Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#874889
Ivm aanstaande onderzoek en evt operatie van Chooky wilde ik graag weten wat jullie vinden van mw Govers (wagenrenk). Weten jullie ook welke methode zij gebruikt (als jullie het niet weten, ga ik natuurlijk bellen)?
Wat zouden de kosten ongeveer kunnen zijn (chooky, teefje 6,5 jr 27 kg achterpoot).
De revalidatie, moet ze dan 6 weken helemaal niets doen?
Ondersteunende middelen? Ze krijgt nu arnica D6
Verder nog tips?
Door Cindy de Wolf
#874891
Kijk ook even op de site van Maarten Kappen www.dierenkliniekeersel.nl, hij heeft daar een kopje op staan wat betreft VKB scheuringen en de nieuwe TTA methode die eerder en sneller resultaat geeft. Er zijn maar een handjevol da's in NL die de TTA uitvoeren. Het is een relatief nieuwe manier van VKB's te verhelpen. De kosten hiervan zullen bij Maarten rondom de 900 euro schommelen vermoed ik.
Door bea
#874898
Leroy van mij is geholpen door Daan Kranendonk in Putten. http://www.dierenkliniekputten.nl/pages ... iniek4.php
Heel goede arts erg vriendelijk.
Hoe de methode heet, weet ik niet precies. Maar als de kruisband is afgescheurd, dan doet hij een kunstband en die gaat niet achter of voor langs het kniegewricht, maar erdoor. Begreep ik tenminste hoor. Als je er bent legt hij het helemaal uit , met voorbeelden erbij.
Zes weken rust is zes weken benchrust zeg maar. Hij mag wel lopen maar natuurlijk niet gelijk kilometers achter elkaar, niet springen, niet hardlopen, geen rare bewegingen. Zes weken uitlaten aan de riem. De hele opreatie met alle nazorg erbij komt ongeveer rond de  650 euro.
Door Cindy de Wolf
#874900
bea schreef: Leroy van mij is geholpen door Daan Kranendonk in Putten. http://www.dierenkliniekputten.nl/pages ... iniek4.php
Heel goede arts erg vriendelijk.
Hoe de methode heet, weet ik niet precies. Maar als de kruisband is afgescheurd, dan doet hij een kunstband en die gaat niet achter of voor langs het kniegewricht, maar erdoor. Begreep ik tenminste hoor. Als je er bent legt hij het helemaal uit , met voorbeelden erbij.
Zes weken rust is zes weken benchrust zeg maar. Hij mag wel lopen maar natuurlijk niet gelijk kilometers achter elkaar, niet springen, niet hardlopen, geen rare bewegingen. Zes weken uitlaten aan de riem. De hele opreatie met alle nazorg erbij komt ongeveer rond de  650 euro.
Dat zal de TPLO methode zijn, die kostte idd rond de 600 a700 euro, de TTA is duurder maar is vele malen minder pijnlijk voor de hond en veel sneller maximaal herstel. Met de TTA heb je ook niet de 6 weken extreme rust ;)
Door pallas
#875192
Cindy de Wolf schreef: Dat zal de TPLO methode zijn, die kostte idd rond de 600 a700 euro, de TTA is duurder maar is vele malen minder pijnlijk voor de hond en veel sneller maximaal herstel. Met de TTA heb je ook niet de 6 weken extreme rust ;)
TTA methode geeft waarschijnlijk op langere termijn ook nog beter resultaat (geen arthose) en is ook ontwikkeld om na de opreratie de hond toch weer maximaal te kunnen belasten.

Ik raad je aan om contact op te nemen met een goede hydrotherapeut voor dat je de operatie laat  doen. Hydro kan nl al heel snel na de operatie starten en geeft goede resultaten :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door