Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wendy (boxer gek)
#872268
Hoi,
Wij hebben een boxer pup van nu 5mnd. Bij de fokker kreeg ze ook al af en toe kvv (bijna dagelijks) maar ook brok.

Nu zijn we eigenlijk verder gegaan met kvv (na de goede ervaringen bij onze vorrige boxer).
Nu gaven wij d'r meestal Energique2, smuldier compleet, Rody compleet, Stawi.....

Nu wilde ik eigenlijk meer merken gaan geven ter variatie. Nu hadden wij ook Duck gekocht, maar iedere keer als we Duck geven gaat ze aan de diaree. Ik heb het een paar dagen gegeven, maar het bleef. Het het zelfs later weer geprobeert door het te overgieten met heet water. Maar nog steeds gaat ze weer aan de diaree.
Nu een paar dagen alleen Energique en het gaat weer goed......

Nu had ze laast bij m'n schoonmoeder van die goedkope brokken troep gegeten (uit de bak van hun hond) nou toen was het helemaal feest....
Onze vorrige boxer had dat ook als ze stiekem die brokken at....
Maar om een of andere reden willen ze die goedkope troep wel eten (de brokken dan)....want voorandere brokken halen ze de neus op hihi


Maar hoe kan het zijn dat ze van Duck steeds weer aan de diaree gaat?????
Kan ik het eventueel mengen met een ander soort en dan langzaam opbouwen.... Of kan dit niet......
Tis natuurlijk wel beide compleet......maar er zal gerust wel een verschil inzitten......
Gebruikersavatar
Door Dian
#872271
het zou best kunnen dat ze gewoon niet tegen Duck kan. Mijn Rakker werd echt doodziek van Duck, terwijl hij nergens last van had als hij Energique of Prins kreeg. Ik heb gewoon de Duck in de container gegooid en het nooit meer gegeven :P
Door K&D
#872290
't Is niet zo gek dat de meeste honden gek zijn op de allergoedkoopste brokzooi. Die van ons zijn dol op kattenvoer >:( ; daar zit nl. veel (vooral veel) troep in om het aantrekkelijk te maken voor de eter.....
Het zou best kunnen dat jouw hond iets in de Duck niet verdraagt. Geen punt, gewoon geven wat wel goed gaat. Er zijn ook honden die bijvoorbeeld Carnibest niet goed verdragen omdat het vetter is.
Door Wendy (boxer gek)
#872348
Bedankt voor jullie reactie's
Ik geef het wel aan m'n moeder, want haar hond kan er wel tegen.

Ja ik snap m'n schoonmoeder ook niet dat ze die goedkope troep geeft (ja ik weet het wel).
Ja omdat het goedkoop is >:(

Toen onze vorrige boxer overleed hadden we nog een vriezer vol Energique en omdat we toen voorlopig geen andere hond wilde hebben we alles aan haar gegeven. D'r hond heeft nog nooit zo goed gegeten als toen. Alleen toen het op was heeft ze het niet meer gekocht, omdat het volgens haar duurder is >:( Ja logisch dat het goedkoper is, hij eet het heel slecht
Door evenstar
#872393
De fijnproefers hier eten absoluut geen duck dan vasten ze liever gelukkig lopen hier ook 2 kliko's waaronder een boxer van 10 jaar dus de doos kwam wel op maar ik koop geen duck meer ik vind het ook erg veel graan in zitten.
Door Bullmastiff gek
#872599
Mack reageert ook niet goed op Duck,, welke variant dan ook.
Er zit ook volgens mij meer graan in , als bijv in Carnibest die werken met rijst volgens mij.
Maar ook tegen Carnibest kan Mack niet echt goed,,, hij zit nu op de Energique nr 4,, en we Barfen en dit gaat allemaal prima.
Dus gewoon lekker wat anders geven waar ie het wel goed op doet ;) ;)
Door Elf
#873755
Gewoon geven waar je hond het goed op doet! Doodles heeft volgens ons stalen ingewanden. Wat hij ook eet (of het nou normaal eten is of een pakje roomboter, of een zak cashewnoten, of..., of....) hij krijgt er geen diarree of wat voor klachten dan ook van. Behalve...... als hij Rodi eet. Dan poept hij dun. Verder gaan alle KVV's en barf goed.
Door Wendy (boxer gek)
#874744
Bedankt voor jullie reactie's.
Ik was ook van lan om het d'r niet meer te geven.
Maar m'n man had het gisteravond weer geprobeert, en wonder boven wonder had ze nu gewoon mooie drolletjs.....
Door Fynn
#874760
Ik vind Duck net nat gemaakt karton.
Ik geef het niet meer en alsje hond er diarree van krijgt waarom dan nog geven?
Je hebt voldoende variatie met andere merken.
Ik geef alleen smuldier momenteel (en enkele dagen Barf) .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Wendy (boxer gek)
#875420
Hoi Fynn,

Zoals je kon lezen was ik het ook niet meer van plan om het te geven, maar m'n man had het gegeven (ik was nog werken).
Maar idd het ziet er raar uit die Duck hihi

Verder krijgt ze ook Smuldier, Energique, Stawi enz dus idd genoeg andere merken.
Door cachi
#882840
Ik geef men hondjes Duck, al meer dan een jaar en ben er tevreden over
Het is ook het enige volgens mij dat men hier in Belgie kan krijgen van verse voeding

Ik heb gisteren nog met iemand van Duck contact opgenomen om te vragen of er granen in zitten en zo ja dewelke.
Daar gaven ze me het antwoord, dat zijn verschillende, dat kan gerst zijn, mais.
Dat wordt ontvliest en gebroken, voor het nabootsen van een rundermaag.

Ik ben nog maar een beginneling en ze kunnen me vanalles wijsmaken hoor

Grtjes
Door Annick
#883560
Hoi ,

Hier in Belgie kan je meer dan alleen duck krijgen .
Ik geef carnibest smuldier enz kan je hier in Belgie allemaal verkrijgen  :)

Bij topdog in Wetteren .


Groetjes Annick .
Door cachi
#883947
[quote="Annick"]
Hoi ,

Hier in Belgie kan je meer dan alleen duck krijgen .
Ik geef carnibest smuldier enz kan je hier in Belgie allemaal verkrijgen  :)

Bij topdog in Wetteren .


Groetjes Annick .
[/quote]

Hier in Antwerpen, heb ik alleen nog maar Duckvoeding gezien,
Ik moet wel zien dat het bereikbaar is, met openbaar vervoer, mag het ook niet te ver zijn, maar ik ga alvast eens kijken naar de verkoopsadressen hier in de buurt.
Bedankt voor de reaktie Annick
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door