Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jennyfer
#874208
Sinds één week voer ik mijn dwergschnauzer alleen maar Carnibest. Na diverse malen bij de dierenarts te zijn geweest vanwege continu ontstoken ogen, een huid waar de korsten eerst op de ene plaats zaten en vervolgens groter op een andere plek terugkwamen, besloot ik om hem eens over te zetten op de Carnibest. Heb het geluk dat de dierenspeciaalzaak het hier verkoopt. Hij staat nu 8 dagen alleen op CB natuur en het lijkt wel of het wonder geschiedt! :) Bram zijn ogen zijn niet meer ontstoken en de korstplekken verdwijnen als sneeuw onder de zon! Zijn onderkaak was geheel een grote korst en de huid is mooi ingedroogd en voelt lekker soepel aan. Ik heb alleen op deze site gelezen, dat er niet voldoende omega-3 in deze voeding zit. Is het zinvol om hem ook nog iets van visolie, makreel of zalm te gaan geven (1x per week)? Of is het verstandiger om kant en klare capsules te kopen? CB is niet goedkoop, maar in ieder geval goedkoper als iedere keer naar de dierenarts. Ik was eigenlijk sceptisch over KVV, maar het lijkt wel of het echt werkt.
Door Cindy de Wolf
#874226
CB is geen wondermiddel, je hebt net als velen hier het licht gezien van natuurlijke voeding zoals moeder natuur het altijd bedoelt heeft ;) Welkom is wondere wereld van de versvoeders. :D
Door K&D
#874228
Lucky dog! Als je een beetje leest hier dan zul je diverse identieke topics tegenkomen. Heel veel honden knappen, na jaren sukkelen, enorm op als ze op vers worden overgezet. Het is geen wondermiddel; het is het natuurlijk voedsel voor honden. Brok is niet natuurlijk en aan alle kanten bewerkt,  vandaar dat het vaak problemen oplevert.
Je mag rustig omega 3 capsules bij gaan geven, of vette vis als hij dat lust.
Door Nynke
#874378
Wat heerlijk Jennyfer dat je "het licht hebt gezien"  :D :D  Zo fijn voor je hond dat hij zo goed vooruitgaat en zo fijn voor jou dat je het ziet gebeuren !!

Mijn hondjes eten voornamelijk Carnibest en doen het er ook erg goed op !
Door jennyfer
#874522
Bedankt voor jullie reactie's. Ik merk alleen op dat sommige mensen nogal cynisch overkomen. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik dit hondje twee jaar geleden uit het asiel heb opgehaald en dat hij een erg naar leven heeft gehad bij de vorige eigenaren. Hij is acht jaar bij iemand geweest waar hij dan weer wel en dan weer niet eten kreeg. Diegene heeft hem via marktplaats weggedaan en die wilde hem niet houden omdat hij niet de hele dag alleen kon zijn en af en toe in huis pieste. Ik hoorde het via de herplaatsing van de NSC. Ik heb hem naar mijn weten altijd goede voeding gegeven (vis, runderhart, lamshart, Hills enz.). Daarbij wil mijn andere hond van 14 echt niets weten van Carnibest, dus laat ik hem lekker nemen wat hij wil. Hij heeft medicatie vanwege spondylose (Metacam en Caniflexine) en heeft zijn hele leven maag en darmproblemen gehad. Maar wat ik er niet in krijg is echt KVV.
Door jennyfer
#874536
Ik bedoel niet echt cynisch, maar meer zo'n opmerking over het licht hebben gezien. Waarom bevelen dierartsen deze manier van voeren niet aan? Er werd een beetje schouderophalend gereageerd toen ik dit vorige week meldde. (dus geen dure Hills of Royal Canin meer). Dit is ook niet echt goedkoop, maar ik wil alleen het beste voor mijn honden, waar zij zich het meest prettig bij voelen.
Door Cindy de Wolf
#874547
[quote="jennyfer"]
Ik bedoel niet echt cynisch, maar meer zo'n opmerking over het licht hebben gezien. Waarom bevelen dierartsen deze manier van voeren niet aan? Er werd een beetje schouderophalend gereageerd toen ik dit vorige week meldde. (dus geen dure Hills of Royal Canin meer). Dit is ook niet echt goedkoop, maar ik wil alleen het beste voor mijn honden, waar zij zich het meest prettig bij voelen.
[/quote]

