Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aalsmeer
#875462
ik gaf  gister jack een fazant kargas en er lagen loodjes in zijn bak.
Of hagel.
Ik weet niet.
Maar als hij dit naar binnen heeft gewerkt is dat dat heel slecht?
Of zou het het gewoon weer uit poepen?
Maar het mag toch niet dat dat zo in je eten verdwijnt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#875464
Hagel is tegenwoordig loodvrij en als ze het binnen krijgen rolt het er aan de andere kant zo weer uit. Neem neit weg dat ik zou proberen te voorkomen dat ze het binnen krijgen, maar zo te lezen heeft je hond dit zelf al gedaan.
Door aalsmeer
#875465
Angelique schreef: Hagel is tegenwoordig loodvrij en als ze het binnen krijgen rolt het er aan de andere kant zo weer uit. Neem neit weg dat ik zou proberen te voorkomen dat ze het binnen krijgen, maar zo te lezen heeft je hond dit zelf al gedaan.
Ja had hem dat karkas gegeven.
En aan het eind zag ik die balletjes liggen. :-[
Nee he niet nog een die dadelijk geoparred moet worden.
Door aalsmeer
#875466
Angelique schreef: Hagel is tegenwoordig loodvrij en als ze het binnen krijgen rolt het er aan de andere kant zo weer uit. Neem neit weg dat ik zou proberen te voorkomen dat ze het binnen krijgen, maar zo te lezen heeft je hond dit zelf al gedaan.
ja of er zat meer in dat dat er niet is uit gerolt.
Nou ik hou het wel in de gaten
Door ~Joke~
#875602
De mijne laten de kogeltjes meestal in de bak liggen. Kyra heeft een keer een stuk of wat naar binnen gekregen maar braakte ze later weer uit, het lag denk ik te zwaar op de maag ;)
Door judith1967
#875666
Dorian had van de week een stuk wilde eend op,daar zaten ook nog een paar kogeltjes in,een stuk of 3,weet niet of tie wat opgegeten heeft ervan.
hij heeft wel sochtends wat eruitgekotst,maar zag er geen kogeltjes in zitten
Door Ine
#875747
In Nederland mag niet met lood geschoten worden, ook niet met kogels. De Nederlands geschoten dieren hebben dus alleen hagel, wat geen kwaad kan.
In Duitsland is lood nog wel toegestaan.
Door aalsmeer
#875851
Ine schreef: In Nederland mag niet met lood geschoten worden, ook niet met kogels. De Nederlands geschoten dieren hebben dus alleen hagel, wat geen kwaad kan.
In Duitsland is lood nog wel toegestaan.
nou dan zal ik eens vragen aan me leveransier waar deze fazant vandaan kwam/.
Als dta nou wel duistland is?
En het is lood.
Wat dan?
Door Ine
#875898
aalsmeer schreef: nou dan zal ik eens vragen aan me leveransier waar deze fazant vandaan kwam/.
Als dta nou wel duistland is?
En het is lood.
Wat dan?
Hoef je je niet ongerust te maken, want het komt er vanzelf weer uit.
Gelukkig gaat de vertering vrij vlot bij honden en zijn het fragmentjes.
Mijn vader at vroeger ook vaak wild en tja, toen werd er nog lood gebruikt. Hij heeft best weleens wat ingeslikt, maar is er nooit ziek van geworden.
Door aalsmeer
#876055
Ine schreef: Hoef je je niet ongerust te maken, want het komt er vanzelf weer uit.
Gelukkig gaat de vertering vrij vlot bij honden en zijn het fragmentjes.
Mijn vader at vroeger ook vaak wild en tja, toen werd er nog lood gebruikt. Hij heeft best weleens wat ingeslikt, maar is er nooit ziek van geworden.
kreeg ergens anders te horen dat je van lood echt dood ziek word en dat een jr er dood aan kan gaan :-[
Nou voortaan zal ik het maar ff nakijken of er lood in zit in het wilt.
Dat is dus alleen wild?
Gen parrelhoen?
Door Do
#876075
aalsmeer schreef: kreeg ergens anders te horen dat je van lood echt dood ziek word en dat een jr er dood aan kan gaan :-[
Nou voortaan zal ik het maar ff nakijken of er lood in zit in het wilt.
Dat is dus alleen wild?
Gen parrelhoen?
hangt vanaf in wat voor vorm ze het in slikken als het vloeibaar is ja dan kun je van dood gaan, als het kogeltjes poepen ze het gewoon uit
Door aalsmeer
#876634
Do schreef: hangt vanaf in wat voor vorm ze het in slikken als het vloeibaar is ja dan kun je van dood gaan, als het kogeltjes poepen ze het gewoon uit
Ja het waren kogeltjes
Door wilfred
#887593
Vandaag Bo voor de 2e x haaskarkas van Herby gegeven... ik vond na het eten ook twee kleine kogeltjes... even afwachten...? :rabbit:
Gebruikersavatar
Door Hitam
#888118
In de Bandit Wildmix zitten ook kogeltjes. Is absoluut geen probleem. Ze peopen het gewoon weer uit. Soms kom je ze tegen op rontgenfoto's  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door