Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#875394
Ik heb twee eendkarkassen.
Tenminste, als het goed is zijn het eendkarkassen.
Die dingen wegen bijna een kilo per stuk.
Maar nu dus mijn vraag.
Is het verstandig om beide honden een hele te geven?
Of kan ik ze beter beide de helft geven.

En moet ik dan eerst wat vlees voeren?
Of juist beter erna pas?

Deze vraag stel ik om herhaling van verstopping in de dikke darm van Romeo te voorkomen.
Door Lizzy
#875405
Ik weet niet waar je de eendkarkassen vandaan hebt, maar die ik altijd had bevatte zeer veel vlees. En het bot is redelijk makkelijk verteerbaar. Bij die karkassen hoef je geen extra vlees te voeren (mag altijd wel natuurlijk). Ik zou zelf even proberen in te schatten hoeveel vlees er aan het karkas zit. Als dat minder is dan 50%: dan zou ik wat extra spiervlees of pens erbij geven. Ik weet niet hoe groot de maaltijden zijn die je normaalgesproken geeft? Want als je wel eens vaker een maaltijd geeft van 600 gram bijv, dan kan een maaltijd van een kilootje ook wel. Ook een beetje afhankelijk van hoe lang je al zelf samenstelt. Als je honden nog niks gewend zijn: dan kun je ze ook ieder de helft geven.
Door pallas
#875529
Ik zou voor Romeo voor veilig gaan en er wat spiervlees of pens bij leggen. wordt de maaltijd dan echt tegroot dan maar een stuk eraf hakken.

Nox kan ook niet tegen een hele maaltijd RMB dus zij krijgt er altijd groenten en/of vlees erbij.
Door Staftime
#875558
De karkassen komen van Herby.
Ik denk dat ik Romeo dan eerst wat spiervlees met groente geef en Julia alvast de helft van het karkas af laat knagen.
En de rest dan aan Romeo geef.

Ze krijgen meestal een maaltijd van ongeveer 500gr, soms minder.
Want ik verdeel het ook wel eens over drie maaltijden per dag.
Door judith1967
#875618
Ik heb ook de eendekarkassen van Herbu,zit best nog wat vlees aan.Ik geef ze iig zo zonder spiervlees erbij.

Maar ik zou bij Romeo wat voorzichtiger zijn  iig.
Door Staftime
#875657
Er zit idd best wat vlees aan.
En Julia kan dit zeer waarschijnlijk makkelijk hebben, alleen durf ik nog geen hele te geven.
Ze zijn allebei niet gewend om in één keer veel te eten.
Ik deel het heel erg vaak in drie maaltijden, dat geeft me een wat veiliger gevoel ook.

's Ochtends krijgen ze eigenlijk altijd alleen maar cb.
In de middag geef ik dan vaak wat cb met karkas of nek en een beetje groentemix.
En 's avonds weer alleen cb.

Nu wil ik als ik die eend ga geven 's ochtends maar een heel klein beetje cb voeren. En dan aan het eind van de middag de eendkarkas met wat cb en groentemix en dan 's avonds niets meer.
Ik denk dat ze daar ruim voldoende aan hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door