Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door De Geijsjes
#873911
Nou gisteravond kregen ze allebei een eerste kippennekje om te proberen. Eerst een mooi klein nekje uitgezocht voor allebei en behoorlijk platgeslagen natuurlijk  :o. Jack likte er 2x aan en is gewend om uit de hand te kluiven, dus die begon gelijk het nekje te kraken en er stukjes af te bijten. Met 3 seconden was het weg. Toen wilde ik Max zijn nekje geven en wat denk je .... Jack stond ernaast en had bijna voordat Max erbij kon komen het nekje in zijn bek  ::) Hij vond het dus best lekker, maar had ook niet anders verwacht van een labrador, die eet bijna alles  ;D
Max is een beetje een meutje, dus moest eerst even uitgebreid likken en kijken en toen met beleid (hij is niet zo fan van uit de hand eten, begint dan eraan te trekken want dat doet hij met staafkluiven ook  ::)) begon hij eraan te eten. En ... taaadaaa het is er vannacht ingebleven  :) Ik moet wel zeggen dat ik geen probiotica in huis heb, moet ik nog kopen, maar ik heb ze wel ter ondersteuning een klein beetje Yakult gegeven, dus wellicht heeft dat geholpen  ;)

Ik wil het rustig gaan opbouwen, niets overhaast, dus ik probeer komend weekend nog een keer een nekje.
Door Mevroi Kruim
#874084
Hartstikke goed joh!
Enne ... da's idd wat je noemt rustig opbouwen  ;)
Ik heb ze hier cold turkey overgezet, nooit problemen, maar mijn toenmalige brokkenhond heeft gietijzeren ingewanden, dat scheelt. En bij een pup is het makkelijker.
Door Anthraciet
#874093
Hebben je honden maag/darmproblemen, omdat je ze zo voorzichtig overzet?

Ik heb de mijne vorige week cold turkey overgezet met kippennekken en ik heb ze meteen 600 gram per hond gegeven. Dat ging erin als koek en dat bleef erin als koek ;D
Ze willen echt niets anders meer en ik zie gewoon hoe ze genieten van hun eten. Dan wil je ze niet eens meer brokken geven ;)

Ook heb ik de kippennekken niet platgeslagen, maar wel de eerste paar even vastgehouden zodat ze leerden dat ze erop moeten kauwen. Behalve dat de oudste van 12,5 jaar vond dat mijn knokkel ook een stukje kippennek was, ging dat prima ;D
Door De Geijsjes
#874691
[quote="Anthraciet"]
Hebben je honden maag/darmproblemen, omdat je ze zo voorzichtig overzet?

Ik heb de mijne vorige week cold turkey overgezet met kippennekken en ik heb ze meteen 600 gram per hond gegeven. Dat ging erin als koek en dat bleef erin als koek ;D
Ze willen echt niets anders meer en ik zie gewoon hoe ze genieten van hun eten. Dan wil je ze niet eens meer brokken geven ;)

Ook heb ik de kippennekken niet platgeslagen, maar wel de eerste paar even vastgehouden zodat ze leerden dat ze erop moeten kauwen. Behalve dat de oudste van 12,5 jaar vond dat mijn knokkel ook een stukje kippennek was, ging dat prima ;D
[/quote]
Jack is 11 jaar en is geboren met een te korte staart. Nou is dat op zich geen probleem, alleen is zijn `gaatje` niet helemaal meegegroeid en zijn bekkie is wel zo groot als hoort bij een labrador. Kortom dat is al zijn hele leven oppassen geblazen met te grote dingen eten en ik ben dus ook bang voor verstopping etc of te grote stukken  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#874879
[quote="De Geijsjes"]
Jack is 11 jaar en is geboren met een te korte staart. Nou is dat op zich geen probleem, alleen is zijn `gaatje` niet helemaal meegegroeid en zijn bekkie is wel zo groot als hoort bij een labrador. Kortom dat is al zijn hele leven oppassen geblazen met te grote dingen eten en ik ben dus ook bang voor verstopping etc of te grote stukken  ;)
[/quote]

Je hoeft je wat mij betreft niet te excuseren voor het feit dat je voorzichtig te werk gaat. Dat hond A het meteen prima doet op een barfmaaltijd, wil nooit zeggen dat dat met hond B ook het geval zal zijn. En van voorzichtigheid is nog nooit een hond ziek geworden, wat van te hard van stapel lopen niet gezegt kan worden. Laat je niet gek maken, volg gewoon je eigen pad.
Door Anthraciet
#874904
Je hoeft je voor mij ook zeker niet te verontschuldigen, maar ik vroeg me gewoon af of het een achterliggende reden had om voorzichtig te zijn. Natuurlijk kan je altijd beter te voorzichtig als te onvoorzichtig zijn! 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door