Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#875662
In een doldrieste bui een paar weken geleden heb ik nijnkoppen besteld. En die heeft Herb vandaag gebracht. Godzijdank zijn de oren eraf, maar verder... Ik vond het al berestoer van mezelf om een kilo koppen wat te laten ontvriezen en per stuk los te verpakken. Want om nu een kilo koppen in de vriezer van de bovenbuurman te leggen... hmmm...

Afijn. De nijnen liggen nu keurig zij aan zij met hun koppie naar de muur (stel je voor dat wederhelft het vriesvakje opengooit en Stamperfamilie hem met lange tanden aan liggen te gapen...ik geloof niet dat dat erg bevorderlijk is voor de barfcarriere in huize visser). Maar nu vroeg ik me af; zo'n kop met nek en schouderstuk is prima voor Sophie. En Soof vertrouw ik ook wel dat ze goed kauwt. Maar Ted? Voor Ted hak ik eigenlijk alles in, omdat die het 'eerst slikken dan denken'-principe hanteert. ZIjn koppen hard? Denken jullie dat ik die voor Ted moet hakken? Of denken jullie dat een Dwerteckel gerust een heel koppie op kan knagen?
Door Minna
#875675
Mijn dwergsmousje knaagt per keer een aantal koppen weg, ze zijn dus vrij zacht hoor! Mocht je ze toch wat willen verkleinen, kan dat makkelijk met een stevige slagersmes of een hakbijltje. Ik zou juist als een hond het eerst slikken-dan denken principe hanteert niet hakken maar alles zo groot mogelijk aanbieden.
En als Tedje iets laat liggen, kan je het opnieuw in de vriezer gooien en bij eerstvolgende stampersdag kan ze daar weer van genieten! ;)
Door Mevroi Kruim
#875754
Hakkuh!
Ze zijn idd zacht, Kátur knaagt ze zo weg. Met een scherp mest of een klein hakbijltje moet het wel lukken.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#875820
Volgens mij kan Tedje 'm niet in 1 keer weggloeken, dus ik zou niet meppen. Laat 'r maar werken voor de kost  :D.
Gebruikersavatar
Door pike
#875901
Ik vind de koppen ook niet hard. Slokop Pike krijgt ze heel en die moet ze toch echt kraken, kan ie echt niet in zijn geheel doorslikken. Voor Armagnac hak of knip ik grote koppen in de lengte doormidden, anders krijgt hij er geen grip op en na meerdere mislukte pogingen laat hij het dan liggen.  Kleinere koppen krijgt hij wel heel, daar heeft hij geen probleem mee.
Gebruikersavatar
Door koekje
#875930
ik heb geen honden, maar wel katten formaat tedje, waarvan de rode eenzelfde schranser is als tedje.

ik zat zelf pas geleden ook over nijnenhoofdjes te denken.
ik zou hem eerst in zn geheel aanbieden. heeft ze er te weinig grip op, of wil ze hem in 1x naar binnen gooien, zou ik hem alsnog afnemen en dan of even meppen, of in 2en hakken. ik denk dat nijntjes vrij zachte hoofden hebben, t zijn immers geen grote koeien ofzo.
voor dat soort dingen te hakken gebruik ik een ikea-vleesbijl, uit de serie skärpt (15€ ongeveer). met deze hakker tjop ik bevroren rollen cb en kipvleugels en nekken en zalmgraten en staarten zo in 2en, ik denk dat een nijnenhoofdje ook daarmee wel makkelijk in stukken te hakken valt.
Door jover
#876014
geven jullie die ook aan grote honden,zelf ben ik bang dat ze ze heel in willen slikken.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#876120
jover schreef: geven jullie die ook aan grote honden,zelf ben ik bang dat ze ze heel in willen slikken.
Ik geef ze ook aan mijn Dalmatische honden, en die krijgen het echt niet voor elkaar om ze in z'n geheel in te slikken. Ik moet erbij zeggen dat het allebei wel goede kauwers/krakers zijn, die sowieso nooit iets zomaar weggloeken. Maar volgens mij past zo'n nijnenkop ook niet in z'n geheel door hun keelgat.
Door Mevroi Kruim
#876162
Goed idee Koekje! Ik ga de nijnenhoofden ook eens aan de twee grootste knagers onder de katten aanbieden! Ben benieuwd wat ze ermee doen  ;D
Door pallas
#876198
jover schreef: geven jullie die ook aan grote honden,zelf ben ik bang dat ze ze heel in willen slikken.
Didot weeg 22kg(mag wel wat dikker) nox weeg wat minder.
Ze kraken de koppen altijd netjes
Door roefus
#876206
Ik geef ze ook aan Roefus (43 kilo) en die kraakt ze lekker weg.
Maar eigenlijk kraakt die wel op alles  :D
Lara (15 kilo) eet ze ook makkelijk weg.
Maar voor haar knip ik ze doormidden, omdat ze dan beter pak erop heeft.  :)
Door jover
#876301
okee, bedankt,heb ze al twee keer gevoerd,maar omdat ik het niet vertrouwde had ik ze bewaard,maar dan kan ik ze toch gewoon geven. ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#877104
Goh Geer wat stoer van je dat je wilt staan hakken. Ik doe dat dus niet. Heb laatst een heel konijn gekregen en ik vond het al een drama om daar de pootjes en het lijf vanaf te hakken. Brrrrr..... :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door