Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther&co
#87435
Scarlett, mijn labrador teef van 2 1/2 heeft toch weer jeuk. En het lijkt steeds meer te worden.
Ze is sinds een aantal maanden over op energique, nadat zij haar nest puppen heeft gehad. Tijdens de zwangerschap en de zoogtijd heeft ze zich helemaal open gekrabt en is daar na bijna volledig kaal geworden. Toen ze overging op energique is de irritatie van de huid verdwenen, en werd het krabben ook minder.
Nu is ze weer begonnen met krabben, met name onder haar hals en haar buik. Ook begint ze weer op haar voeten te bijten.
Het zou kunnen zijn dat ze nu loops moet worden en dat het dus idd een hormonale aangelegenheid is. Met als optie castratie (wat ik nogal een flinke stap vind om te laten doen). Daarnaast komt nog dat ik zelf enorm gespannen ben en ze daar ook heel erg op reageert.
Ik weet eigenlijk niet goed wat nu te doen. Ik wil er graag op tijd bij zijn, voordat ze weer open plekken krijgt. Maar weet niet goed wat.
Door Peet
#87446
Soms gebeurt het dat bij een allergie, de veroorzaker op een gegeven moment went aan het middel.
Dus je geeft een tijdje Energieque, de jeuk blijft een tijdje weg en komt dan weer langzaam terug.
Misschien is het een idee om een ander kvv uit te proberen, met minder granen erin? Rodi, Carnibest, Bibi?

Peet
Door ine
#87460
Esther, als Scarlett in oktober loops is geweest (dec, haar nestje), zal de volgende loopsheid er wel weer aan zitten te komen, dus kun je er eigenlijk vanuitgaan, dat het daarmee te maken heeft!
Misschien dat Paul nog iets weet, of Tannetje?
Laatst gewijzigd door ine op di 27 apr 2004, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87533
Ik dacht hetzelfde als Ine,bij haar nest en nu moet ze weer loops worden en het gaat weer beginnen,ik denk niet dat het iets met de energique te maken heeft,maar gewoon met haar hormonen en ik denk dat je inderdaad een castratie moet gaan overwegen.
Het is voor de hond geen pretje om 2 maal per jaar geheel onder de ernstige niet overgaande jeuk te zitten.
Dit valt dus duidelijk onder een castratie op medische indicatie.
Door Esther&co
#88202
:(maandag heeft Scarlett een afspraak met de dierenarts voor de castratie.
Ik hoop dat het dan over is met de leuk. Maar ik verwacht wel dat het positief uit zal pakken.
Ik hou jullie op de hoogte
Door bob
#88959
hoi esther,geef je haar wel eens nootjes,als dat zo is voorlopig niet doen,daar ze daar een allergische reactie van kan krijgen,komt door de hormonen.
en anders probeer vitaminen b complex is voor het zenuwstelsel of laat je informeren over homeopatische druppels misschien helpt dat. groetjes astrid
Door Esther&co
#90345
Aangezien Scarlett veel in de kennel rond banjerd met andere labjes, is gebleken, dat ze bij voldoende afleiding, minder krabt.
Wil de castratie toch nog even uitstellen, en nog wat andere dingen uit proberen.
Door Truus
#90387
Esther&co schreef: ik ga nog steeds naar dierenkliniek in Breda. Maar voor de castratie wilde ik naar Sleeuwijk gaan.
Daar ben ik ook geweest Esther en ik kan het aanbevelen.
Goede Kliniek met prima artsen. Je mag erbij blijven tot aan de narcose en achter glas kun je mee kijken.
Direkt na de operatie ben je weer bij je hond in de uitslaapkamer. Als alles goed is mag de hond mee naar huis. Er wordt binnenhuids gehecht. Ze zijn 24uur bereikbaar voor nog eventuele vragen.
Ik weet wel, dat wij de afspraak al lang van te voren hadden gemaakt.
Succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door