Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Truitje
#8757
Onderstaand artikeltje vond ik in het nummer 'Landleven' van juli/augustus 2003.
Als jullie beginnen met lezen zullen jullie denken' wat moet ik hiermee?'
Maar het einde van het stukje was voor mij aanleiding om het even over te tikken.
Het onderstreept even waarom honden die vlees krijgen voorgeschoteld minder poepen.

" Alle zoogdieren die op en rond het erf leven, laten keutels achter. UIt de vorm en de geur van deze uitwerpselen kan worden afgeleid of ze  afkomstig zijn van een planteneter of vleeseter.
De keutels van planteneters, onder meer de meeste knaagdieren, zijn doorgaans klein en afgerond en geuren minder sterk dan die van de vleeseters. De keutels van vleeseters als de vos, de egel en de marterachtigen zijn meestal worstvormig, met een puntig uiteinde.
Een ander verschil is dat planteneters vaak meer mest produceren dan vleeseters. Planten bevatten immers meer onverteerbare stoffen dan prooidieren"

En als je nu van het woord 'planteneter'   'brokkeneter' maakt  en van het woord 'planten' 'brokken',  dan wordt het helemaal een aardig stukje.
Door oebaya
#8759
Over hondenpoep heb ik er ook nog één. Hij komt uit Het groot hondenboek van Dr. M.A.J. Verwer, uitgave Sijthoff Leiden 1972:
'Een hondenhoopje mag niet kleven. Het moet een 'droge drol'zijn. Je moet hem op kunnen pakken en schone vingers houden. ;D
Door oebaya
#8761
jakkes  :o
Toch klopt het. Let zelf maar eens op hondenpoep. Een gezonde hond heeft echt poep, zoals Verwer die beschrijft. En als je het lijfelijk wil uittesten: er is toch water en zeep. ;D
Door sylvia
#8762

Toch klopt het. Let zelf maar eens op hondenpoep. Een gezonde hond heeft echt poep, zoals Verwer die beschrijft. En als je het lijfelijk wil uittesten: er is toch water en zeep. ;D
Inderdaad zou ik het zo op kunnen pakken ,toch is er iets wat mij toch ertoe brengt om mijn poep schep en blik te gebruiken,ondanks de water en zeep  ;D
Door Truitje
#8764
Zou dat door het station 'pens' komen?
Heb je wel eens met je blote voeten in een lauwe koeievla gestaan?
Is echt aan te bevelen. De brei lekker tussen je tenen omhoog laten komen.
Na afloop slootje springen, zijn je voeten zo weer schoon.
Door Angelique
#8765
Zou dat door het station 'pens' komen?
Heb je wel eens met je blote voeten in een lauwe koeievla gestaan?
Is echt aan te bevelen. De brei lekker tussen je tenen omhoog laten komen.
Na afloop slootje springen, zijn je voeten zo weer schoon.
Watvoor gevoel moet je daar dan bij krijgen ??? ??? :-X
Door Truitje
#8769
Precies Janet, het Alpen gevoel! Rudi! met zijn koeien! en daarna Biertjuuuuuuuuh!

Ik zal het uitleggen.
Wij hadden thuis een boerderij. s'zomers gingen we met polstokken en een mand met proviand de polder in.
Dan gingen de schoenen en de sokken uit.
Dan renden we om het hardst richting sloot.
Natuurlijk ging je regelmatig met zo'n blote voet midden in zo'n koeievlaai.
Als je daarbij dan ook nog onderuit ging, was het dubbel pret voor de anderen.  En vervolgens slootje springen of polstok springen.
Ik heb aan die warme koeie vlaaien dus heeeeeele prettige herinneringen.
Geweldige jeugdjaren!
Dus als ik een verse koeievla zie of ruik, tja dan denk ik met plezier meteen aan vroeger.
Door sylvia
#8770
Precies Janet, het Alpen gevoel! Rudi! met zijn koeien! en daarna Biertjuuuuuuuuh!

Ik zal het uitleggen.
Wij hadden thuis een boerderij. s'zomers gingen we met polstokken en een mand met proviand de polder in.
Dan gingen de schoenen en de sokken uit.
Dan renden we om het hardst richting sloot.
Natuurlijk ging je regelmatig met zo'n blote voet midden in zo'n koeievlaai.
Als je daarbij dan ook nog onderuit ging, was het dubbel pret voor de anderen.  En vervolgens slootje springen of polstok springen.
Ik heb aan die warme koeie vlaaien dus heeeeeele prettige herinneringen.
Geweldige jeugdjaren!
Dus als ik een verse koeievla zie of ruik, tja dan denk ik met plezier meteen aan vroeger.
ik denk dat je tot de weinige mensen behoort die een prettig gevoel krijgen bij het zien of ruiken van een koeienvlaai . ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door tieneke
#8771
ik denk dat je tot de weinige mensen behoort die een prettig gevoel krijgen bij het zien of ruiken van een koeienvlaai . ;D ;D ;D ;D ;D ;D
:o :o :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door