Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door geer
#87490
Hier even de situatie:

Toen wij Ted kregen, stond ze op brokken en was ze nagenoeg onzindelijk. Wij hebben haar toen meteen overgezet op Rodi... ze kreeg prachtige keutels (was op die brokken nogal drabberig) en was binnen een week zindelijk, ook 's nachts. Ze sliep gewoon de hele nacht door en rond een uur of 9 werd ze wakker en gingen we uit.
Sinds een week of drie heb ik haar overgezet op Carnibest. In het begin bleef haar poep hetzelfde, maar langzaam aan werd die steeds slapper; ik vind hem er nu een beetje slijmerig/vettig uitzien. Probleem is echter, dat ze nu ook 's nachts ineens niet meer zindelijk is.
Daar komt nog een probleempje bij, en dat is dat ze nooit geleerd heeft om aan te geven dat ze moet... daar in Frankrijk kon ze onbeperkt in en uit rennen... Wat Ted dus doet als ze 's nachts moet, is haar mand uitstappen en poepen :-\ Ik heb nu mijn kleren en haar riem op het bed gelegd en lig dus de hele tijd te luisteren of ik haar hoor, zodra ik die mand ook maar iets hoor kraken spring ik eruit om haar mee naar buiten te nemen, maar vaak is het dan al te laat... Ze slaapt nu bij ons op de slaapkamer, in haar mand, naast het bed... Ik heb haar ook wel eens in de bench gedaan (maatje Labrador), maar ook dan geeft ze niet aan dat ze uit wil en doet ze het in de bench...
Ook lijkt het wel alsof ze op de Carnibest veel meer poept dan op de Rodi...zo heeft ze sinds gistermiddag 7 keer gepoept, waarvan drie keer :o 's nachts...
Zou die dunnere poep door de Carnibest kunnen komen, omdat die iets vetter is, en zo ja, waarom begon dat dan niet meteen??
Is het misschien beter om haar een andere variant te geven?? Ik voer nu ca. 250 gram per dag, ze valt niet af en ze komt niet aan en ziet er verder goed uit.. 's Ochtends krijgt ze de ene helft in een Kong, rond half 5 de andere helft (vaak ook in de Kong)... Om half twaalf doen we meestal de laatste ronde van een half uurtje... Ookal poept ze dan, 's nachts moet ze weer....
En dan over het feit dat ze niet aangeeft wanneer ze uit moet; is het misschien een ideetje om haar in een hele kleine kattenmand (afgesloten) te laten slapen? Ze kan daar wel in liggen, maar absoluut niet in lopen...

Kortom; wie heeft er tips zodag Geer eindelijk weer eens een beetje door kan slapen, want om drie keer per nacht door de buurt te struinen en drie keer per nacht met een emmertje sop het tapijt uit te soppen, da's ook niet alles :-\
Laatst gewijzigd door geer op di 27 apr 2004, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87499
Als ze het daar niet goed op doet moet je een ander merk of een andere smaak proberen.Je kan ook even Corine van de carnibest bellen en vragen hoe dat komt en wat je er het beste aan kunt doen,misschien is de natuurvoer inderdaad te vet of zo en kun je het beste met de light beginnen. Hier hebben ze er gewone ontlasting op.
Door geer
#87514
Nou, op de 'rol' staat dat jonge honden 40 a 50 gram per kilo lichaamsgewicht moeten krijgen, Ted is zo'n 5 kilo en we wandelen vrij veel. 's Ochtends 1 a anderhalf uur, 's middags 1 a 2 uur, aan het begin van de avond soms nog een uurtje en 's avonds laat een half uurtje... Maar ik denk inderdaad dat ik het wat terug ga brengen..
Wat ik zo vreemd vind, is dat ze er alleen 's nachts last van lijkt te hebben... We laten haar 's middags rond 3 uur anderhalf uur uit en dan kan ze het makkelijk volhouden tot half 12 's avonds... Alleen 's nachts lijkt het wel alsof ze om het uur moet....
Door ~anna~
#87515
[quote="Ivonne"]
weet je zeker dat ze niets onder de leden heeft? een of ander virusje?
[/quote]Mijn volwassen hond had dunnen ontlasting toen diaree toen weer dunne en er was verder niks aan hem te merken.
Spelen rennen totdat hij moeite had buiten om op te staan en uiteindelijk omviel vervolgens weer opstond en gewoon weer meeliep.
Honden zijn gewoon heel sterk.

