Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#873281
Ik gebruik voor Boef sinds een half jaar dagelijks colloïdaal zilver tegen de ontstekingen in haar neus. Het heeft al die tijd die ontstekingen aardig kunnen beheersen, maar sinds een week of 2,3 heeft Boef toch weer een neus die af en toe opzwelt.
Nu is mij opgevallen dat de kleur van de colloïdaal zilver die ik hier bij de apoteek haal wisselt. Ik merk ook bijvoorbeeld dat naarmate het flesje langer staat, de kleur donkerder, oranjeachtiger wordt. Heeft dit invloed op de werking? Ik ben 4 weken geleden aan een nieuw flesje begonnen en het viel me direct op dat de kleur donkerder was dan anders. En nu lijkt het dus ook niet zo goed te werken als voorheen. :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#873370
Angelique schreef: Ik ga dit even aan een zilvermaker vragen voor je.
Heel graag! Het is misschien stom dat ik me dit nu pas bedenk, maar het is toch wel heel toevallig dat het ruim een half jaar goed ging en dat een week nadat ik aan een nieuw flesje ben begonnen de klachten ineens terug zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#873492
Het verhaal van één van onze leveranciers Frans v/d Reep firma De Cruydhof

***

Colloïdaal zilverwater wordt gemaakt door twee zilveren elektrodes in gedestilleerd water te hangen en daar een gelijkspanning op te zetten. Meestal neemt men hier een paar batterijen voor, aan elkaar gekoppeld. Na een bepaalde tijd komen er zilverdeeltjes in het water en is er sprake van colloïdaal zilverwater.
De sterkte hiervan is meestal tussen de 3 en 6 ppm (parts per million), erg zwak dus. Dat is niet het enige nadeel. Door deze wijze komen er erg grote deeltjes zilver in het water. Deze deeltjes kunnen bij inname neerslaan, vooral op de nieren, waardoor je zilverstapelingsziekte kunt krijgen en uiteindelijk kan komen te overlijden. Je huid straalt dan een zilvergrijze kleur uit. Voor je geliefde dier geldt hetzelfde.

Deze grote deeltjes gaan na korte tijd verkleuren, waardoor de vloeistof donkerder van kleur wordt. Je moet het flesje dus ook altijd goed schudden van te voren.
Als truc om dit tegen te gaan doet men wat keukenzout in het water, waarbij de verkleurde deeltjes zich hechten aan het chloor en de vloeistof helder blijft.

Dus, zelfgemaakt zilverwater, of door een hobbyist gemaakt zilverwater NOOIT innemen.

Goed zilverwater wordt onder hoge spanning gemaakt, de zilverdeeltjes zijn dan veel kleiner (0,01 tot 0,001 micron). Dit zilverwater heeft dan ook een veel hoger aantal ppm, meestal rond de 50ppm. De deeltjes zijn zo klein, dat ze niet neerslaan in het lichaam en dus veilig te gebruiken zijn. Wij adviseren en verkopen het colloïdaal zilverwater van De Cruydhof, omdat deze zelfs tot bijna 60ppm is, redelijk van prijs is en zeer veilig.

Dus, koop nooit een flesje waar de deeltjesgrootte niet op vermeld is. Gebruik het hobbyspul (onder de 10ppm) alleen om je planten van schimmels te verlossen, maar gebruik het niet op of in jezelf of je dier. Overigens is het voor hobbyisten TEN STRENGSTE VERBODEN om zelfgemaakt zilverwater te verkopen voor inwendig gebruik of om op de huid te smeren.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#873519
Maar begrijp ik nu goed dat zilverwater van goede kwaliteit niet donkerder wordt naarmate er sprake is van een hogere ppm? En dat ik dus nu geen goede kwaliteit zilverwater in huis heb?
Ik mag toch aannemen dat de apoteker geen hobbyist is?

Ik zie overigens geen neerslag in het flesje.
Ook als ik niet schud, is het water van dit flesje een beetje oranjeachtig van kleur.

En Boefs huid is gelukkig nog niet zilverkleurig geworden. :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#873556
Sonja schreef: Maar begrijp ik nu goed dat zilverwater van goede kwaliteit niet donkerder wordt naarmate er sprake is van een hogere ppm? En dat ik dus nu geen goede kwaliteit zilverwater in huis heb?
Ik mag toch aannemen dat de apoteker geen hobbyist is?

Ik zie overigens geen neerslag in het flesje.
Ook als ik niet schud, is het water van dit flesje een beetje oranjeachtig van kleur.

En Boefs huid is gelukkig nog niet zilverkleurig geworden. :-\
Zo lees ik het ook, een hoge ppm zou niet donkerder mogen worden.

Over je apotheker kan ik niet oordelen, ik ken de beste man niet :-\ Maar wat zegt b.v. je etiket? hoe ziet dat eruit? als een etiket met een normale productinfo, of een sticker met handgeschreven info.
Maar nog afgezien van het etiket zou je kunnen aannemen dat je zilverwater niet van goede kwaliteit is aangezien het verkleurd. Dit rijmt dan weer met jouw bericht dat het niet zo goed werkt als dat je blijkbaar gewend bent.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#873562
Angelique schreef: Zo lees ik het ook, een hoge ppm zou niet donkerder mogen worden.

Over je apotheker kan ik niet oordelen, ik ken de beste man niet :-\ Maar wat zegt b.v. je etiket? hoe ziet dat eruit? als een etiket met een normale productinfo, of een sticker met handgeschreven info.
Maar nog afgezien van het etiket zou je kunnen aannemen dat je zilverwater niet van goede kwaliteit is aangezien het verkleurd. Dit rijmt dan weer met jouw bericht dat het niet zo goed werkt als dat je blijkbaar gewend bent.
Het is een vrouw ;)
Maar het is inderdaad een handgeschreven etiket. Ik heb het eigenlijk steeds daar gehaald, maar tot nu toe werkte het wel. Alleen nu is het donkerder en heb ik dus de indruk dat het niet werkt. :-\
Misschien toch maar eens een andere proberen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#873707
Klazien schreef: Ik bestel dit bij de huisdierendokter, zou het niet in een apotheek halen :-[
Nou ja, ik vond het wel handig, zo om de hoek. De meeste sites waar je zoiets kunt bestellen zijn ook van Nederlandse bedrijven, en dan doet de post er soms ook best lang over om hier in België te komen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door