Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#866263
Boef heeft al ca. driekwartjaar een bult op haar neus ter grootte van een pingpongbal. Deze is langzaam ontstaan nadat ruim een jaar geleden een ontstoken sinus naar buiten toe is opengebroken (ontsteking werd veroorzaakt door neuspoliepen). Sindsdien heeft ze dus een gat op haar neusrug vlak onder haar oog. Uit dit gat blijft altijd vuil komen. En boven dit gat is dus de bult ontstaan. Afgelopen voorjaar is de ontsteking een paar keer opgevlamd en daar was ze dan echt ziek van. Dit is destijds bestreden met ab, maar sinds mei geef ik haar 2 x daags colloïdaal zilver (+ silicea, L-lysine, visolie en afwisselende reinigingskuren met chlorella, brandnetel of Schindele's Mineralen). Ze is sindsdien niet meer ziek geweest en de bult is daarna ook ongeveer gelijk in omvang gebleven.
De laatste maanden heeft Boef wel af en toe een bloedneus. Vorige week had ze er ook weer één waarbij er zowel uit haar neusgat als uit het gaatje onder haar oog wat bloed kwam. Daarna stagneerde de uitvloei van vuil uit het gaatje en begon haar de bult te zwellen. De bult begon er rood uit te zien en je zag duidelijk dat er vocht onder de huid zat. Ik heb toen een papje van groene leem gemaakt en dat er op gesmeerd. De bult is daarop in omvang weer wat afgenomen en het gaatje brak weer open. Eergisteren liep ze na een stoeipartijtje met Stan weer een bloedneus op, maar dit keer kwam het alleen uit het neusgat. Net zag ik dat bovenop de bult een plekje van ongeveer 2 cm2 zit waarop het haar los laat. De huid ziet er daar ontstoken uit. Ik heb er weer Groene leem op gedaan.
Wat zal ik nu doen? Doorgaan met groene leem uitwendig en inwendig colloïdaal zilver blijven geven (misschien nog wat propolis er bij?) of toch maar weer een keer ab geven? Ze is er verder absoluut niet ziek van.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#866277
Ik zou even aankijken of de groene leem verbetering geeft,  zo niet dan denk ik, dat ik wel ab zou gaan geven als het er ontstoken uit ziet.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#866874
De bult is nog iets geslonken, dus ik kijk het inderdaad maar even aan en ga gewoon door met de groene leem.
Door Jolly
#866987
je hebt het wel te stellen he met boeffie.
arm ding elke keer weer.

succes ermee, en een knuf voor Boef.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#870059
Het gaat weer beter. De bult is er natuurlijk nog steeds, maar de huid ziet er niet meer rood uit en de proporties van de bult zijn weer terug naar 'normaal', d.w.z. weer ongeveer net zo groot als een paar weken terug.
Verder is ze lekker vrolijk en ze leeft nu helemaal op door haar rol als peettante van de puppy's. Durfde ik haar eerst niet bij de pups te laten omdat ze naar mijn zin veel te bezitterig was, nu de pups wat ouder zijn ziet ze ze kennelijk niet meer als iets dat ze wil hebben, maar wel als iets dat leuk is om mee te spelen. Ze is heel voorzichtig met ze en de pups vinden 'tante Boeffie' ook erg leuk. Als ze in de puppyren zitten gaat Boefje naast de ren liggen en vaak steken de pups dan een pootje of een neusje door de spijltjes en dan krijgen ze een vriendelijke lik van Boefje.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#870246
Sanyo schreef: Goed, zeg!
Is het nu minder geworden met alleen de groene leem?
Ja, alleen groene leem uitwendig en chlorella inwendig. En verder natuurlijk alles wat ik normaal ook geef: colloïdaal zilver, L-lysine, visolie en silicea.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#873262
En nu zwelt het weer op :'(
Ze gedraagt zich (nog) niet ziek, maar het wordt nu dik boven haar oog en dat is iets waar ze in het voorjaar ook last van had. Er komt de laatste dagen ook weer bijna geen vuil uit het gaatje, dus zal het wel wat verstopt zitten.
Ga maar wederom met groene leem aan de slag en als dat niet helpt dan toch maar weer een keer ab. :(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#873272
Heb net de groene leem uitwendig aangebracht, maar vond het toch wel dusdanig dik, dat ik toch maar weer Clavubactin heb gegeven. Haar gaatje zit praktisch dicht en er komt geen vuil uit, dus hoopt het zich nu onderhuids op.
Nu weet ik dat groene leem de werking van ab beïnvloed. Geldt dat ook voor uitwendig gebruik?
Door Femke
#873275
Sonja schreef: Heb net de groene leem uitwendig aangebracht, maar vond het toch wel dusdanig dik, dat ik toch maar weer Clavubactin heb gegeven. Haar gaatje zit praktisch dicht en er komt geen vuil uit, dus hoopt het zich nu onderhuids op.
Nu weet ik dat groene leem de werking van ab beïnvloed. Geldt dat ook voor uitwendig gebruik?
ik weet het niet, mijn gevoel zegt van niet omdat het inwendig de darmen ontgift.
Stomme vraag he, maar kan de DA het gaatje niet weer openmaken?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#873278
Femke schreef: ik weet het niet, mijn gevoel zegt van niet omdat het inwendig de darmen ontgift.
Stomme vraag he, maar kan de DA het gaatje niet weer openmaken?
Ik heb even zitten googlelen, maar ben wel tegengekomen dat je groene leem niet inwendig kunt gebruiken in combinatie met andere medicijnen, maar bij uitwendig gebruik wordt daar niets over gezegd.
En ja, ik denk wel dat de da het gaatje open kan maken, maar dan wordt het wel weer een narcose. Dus ik wil even kijken of het niet anders kan.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#873303
Jeetje, wat balen zeg, hopelijk helpt de groene leem snel.
Wat vervelend dat dit zo steeds weer terugkomt zeg. :-\
Ook een dikke knuffel voor Boef. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door