Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
#876560
Ik zit me af te vragen of ik een droogdingesapparaatjemachientje aan zou willen/moeten schaffen of dat ik bij een van mijn leveranciers kant en klaar gedroogd vlees zal kopen....

Kunnen degenen die zelf drogen me vertellen:
a. welk merk machine ze hebben en wat het gekost heeft
b. hoeveel gram er overblijft als je bijvoorbeeld 1 kilo droogt?
Door Nynke
#876563
Ik denk dat er 2-3 ons van een kilo kipfilet overblijft. Ik heb die van Tieneke (via via)gekocht en ben er erg blij mee !!! Ik weet niet meer wat ik ervoor betaald heb, maar de prijs staat op de website.
Door Staftime
#876564
Met deze vraag liep ik ook al een aantal dagen rond.
Dus bedankt dat je hem gesteld hebt  ;D

Ik lees geinteresseerd mee.

Zou ook wel graag willen weten hoe groot zo'n apparaat is, en hoeveel stroom het verbruikt vergeleken bij andere keukenapparatuur.
En hoe het eruit ziet natuurlijk, nooit gezien.
Door Anthraciet
#876566
Heb al wel op de site van Tieneke gekeken, maar ben nog meer info aan het zoeken en wil vooral weten hoeveel gewicht er over blijft c.q. op welke details van het apparaat ik zou moeten letten.

@Staftime: Fijn dat ik iemand met mijn nieuwsgierigheid heb kunnen helpen! 8)
Door tiny
#876569
Ik heb mijn droogmachine bij Tieneke vandaan. Was geloof ik 60 euri. Weet ik veel wat er over blijft. Ik heb een stuk of 5 roosters, die leg ik vol met van alles en nog wat. Soms een hele long, of vis of rund, wat er in de aanbieding is. Ik koop dus niets, maar dan ook niets meer van traktaties in de dierenwinkel. Alles puur gedroogd. Ze vinden het geweldig. Het apparaat verbruikt 50 watt en staat rustig 8 a 9 uur te drogen in de schuur. Die overigens op dat moment bewaakt wordt door Tessa, niemand komt in de buurt als dat ding aan staat. Er mocht eens wat naast vallen nietwaar? Al het gedroogde materiaal gaat in goed afsluitbare bakjes en is weken en weken houdbaar. Letterlijk al het vocht is eruit. Fabuleus!! ;D ;D
Door Staftime
#876625
Anthraciet schreef: Stuur jij mij daar dan de helft van?
Was tenslotte mijn topic :P ;D
Nou vooruit dan maar, is wel zo eerlijk he  ;)
Anthraciet schreef: Ik zie zo'n apparaat staan voor maar 28 euro :o
Zou dat wat kunnen zijn?
Dat is goedkoop! Is dat tweedehands?
Door Anthraciet
#876628
Nee, nieuw! :o

Deze is 27 euro: Afbeelding
Die is van Bomann, dat merk heb ik vaker gezien.
Komen nog wel 7 euro verzendkosten bij (in Duitsland)

En deze is 29 euro (komen ook nog 7 euro verzendkosten bij in Duitsland)
Afbeelding

Heb wel het idee dat bij die onderste de bakjes minder hoog zijn, maar kan ook zo lijken.
Beiden zijn 250 Watt apparaatjes.
Door Staftime
#876631
Dat is wel goedkoop.
Ik ben benieuwd of anderen ervaring hebben met deze merken.
Als het goed spul is, scheelt dat iig aanzienlijk in de aanschaf.
Door Cindy de Wolf
#876632
Anthraciet schreef: Nee, nieuw! :o

Deze is 27 euro: Afbeelding
Die is van Bomann, dat merk heb ik vaker gezien.
Komen nog wel 7 euro verzendkosten bij (in Duitsland)

En deze is 29 euro (komen ook nog 7 euro verzendkosten bij in Duitsland)
Afbeelding

Heb wel het idee dat bij die onderste de bakjes minder hoog zijn, maar kan ook zo lijken.
Beiden zijn 250 Watt apparaatjes.
Ik heb die onderste, die is van Severin. Iets van 70 euri's voor betaald en geen moment spijt van gehad. Hondjes vinden het eerlijk. Ik droog er van alles in en idd van een kg blijft grofweg 300g over. Sinds ik overigens een snijmachine erbij heb gekocht, werd een beetje kriegel van het in nette plakjes snijden, is het helemaal toppie. Ik haal er net weer een ladingkje biologische gedroogde pens uit. Kom er net mee binnen en er gingen spontaan 5 neuzen de lucht in ;D

Ik heb overigens met het merk Bomann goede ervaringen. Zowel mijn snijmachine als mijn vleesmaler zijn van Bomann.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op vr 07 dec 2007, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Staftime
#876641
Cindy de Wolf schreef: Ik heb die onderste, die is van Severin. Iets van 70 euri's voor betaald en geen moment spijt van gehad.
Dus dit is gewoon echt een koopje!
Toch maar eens even heel goed over nadenken.
Het is natuurlijk wel een ontzettend goede investering voor gezonde snacks.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door