Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cylke
#875157
Ik heb de indruk dat Folle meer brokken at, dan dat hij nu vlees eet.

Hoe weet ik dat hij genoeg binnen krijgt? Hij is nog steeds bezig met overschakelen hé (staat nu op 3/4 Cb, 1/4 blikvoer) maar krijgt zeker niet de vooropgestelde hoeveelheid (op de verpakking staat 120g per dag).
Door YaYa
#875434
Ze eten hier ook minder dan de hoeveelheid die op de rollen cb staat. Ze eten met 7 katten 750 gram per dag en dat zijn 2 katten van 7 kg, 1 van 6 kg en 4 van 4 kg en dan kom je ruim over de 750 gram volgens cb. Maar ze doen het er goed op dus ik laat het zo. Als ik ze meer geef moet ik cb weggooien en dat vindt ik dus zonde.
Door Borke
#876274
Hier eten 6 grote Maine Coon katten (binnenkatten) die samen 40 kg wegen per dag 1 kg Carnibest op.
Ze zijn nu allemaal mooi slank en zien er prima uit.

Ik heb de juiste hoeveelheid gewoon uitgeprobeerd.
In het begin gaf ik 1250 gram per dag en in het begin aten ze dat ook op, toen aten ze nog 2x per dag.
Nu voer ik zowel de honden als de katten 1x per dag en toen lieten ze eten staan. Daarna heb ik het dus aangepast en geef ik 1 kilorol per dag en daar gaat vaak nog wat af omdat ik de honden er een snackje van geef.
Door flin
#876292
cylke schreef: Ik heb de indruk dat Folle meer brokken at, dan dat hij nu vlees eet.
hoelang zijn jullie al aan't omschakelen?

'k krijg de indruk dat de ene kat vol goede moed begint en vrij veel eet,
terwijl de ander matigjes begint en 't na een poosje pas begint te waarderen...

dan moet 't maagzuur nog's aanpassen,

en de crocbrokjes zaten er zo in (3 minuten?)
echt vlees knagen moeten ze toch wat meer moeite voor doen....

misschien kun je nog 's een ander merk of soort vlees proberen?
onze katten vinden zelf klein gesneden vlees lekkerder dan de o.a. smuldier
(maar 's morgens zullen ze het er toch mee moeten doen... :busted:)
Door cylke
#876870
Hey Flin,
Ik ben nu een kleine 14dagen bezig, en ik ben best wel trots dat hij het nu al redelijk vlot eet.  :)

Hij wil het nog niet zonder een minibeetje blikvoer eten maar eet nu toch zo'n 100gr cb zonder problemen -verdeeld over 2x- per dag. Hij heeft geen probleem met het op te knagen (oef  ;)) dus hou ik het momenteel op deze Cb natuur. In de toekomst wil ik wel experimenteren met een beetje barfspulletjes, maar dat is pas als hij volledig Cb wil eten)

Hij is zaaaaaalig actief en happy :) (en ik dus ook  :D )
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door