Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#87403
vraagje,
is het mogelijk dat een reu door 1x per week contact met een loopse teef (bv op een training, dus geen extreem snuffel contact oid, maar op afstand) een vergrote prostaat kan krijgen ???

en zo ja, is deze gevoeligheid voor deze reactie op een loopse teef evt erfelijk ??? of is iedere reu hier gevoelig voor ???
Door Jolly
#87411
ik denk zelf dat iedere reu er wel gevoelig voor is, maar of het tot een bepaalde uiting komt ( zoasl sommige reuen dus niet eten altijd janken voor loops teven etc etc) dat ligt denk ik ook wel aan de opvoeding.

Mijn Chasey is gecastreerd met ruim een jaar,(hij wordt in aug 5 ) mar heeft nog steeds dat hij ene wat geroter geslachtdeel krijgt als hij met een loopse teef speelt of er 1 ruikt. Hij gaat echter geen rare dekneigingen of extreem moeilijk lopen doen, het luisteren blijft bij hem hetzelfde als altijd ( alleen als hij zelf er zin in heeft dus :-\ ;) ).
Hoe het met nog echte reuen zit, denk op zich hetzelfde, ze merken het wel en zullen het toch wel tonen.
Door crutz
#87412
ik heb het dus over een echte VERGROTING, die echt pijnlijk is voor de hond, dus slecht kunnen lopen, niet of slecht kunnen springen, pijn bij aanraken op die plek en niet overgaan bij vertrek naar huis (dus als ze uit de omgeving van de loopse teef zijn)
Door Jolly
#87415
das idd wel vervelend en vooral omdat het niet over gaat c.q weg zakt als de reu uit de buurt van de teef is.

Op zich denk ik dan dat dit misschien dan toch niet echt met de teef te maken heeft, maar misschien iets medisch is :-\
Sorry, Carmen, kan je niet verder helpen
Door crutz
#87418
Jolly schreef: das idd wel vervelend en vooral omdat het niet over gaat c.q weg zakt als de reu uit de buurt van de teef is.

Op zich denk ik dan dat dit misschien dan toch niet echt met de teef te maken heeft, maar misschien iets medisch is :-\
Sorry, Carmen, kan je niet verder helpen
heb gelukkig zelf dit probleem niet, maar hoorde er van en vond het een beetje een vreemd verhaal, idd in mijn optiek is het ook eerder medisch, vooral omdat het niet over gaat als de loopse teef weg is.
Door Peet
#87447
Met die laatste zin geef je eigenlijk zelf al aan dat het niet aan een loopse teef kan liggen....Het lijkt mij ook echt een medisch probleem....

(Anders zouden alle puber-jongetjes in Nederland toch ook een prostaatprobleem krijgen, toch?...... ;D ;D)

Peet
Door crutz
#87459
Peet schreef: Met die laatste zin geef je eigenlijk zelf al aan dat het niet aan een loopse teef kan liggen....Het lijkt mij ook echt een medisch probleem....

(Anders zouden alle puber-jongetjes in Nederland toch ook een prostaatprobleem krijgen, toch?...... ;D ;D)

Peet
ja, maar van wie ik dit hoorde zei dus (over zn eigen hond) dat de DA had gezegd dat dit echt door het (1x per week) contact met loopse teven kwam en dat dit voor iedere reu geld
Door Peet
#87493
Misschien bedoelde die DA dat het contact met de teefjes de aandoening (extra) triggerde?

Dus dat het probleem er al is, maar dat het erger wordt als hij sexueel geprikkeld wordt door de aanwezigheid van een loopse teef.... ::)
Door crutz
#87503
Peet schreef: Misschien bedoelde die DA dat het contact met de teefjes de aandoening (extra) triggerde?

Dus dat het probleem er al is, maar dat het erger wordt als hij sexueel geprikkeld wordt door de aanwezigheid van een loopse teef.... ::)
zo is het niet door die persoon uitgelegd
die zei zelfs dat dat gewoon voor alle reuen gold
Door Peet
#87517
ppfff......maar dan zou elke reu in NL toch een prostaat probleem moeten hebben? Ik bedoel, je komt toch regelmatig wel ergens een loops teefje tegen.....tijdens trainingen, wandelingen enz enz.

Nou ja...ik weet het niet...sorry....
Door ~anna~
#87519
Er is altijd wel ergens een teef loops kan je dat trouwens zelf checken een opgezette prostaat?
Doet de Da dat standaard bij de reu het is mij nooit op gevallen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 27 apr 2004, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#87641
Nou ik heb bij mijn reuen nooit gemerkt dat ze een vergrote prostaat krijgen
en hier lopen toch ook geregeld loopse teven rond
denk eerder aan iets medisch


En Peet je brengt het weer leuk met die puberjongens
gr shiva
Door Ordell
#87708
Het klopt dat de prostaat van de reu iets kan opzetten wanneer er een loopse teef in de buurt is. Maar dit gaat weer vanzelf weg en de vergroting is ook niet dusdanig dat hij er last van zou moeten krijgen. Het zou dus eerder een ontsteking van de prostaat kunnen zijn. Moet je wel zeer goed in de gaten laten houden want wanneer dat blijft en het wordt niet behandeld heb je in een mum van tijd een hond met prostaatkanker en dat wil heel makkelijk uitzaaingen geven naar bv. de lever...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door