Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#86385
Ik heb alleen levertraan maar wil gewone visolie kopen. Ik had ooit capsules maar die vond ik niet handig omdat ze ze lieten liggen en openbreken is ook een heel gedoe.

Wat voor visolie hebben jullie? Ik ken geen visolie in flesjes, kan het me niet voor de geest halen. Misschien verkrijgbaar bij de drogist?

Is de 'eigen olie' bij de schelvislever-blikjes ook visolie?

En hoe vaak doen jullie een scheutje visolie door het voer?
Laatst gewijzigd door Anna Penta op zo 25 apr 2004, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#86696
Anna Penta schreef: Ik heb alleen levertraan maar wil gewone visolie kopen. Ik had ooit capsules maar die vond ik niet handig omdat ze ze lieten liggen en openbreken is ook een heel gedoe.

Wat voor visolie hebben jullie? Ik ken geen visolie in flesjes, kan het me niet voor de geest halen. Misschien verkrijgbaar bij de drogist?

Is de 'eigen olie' bij de schelvislever-blikjes ook visolie?

En hoe vaak doen jullie een scheutje visolie door het voer?
Hoi Anna, levertraanolie bevat veel vitamine A en D dus is over te doseren. Visolie daar-in-tegen niet. Ik geef gewoon capsules, hoewel de visolie van Paul B mij ook erg goed bevalt (flesje + spuitje)! De visolie capsules prikte ik vroeger altijd open met een punaise/punt van een mesje en dat ging erg makkelijk.

Eigen olie van schelvislever beschouw ik als levertraan.

Ik geef bijna dagelijks wel 1 visolie capsule per hond per dag.
Door Ordell
#86780
Ik haal het ook altijd bij Paul. Is goede kwaliteit en volgens mij een stuk goedkoper dan de capsules.... ;)
Door avalon
#86784
Ik heb de visoliecapsules van de hema. En aangezien mijn honden alles vreten is zo'n capsule geen probleem. Vooral als ze op de grond liggen en ik zeg dat ze eraf moetten blijven ;D
Door Lizzy
#86785
avalon schreef: Ik heb de visoliecapsules van de hema. En aangezien mijn honden alles vreten is zo'n capsule geen probleem. Vooral als ze op de grond liggen en ik zeg dat ze eraf moetten blijven ;D
;D

Die is goed!

Hier hebben ze inderdaad ook geen probleem met viscapsules. Ik geloof zelfs dat ze ze erg lekker vinden....!
Door Anna Penta
#87395
Is de visolie van Paul B voor iedereen te bestellen? (Of misschien moet ik nu gewoon bij Paul B zelf zijn ::))

Lijkt me stukken handiger dan die capsules. En aangezien je geen flesjes in de winkel kunt kopen...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#87422
Ik gebruik Henne zalmolie. Niet elke dag, maar zo ongeveeer 3 x per week.
Deze zit overigens in en flesje met pompje :D
Door laura
#87423
Angelique schreef: Ik gebruik Henne zalmolie. Niet elke dag, maar zo ongeveeer 3 x per week.
Deze zit overigens in en flesje met pompje :D
Waar koop je die???

Ik vind het met die viscapsules maar gesmeer, de helft zit op je handen ipv in de voerbak Een flesje zou ideaal zijn, helemaal met pompje!!!
Door ~anna~
#87424
Ik gebruik de olie van Biofood dat is gemaakt van schapenvet,zonnebloemolie en zalmolie.
Dit geef ik inplaats van schapenvet door de zalmolie ruikt het naar visolie de honden vinden het erg lekker.
Door ~anna~
#87430
laura schreef: Waar koop je die dan??? In een winkel waar ze biofood verkopen??
Bijna bij iedere dsz hebben ze deze olie ook als ze verder niks van Biofood verkopen.Met uitzondering van de schapenvet bonbons van Biofood die hebben z vaak overal.
Op shows kan je het ook kopen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 27 apr 2004, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#87433
laura schreef: Ik zal binnenkort eens informeren.. enig idee hoeveel het kost?
Het kost ongeveer 4,45 per fles.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door