Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#83017
Hoihoi,

Ben me vanmiddag weer eens rot geschrokken (beetje minder ongerustheid zou wel handig zijn voor mij) want Sunday had eigentandig een teek uit zijn flank getrokken. Hij lag in een grote plas kwijl maar ik kon niet echt zeggen of het kwam van misselijkheid of omdat hij zo heeft zitten te soppen op die teek (Sylvia bedankt je was groots ;))

Maar....nou zag ik dat de kop nog in zijn flank zit. Heb geprobeerd met een pincet eruit te halen maar omdat het nogal gezwollen is krijg ik het niet voor elkaar. Heb de boel maar ontsmet en weet niet goed wat ik moet doen....

Iemand ??? ??? ???

Groeten een immer bezorgde Femke
Door Lizzy
#83018
He getver, Sunday gebeten door een foutje van de schepper (de teek - dat beest mag van mij TER PLEKKE uitsterven zeg!).

Ik zou de wond ontsmetten en het verder laten zitten. De kop zweert er vanzelf uit is mijn ervaring.....

Hou je taai he meis! Komt goed!!
Door Femke
#83020
nou ik zal het in de gaten houden (mijzelf kennende: met argusogen >:()

Bedankt in ieder geval, enne ik haat die teken ook!!! Dit is al de tweede keer dit voorjaar, heb hier ooit ergens iets gelezen over een knoflookkuur, zal eens kijken of ik iets kan vonden met de zoekmachine.......


Bedankt Lizzy
Door avalon
#87301
Angie heeft ook nog een tekenkop op haar borst zitten. (ook eigenhandig eruitgebeten). Ik heb er een paar druppels tea tree opgedaan (100% puur). Het ziet et volgens mij wel goed uit, ik kan het nl niet terrugvinden. Het is nu bijna een week geleden.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87401
Ja dat zit erin als ze hem er zelf uithalen zit de kop er praktisch altijd nog in ,en zoals Lizzy al opmerkte die zweert er gewoon uit,maar hou het in de gaten dat het geen echte ontsteking wordt,soms (meestal niet hoor voor het angstzweet je weer uitbreekt ;D) gaat het erom onsteken,maar dan zou je het nu al moeten zien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door