In de rijnstraat weten ze vast wel hoe het komt.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 27 apr 2004, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#87523
misschien eerst de "logische" stap zetten; minderen met de CB en als je dat te weinig vind dan kun je Ted misschien iets van een stukje fruit tussendoor geven?
Als dit niet werkt, kun altijd nog naar de DA.
Door ine
#87543
[quote="geer"]
Nou, op de 'rol' staat dat jonge honden 40 a 50 gram per kilo lichaamsgewicht moeten krijgen, Ted is zo'n 5 kilo en we wandelen vrij veel. 's Ochtends 1 a anderhalf uur, 's middags 1 a 2 uur, aan het begin van de avond soms nog een uurtje en 's avonds laat een half uurtje... Maar ik denk inderdaad dat ik het wat terug ga brengen..
Wat ik zo vreemd vind, is dat ze er alleen 's nachts last van lijkt te hebben... We laten haar 's middags rond 3 uur anderhalf uur uit en dan kan ze het makkelijk volhouden tot half 12 's avonds... Alleen 's nachts lijkt het wel alsof ze om het uur moet....
[/quote]
Hoe komt het, dat ik hier zo'n déja vu-gevoel bij krijg?
Heeft Saar dit soms ook gehad? :-\
Of heb ik het ergens anders al eens gelezen. ???
De hoeveelheid vind ik ook enorm, Geertje. Ook daar kan ze last van hebben, ze is nu al 9 of 10mnd, dus mag ze best terug naar de 30/40gr per kilo lichaamsgewicht.
Sinds wanneer is dat 'snachts poepen? Sinds zondag?
Als ze verder goed zindelijk is, zou je haar idd eens een nacht in een kleine bench kunnen zetten, waar ze niet de ruimte heeft om nAAst haar slaapplaats te poepen.
Ook de tijden van eten geven kun je misschien iets aanpassen?
Door Lupa
#87565
geer lupa krijgt 500 gr carnibest en dat is een hond die veel van zichzelf vraagt en ze weegt 29 kilo, officieel zou ze moeten krijgen 750 gr.mijn kooiker wegen 10 kilo en ze krijgen amper 150 gr(natuur)
ik denk dat ted te veel krijgt.
Als je twijfelr over carnibest zet haar even een tijdje weer op rodi en dan kun je zien als het aan het voer ligt.
Door Twister
#87583
Geer, hoeveel Rodi gaf je Ted altijd? Want als ik kijk naar Twister, die krijgt nu 250 gram Natuurvoer van Carnibest, terwijl zijn beweging is toegenomen. Van Rodi at hij vijf schijven op een dag.......
Door Helen
#87596
Hai Geer,

Ik denk om te beginnen dat Ted te veel te eten krijgt. Balou krijgt 's zomers ook ongeveer 250 en op hele warme dagen 200g en Balou heeft voor haar ruime 10 kilo' s super veel eten nodig, die valt al af als je naar haar kijkt. Ik kan me niet voorstellen dat Tedje van 5 kg net zo veel moet hebben.
Als ik jou was zou ik teruggaan naar het voer waar het wel goed op ging en als het dan weer goed gaat en je wilt perse op Carnibest over, langzaam aan lepeltje voor lepeltje Carnibest invoeren. Probeer anders energique? Dat is een stuk minder vet dan Carnibest.
Verder denk ik dat Ted gewoon zoveel te eten krijgt dat ze 's nachts ook moet. Als Balou een konijn van 600g op heeft laten we haar om 2400 uur uit en om 0600, want ze moet dan gewoon nodig. Dan is het geen kwestie van geen zin om het op te houden ik doe het lekker binnen, maar van ik moet heeeel nodig.
Als het een kwestie van geen zin om op te houden is zou ik haar idd zo opsluiten dat ze alleen kan liggen en dus echt niet in haar hoofd haalt om daar te poepen.

Succes Helen
Door geer
#87792
Ik ga haar in ieder geval minder eten geven! (Guus zegt dat het een familie-trek is om te overvoeren, ik kook ook altijd voor een heel weeshuis en mijn koffie is ook altijd veeeeel te sterk ;D)... Ze kreeg altijd 3 schijven Rodi en is in al die tijd niet aangekomen of afgevallen, vandaar dat ik op die hoeveelheid ben blijven zitten... Ik ha haar vanaf morgen minder geven, kijken of dat goed gaat...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door