Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BMF1200
#876481
Beste mensen,
Mijn Ierse Setter reu van 7 jaar had twee maanden geleden een serizeuze dikke darm ontsteking met diarree, slijm en bloed als gevolg.  Ik gaf hem al die tijd Duck en wisselde wel al eens af in de varianten.
Op dat ogenblik gaf ik hem de compleet rund.    Onze dierenarts dacht dat het een voedselallergie was , hij kreeg wat antibiotica en voor de rest een spuit buscopan om de krampen tegen te gaan.
Op dat zelfde moment ben ik veranderd naar Duck lam en rijst.  Het ging langzaam aan beter.
Toen kreeg onze jongere hond het ook , zij krijgt lam en rijst .
Dus een voedingsallergie bleek het niet te zijn.

Nu zijn we twee maanden verder en begin deze week was het weer raak.
Bloed , slijm en bloed, het hoorde er weer allemaal bij.
Hij had enorm veel krampen.
Ik was echt in paniek, zou het weer van het eten zijn of hoe komt dit toch.
Onze dierenarts weet het eigenlijk ook niet.
zij vindt eigenlijk dat ik een andere voeding moet nemen zoals iets met vis en zij bood mij iets alternatief aan maar dan brokken.

Ik durf geen brokken geven omdat de moeder van onze hond overleden is aan een maagkanteling bovendien heeft hij nogal een diepe borstkas en is hij van het nerveuze type, ik zou geen moment meer gerust zijn en bovendien was ik zo tevreden van vers voer .  Ik weet ook wel dat je van andere dingen een maagkanteling kunt krijgen maar ik wel het gewoon ook niet uitlokken.

Wat moet ik eigenlijk aanvangen?  Ik pieker me suf.  Op dit ogenblik kan ik niet barfen omdat ik er nu geen tijd voor heb, in de toekomst wil ik dat wel uitproberen.  Ik geef nu maar lam en rijst en doe er probiotica pilletjes bij. 

Ik heb me voorgenomen om over te gaan op carnibest, is dat dan beter?  Ik weet het niet.
Heeft hij een allergie voor rundvlees, of zijn het de granen die hij niet verteerde, kan ik de natuurversie nemen van Carnibest want daar zit ook rundsvlees in.  Ik beng ook bang dat wanneer ik overschakel hij weer aan de diarree gaat.  Heeft er iemand misschien wat tips voor mij.

Sorry hoor voor mijn lang verhaal, ik maak me nogal vlug zorgen , het is mijn eerste woef en het is zo een pipo.
Vriendelijke groeten
Anja
#877153
madelonverschoor schreef: Probeer anders eens het "leverdieet" van B-naturals voor een paar dagen. het bestaat uit vlees of kip met groenten en havermout.
Waarom het leverdieet?

Op brokken zou ik hem sowieso niet zetten. Tuurlijk wil die dierenarts dat. Ze hebben niks beters te bieden, door het gebrek aan kennis omtrent voeding.

Ik zou zeker een ander merk met een andere smaak proberen (zonder rund) of zelf gaan samenstellen. Is dat geen optie voor je, zelf samenstellen? Dan weet je tenminste wat je je hond geeft en waar ie eventueel niet goed op reageert.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door