Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#858905
daar heb ik het al eens eerder over gehad. Dat die kleine in een mum van tijd grote bobbels op z'n neus had, het verdween wel weer maar het gebeurde 3 keer in 1 week.
Heb nu van de homeopaath het middel Apis gekregen
Heeft iem hier weleens van dit middel gehoord?
ellen
Door dorinekok
#859052
nee, sorry, ik weet zo wie zo niet veel van die middeltjes maar het begint toch wel heel duidelijk een allergische reaktie ergens op te worden. Vervelend zeg. Hopelijk werkt het
succes
Door lyadeh
#859744
vanaalst schreef: daar heb ik het al eens eerder over gehad. Dat die kleine in een mum van tijd grote bobbels op z'n neus had, het verdween wel weer maar het gebeurde 3 keer in 1 week.
Heb nu van de homeopaath het middel Apis gekregen
Heeft iem hier weleens van dit middel gehoord?
ellen

Jazeker!!!Het is een super middel dat o.a helpt bij allergische reacties waarbij de huid rood en gezwollen is.Onze hond heeft het voorgeschreven gekregen nadat ze een enorme reactie (rode huid ,enorm veel jeuk)had op een "verkeerde eend".Ze krijgt i.v.m. haar allergie carnibest eend/rijst te eten maar werd een keer lekker door mij verwend met een groot stuk eend... i.p.v altijd dat gemalen spul.......met als gevolg een enorme allergische reactie en dus daarna Apis. ;) ;)
Laatst gewijzigd door lyadeh op di 13 nov 2007, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twanneke
#859780
vanaalst schreef: daar heb ik het al eens eerder over gehad. Dat die kleine in een mum van tijd grote bobbels op z'n neus had, het verdween wel weer maar het gebeurde 3 keer in 1 week.
Heb nu van de homeopaath het middel Apis gekregen
Heeft iem hier weleens van dit middel gehoord?
ellen
Hoi Ellen,

Hier ook een Belg met een zelfde probleem. Hannah heeft een tijd gehad dat ze steeds opzwol als een Michelin poppetje (haar kop dan). We konden er niet achter komen wat precies de boosdoener was. We zijn toen met haar naar een Homeopatisch werkend dierenarts gegaan, waar ze ook Apis kreeg. Eerst langere tijd, toen het goed ging kreeg ze het een poosje niet. Afgelopen februari heeft ze voor het laatst weer een opgezwolle kop gehad. Haar Apis werkte toen niet snel genoeg, waardoor we haar allergische reactie uiteindelijk toch bij de da hebben laten behandelen. Daarna kreeg ze weer Apis, nu een hogere potentie. Die sloeg wel aan.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#859869
he twanneke, ook in de belgjes, leuk hoor.
Begrijp ik nu van jou dat je de apis ook kan geven als je ziet dat ie opzwelt?
Dus niet als preventief bedoel ik.
ellen
Door Red_Hunter
#860101
Mijn teef heeft precies hetzelfde en we zijn er nog niet achter wat het is. Ik heb van de DA ook een homeopatisch middel gekregen waar ook Apis bij zit.
Zodra ik nu wat op zie komen gebruik ik de druppels en dan zakt het vrij snel weer weg.
Eerst dachten we dat het van de Hedera was, omdat we die net aan het snoeien waren, maar pas had ze het ook 's morgens bij het opstaan ineens, dus we tasten in het duister.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#860268
typisch is dat dat heeft die kleine nu ook.
De ene keer is het als we net een ronde hebben gedaan en het is inderdaad ook al eens gebeurd voor we naar buiten gingen.
Snap er niets van, maar ik denk dat ik het middel enkel geef als ik de bobbels op zie komen.
ellen
Door Decibels
#860924
Red_Hunter schreef: Mijn teef heeft precies hetzelfde en we zijn er nog niet achter wat het is. Ik heb van de DA ook een homeopatisch middel gekregen waar ook Apis bij zit.
Zodra ik nu wat op zie komen gebruik ik de druppels en dan zakt het vrij snel weer weg.
Eerst dachten we dat het van de Hedera was, omdat we die net aan het snoeien waren, maar pas had ze het ook 's morgens bij het opstaan ineens, dus we tasten in het duister.

Groetjes Trudie
Hedera zou heel goed kunnen. Wij hadden vroeger een pergola die met hedera begroeid was (ook op de muur tegen het huis aan. De begroeing liep tot op de grond en er zaten altijd wel beestjes, torretjes en weet ik wat allemaal in, dus de honden doken er altijd wel met hun kop in) en regelmatig in het voorjaar hadden er wel ineens een paar honden die last hadden van een allergie. Ze zaten dan met hun ogen dicht en als je op de binnenkant van het bindvlies keek, dan zaten daar een soort blaasjes op. Ik deed dan oogzalf in en meestal was het dan binnen een half uur verdwenen...Wij wisten niet waar het van kwam...tótdat we de tuin gingen veranderen en de pergola (incl hedera) moest verdwijnen...sindsdien hebben de honden het nooit meer gehad.
Door Red_Hunter
#861044
Ja hedera was het eerste wat toen in me opkwam, maar alle hedera is weg uit de tuin en toch heeft ze het nog een keer gehad. Ik logeerde toen bij mijn moeder en die woont op en flat, dus daar ging mijn idee.

Groetjes Trudie
Door Twanneke
#865453
vanaalst schreef: he twanneke, ook in de belgjes, leuk hoor.
Begrijp ik nu van jou dat je de apis ook kan geven als je ziet dat ie opzwelt?
Dus niet als preventief bedoel ik.
ellen
Nu niet meer. In eerste instantie kreeg ze het standaard, maar op een gegeven moment gaan ze er vanuit dat je hond genoeg 'afweer' heeft opgebouwd en kan je hat minderen en uiteindelijk helemaal afbouwen. Zover zijn we nu dus. Nu geef ik het alleen nog als ze weer opzwelt, dan wel meteen ook weer een aantal weken.
Door Alithia
#872815
Goh, zouist lees ik dit topic en ben blij te zien dat er een middel is dat werkt!

Nina (ook een belg, kruising) is de reden dat ik ben gaan barfen, omdat ze - voor zover wij konden zien - allergisch bleek voor gluten. Vóórdat we overstapten had ze regelmatig al haar voetzolen kapot, ze verging van de jeuk en beet en knaagde maar door.

Sinds we barfen heb ik aan de voeten weinig meer gezien. Maar wel al een paar keer een opgezwollen neus, met name de lip en wang aan de rechterkant. Warm en dik en de hond vergaat dan van de jeuk. Omdat het nogal een adhd-herder is blijft ze schuren tot er bijna geen haar meer opzit. Rescue en Crab Apple werken wel, maar stop ik met geven dan komt het toch op een gegeven moment weer terug. Niet zo gek, want dat is natuurlijk symptoombehandeling.

Hoe moet je doseren om met Apis een goede afweer op te bouwen? Welke potentie geef je, en voor hoelang?

Alithia
Door Fido
#872849
Apis wordt van bijen gemaakt.
Helpt dus tegen verschijnselen die gelijkaardig zijn als de verschijnselen van een bijensteek.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#872896
ik heb apis 30 gekregen en moet zeggen dat hij het nadien niet meer heeft gehad.
Nu hoef ik het niet meer te geven.
als het in 't voorjaar weer opkomt kan ik er weer mee beginnen.
zou hij het nu tussendoor nog eens hebben kan ik gewoon een half pipetje geven.
Hij heeft het 2 weken iedere dag een half pipetje gehad en dat deed ik recht streeks in de bek een half uur voor of na het eten.
ellen
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door