Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#876504
Gisteren was ik Dayna's nagels aan het knippen en bij het optillen voelde ik onder haar buik een klein knobbeltje. Het knobbeltje zit iets meer dan één cm van haar tepel af en heeft een doorsnee van één kleine cm. Dayna is een fokpoes geweest en dus pas op latere leeftijd gesteriliseerd (ik kreeg haar met 6 jaar en ik geloof dat ze toen al 1.5 a 2 jaar gesteriliseerd was). Inmiddels is ze alweer ruim 11 jaar en verder ziet ze er gezond uit, maar ik was er natuurlijk niet gerust op. Vanmorgen gelijk naar de DA voor een dunne naald biopt (er is 2x geprikt) en de uitslag verwacht ik woensdag, dat worden dus spannende dagen. Het knobbeltje zat wel mooi los en voelde rond en hard aan en er zat ook vocht in de naald, allemaal hele gunstige dingen volgens mijn DA. Je kunt het knobbeltje als het ware er zo uitwippen dus ik hoop dat een eventuele operatie niet heel ingrijpend is.
Laatst gewijzigd door Rosita op vr 07 dec 2007, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#876535
heeeel vervelend,

ligt't vlak onder de huid?

sterkte voor 't wachten op de uitslag alvast....
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#876656
Van welk ras is Dayna? Komt het in de familie voor?
Vaak weet de fokker meer over de moeder en tantes en zussen uit deze families.
Sterkte!
Door Rosita
#879573
Gisteren de uitslag gehad van de bioptie. Er zaten naast goede cellen ook verdachte cellen bij die richting het kwaadaardige gingen. Bij Dayna is daarom vanmorgen het bultje verwijderd. Het bultje was in een week tijd niet echt gegroeid en god weet hoelang het er al zat. Haar lymfklieren waren niet opgezet en voor de rest was alles ook mooi rustig, nu maar afwachten of er op een andere plek nog een bultje ontstaat. De operatie heeft nog geen 15 min. geduurd en Dayna was heel snel weer bij. Ze moet wel een week een kapje om, wat ze vreselijk vindt, maar het is niet anders.
Door flin
#879578
sterkt met dayna,

hebben ze 't met oplosbare draad gehecht, of moet je nog terug?

en hopen op niet nog meer bobbeltjes...
Door YaYa
#879656
Hopelijk knapt Dayna snel op en blijft het hierbij en komen er geen verdere bultjes bij.
Beterschap.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door