Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pyrs4ever
#872665
ik haal soms mijn kaas op een kaasboerderei en nu heb ik begrepen dat de wei die ze van de kaaspruductie over hebbenm bina voor niets weg geven en ook aan hun vee voeren.

Heeft dat een toegevoede waarde ale ik KVV voer, ook voor de PP pup van 8 1/2 weken ?
Door flin
#872870
[quote="pyrs4ever"]
nu heb ik begrepen dat de wei die ze van de kaaspruductie over hebbenm bina voor niets weg geven en ook aan hun vee voeren.

Heeft dat een toegevoede waarde ale ik KVV voer, ook voor de PP pup van 8 1/2 weken ?
[/quote]

'k dacht dat 'wei' alles  nog bevat als melk, alleen minder;
50% lactose, 50% eiwit, vitamines en mineralen...

geen idee of 'n pup hier iets aan heeft, helaas....
Door 202Spots
#873072
Wei werd vroeger ook wel aan de jonge kalveren gevoerd met melkoeder er door heen geroerd...misschien nu ook nog wel :-\
Maar je zou 't eventueel als drink "water" aan de honden kunnen geven...het is wel 'n beetje zuur van smaak,dus weet niet of ze het willen drinken of niet.
Probeer 't..en als ze het niet lusten dan zou ik er geen probleem van maken.
~~~~
Samenstelling
Wei bevat nog veel stoffen uit de melk. Dit zijn vitamines (vooral uit de B-groep), wei-eiwit, melksuiker en mineralen. Wei bevat nauwelijks vet. De samenstelling hangt af van de herkomst van de melk. De eiwitfractie in wei is rijk aan lactoferrine, bètalactoglobuline, alfalactalbumine, glycomacropeptide, runderalbumine (Bovine Serum Albumine) en immunoglobulines. Het is arm aan caseïnes, daar deze categorie melkeiwitten in de wrongel achterblijft.
en meer op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wei_%28melk%29
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 02 dec 2007, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door