu redelijk warm is voor de tijd van het jaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door