Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boefke
#872732
Boef is al een paar dagen aan het niezen of hard snuiven (lucht naar buiten), met een beetje vochtuitvloeisel. Hij heeft momenteel ook wat hooikoortsklachten, maar dit ken ik eigenlijk niet zo. Er heerst veel kennelhoest, maar ik dacht dat ze dan meer kuchen? en dit doet hij niet. Een grasaar of iets zou kunnen, maar zijn neusgaten zijn beide niet verstopt en ik zie aan het begin van zijn neus ook niets zitten. Hij reageert erg op koude lucht, als we net buiten zijn,waar het dus eerst toeneemt en na verloop van tijd weer afneemt. Nou twijfel ik of ik morgen even naar de DA zal gaan... Hij eet goed, drinkt goed, is vrolijk en energiek. Iemand een idee wat dit kan zijn en of afwachten kan?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#872754
Kan best zijn dat hij een soort verkoudheidsvirusje heeft.
Dat valt dan ook onder de noemer kennelhoest, want dat omvat eigenlijk alle luchtweginfecties.
Door daanentous
#872812
Hoi Es,

Ik had je toch verteld dat Pino de laaste tijd (na zijn antibiotica kuur)  ook steeds last heeft / had van niesbuien (vooral buiten) en reversed sneezing. Misschien heeft hij Boef wel aangestoken?
In iedergeval geef ik Pino sindsdien luchtweg compositum en het is inmiddels alweer een stuk minder.
Door Boefke
#872819
daanentous schreef: Hoi Es,

Ik had je toch verteld dat Pino de laaste tijd (na zijn antibiotica kuur)  ook steeds last heeft / had van niesbuien (vooral buiten) en reversed sneezing. Misschien heeft hij Boef wel aangestoken?
In iedergeval geef ik Pino sindsdien luchtweg compositum en het is inmiddels alweer een stuk minder.
Ach ja, zou kunnen natuurlijk, dat het hetzelfde is. Ik geef Boef echinaforce (heb geen luchtweg compositum) en kijk het nog wel aan.
Door Mevroi Kruim
#872931
Tara heeft ook een keer verschrikkelijke niesbuien gehad, een aantal dagen. De da noemde het kennelhoest maar dan in de neus gelokaliseerd. Het is ook gewoon weer over gegaan.
Door macgirlie
#872962
Hier idem dito. Later kwam dat kuchen er bij. Met een beetje hoestsiroop was het kuchen binnen een paar dagen over en ook dat reversed sneezing en andere rare geluidjes verdwenen vanzelf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door