Heel simpel de gemiddelde dierenarts weet bijna niets over voeding en krijgen daarnaast een flinke provisie aan het verkopen van brokken. Er zijn nog maar relatief weinig dierenartsen die de enorme voordelen van vers voeren inzien. Het gros van de dierenartsen kraakt het zelfs af. Tsja wat is duur :-\ dat is ieder voor zich, aangezien jouw hondje het op de brokken niet echt geweldig deed en je dus veel bij de da zat moet je heel zwart/wit gezien al die da kosten erbij optellen. Die ben je nu dus kwijt en ben je dus goedkoper uit. Daarnaast is het zo dat hoe meer je inkoopt hoe goedkoper het wordt. Er komt overigens per 1 januari 2008 een prijsverhoging aan van de carnibest.
Door jennyfer
#874588
De kosten maken mij niet zoveel uit. De hond en zijn welzijn komen bij mij op nummer één. Ik zie aan hem dat hij zich ook beter voelt (ondanks af en toe een klein beetje diarree). Hij is vrolijker, lijkt wel minder doof (of alerter?) en loopt nu veel vlotter door.

Wat mij het meeste verbaast, is dat hij binnen één week al zo is opgeknapt. Ik had toch minstens een week of vier hiervoor uitgetrokken. Gezien het feit dat mijn eigen gezondheid ook niet zo best is, is het voor mij geen optie om echt te gaan "barfen", maar ik vind dit ook een mooie oplossing.

Wat ik me wel afvraag met al dat rauwe vlees, hoe zit het met salmonella en wormen?
Door Cindy de Wolf
#874597
In een heel zeldzaam geval kan er een salmonella besmetting plaatsvinden of wormen maar als jouw hondje dadelijk echt helemaal gewend is aan KVV dan is ook het maagzuur zuurder geworden (alkalisch) en hierdoor hebben bacterien (o.a. salmonella) en wormen geen kans van overleven en vind er geen besmetting plaats.
Door Fido
#874603
[quote="jennyfer"]
Ik bedoel niet echt cynisch, maar meer zo'n opmerking over het licht hebben gezien. Waarom bevelen dierartsen deze manier van voeren niet aan? Er werd een beetje schouderophalend gereageerd toen ik dit vorige week meldde. (dus geen dure Hills of Royal Canin meer). Dit is ook niet echt goedkoop, maar ik wil alleen het beste voor mijn honden, waar zij zich het meest prettig bij voelen.
[/quote]

Er zijn ook da die het wel aan raden hoor ;)
Je moet ze alleen nog ff vinden :D
Door Nynke
#874610
Ik bedoelde mijn opmerking over "het licht gezien hebben" niet cynisch :-X, ik was/ben blij voor jou en je hond dat het zo goed gaat !! :)
Door Cindy de Wolf
#874646
[quote="Fido"]
Er zijn ook da die het wel aan raden hoor ;)
Je moet ze alleen nog ff vinden :D
[/quote]

Helaas zijn ze echt nog zeldzaam :'( :'( de befaamde speld in de hoooiberg. Jij bent wat dat betreft echt weer de uitzondering op de regel ;) Ik mag al blij zijn dat die van mij er niet sceptisch tegenover staat en ook toegeeft dat de honden in zijn praktijk die minimaal de helft vers krijgen beter in hun vel zitten e.d. Maar wetenschappelijk onderbouwen kan hij het niet en dus zal hij het helaas niet snel aanraden :-\ :'(
Door jennyfer
#874860
Het is wel zo dat toen de dierenarts Bram onderzocht en adviseerde om ander voer te proberen (in dit geval hypo-allergeen), hij mij wel vroeg of ik er wel eens aan had gedacht om Bram op vers vlees te zetten. Hij noemde er geen namen bij en dus wist ik ook niet wat er op de markt te koop was, totdat ik van iemand over CB hoorde. Ze reageerden ook helemaal niet vreemd toen ik zei dat Bram geen hypo-allergene brokken meer kreeg, maar CB.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door