Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#873992
Romeo lust absoluut geen verse vis.
Is er een manier om hem dit toch te leren eten?
Verder eet hij eigenlijk alles dat ik hem geef.
Ik heb al eens geprobeerd om het in kleine stukjes te mengen met eten dat hij heel lekker vindt, maar dat was ook geen succes.
Hij ruikt het natuurlijk en dan laat hij zijn voer echt staan.
Door Cindy de Wolf
#874025
Die van mij zijn ook niet gek op vis en ik maak daar geen probleem meer van. Ze krijgen hier genoeg afwisseling met gemiddeld 12-15 diersoorten in de vriezer. Wat ze wel lusten is vis uit blik, sardientjes, tonijn, zalm etc. Dus die van mij krijgen zo af en toe wat vis uit blik.
Door Lizzy
#874036
Als ie het echt niet moet: geen probleem van maken.

Ik heb hier trouwens ook 1 hond die de meeste vissen niet te eten vindt. Wat zij dan wel weer lekker vindt is: verse vuile haring, als ik 'm eerst een tijdje in warm/heet water leg waardoor de vis zacht wordt en sardientjes waar ik de organen uit heb geknipt en ze dan in warm/heet water leg. Zalmkop kan ze dan (gek genoeg) wel weer waarderen.
Door Staftime
#874056
Ik wil hem natuurlijk niet gaan pesten door telkens weer vis voor hem in zijn bak te leggen, arme hond.
Hij kijkt dan zo beteuterd omdat Julia het met smaak weg zit te werken.
Alsof hij wil zeggen: 'vrouwtje?.....krijg ik niets lekkers?..."

Dan maar gewoon blikjes vis hoor.
Door Staftime
#874062
Kruimel schreef: En/of visoliecapsules misschien, da's ook handig.
Ja, op zich is dat ook een optie.
Maar ik kies er liever voor om het via de voeding te doen.
Vraag me niet waarom, maar daar heb ik een beter gevoel bij.
Door Mevroi Kruim
#874064
Ik ook, er zit echt wel meer in vis dan aleen de olie natuurlijk. Maar als je hond het echt niet te knagen vindt is het wel een goeie manier om iig de visolie naar binnen te krijgen.
Door Staftime
#874069
Het gaat mij meer om de omega-3 vetzuren.
En ik begreep dat die ook aanwezig zijn in blikvis.
En in nog meer andere voeding zoals groene bladgroente en rauwe walnoten.
Door spickenstef
#874309
de mijne at ook geen zalm. Ik had al vanalles geprobeert malen knippen niets hielp. Tot ik van Lizzy de tip kreeg om er warm water op te gieten . water koken effe laten trekken en dan afgieten en geven vind ze heerlijk nu , maar rauw nog steeds niet . Met blik heeft ze geen probleem. Geef wel geen zalm uit blik want dat vind ik te duur
Door Staftime
#874699
Dat kan ik natuurlijk ook wel een keer proberen.
Dus gewoon even water koken en er over gieten, even laten staan en dan het water afgieten?
Ik kan het ook met water en al proberen, wie weet vindt hij dat ook wel lekker dan.
Bedankt voor de tip, het is het proberen waard.
Dat ga ik eerst maar even met ansjovis of sardines proberen, dat zijn wat kleinere visjes, mocht hij het dan toch niet lusten, kan Julia het opeten.
Door lightning
#875088
ik heb hier ook 1 hond die absoluut geen vis wil. maar wel blikvis. heb liever dat ze dan wat uit blik eet dan helemaal geen vis :D maar met dat water? goeie tip
Door Laura2004
#875148
Hier eten ze ook alleen nog maar vis uit blik. Toen ze net barften (kai dan) was het echt een feestje als ik met sardines thuis kwam, kai vond het heerlijk, maar na een tijd niet meer en Ziggy moest het nooit. En ik heb heel vaak zitten mutsen met vis om te zorgen dat ze het zouden eten, maar ik heb het opgegeven, het werd een vieze zooi en als ze het al aten werd het uitgekotst, dus hier eten ze één keer in de week een blikje vis (makreel, zalm, haring, sardines).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door