Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#872035
Robbie heeft last van een geirriteerde keel. Zijn klieren zijn ook iets opgezet.
(Door een DA geconstateerd)
Doordat zijn keel wat geirriteerd is hoest hij zo nu en dan.

Kan ik hem iets geven wat de boel verzacht?
Ik heb hem al Tussistin van VSM gegeven als het hoesten erger werd.
Het wordt dan wel iets rustiger maar het gaat er niet door over.

Rob vindt Tussistin trouwens vreselijk goor.. 8) zelf persoonlijk vind ik het wel lekker  :P
Door pallas
#872058
Is het kennelhoest? Dan zou ik het goed in de gaten houden.
Tussistin of wat honing om de pijn wat te verzachten.

Af en toe wat laten drinken (bv vleessap) helpt ook wel wat voor de keel.
Helemaal de hoest onderdrukken is meestal niet mogelijk en misschien ook niet zo'n goed idee.

Uitzieken maar.

knuffels voor Robbie.
Door Robian
#872413
pallas schreef: Is het kennelhoest? Dan zou ik het goed in de gaten houden.
Tussistin of wat honing om de pijn wat te verzachten.

Af en toe wat laten drinken (bv vleessap) helpt ook wel wat voor de keel.
Helemaal de hoest onderdrukken is meestal niet mogelijk en misschien ook niet zo'n goed idee.

Uitzieken maar.

knuffels voor Robbie.
Nee, het is geen kennelhoest.
Rob hoest als hij net wakker wordt of als hij heeft liggen rollebollen. Er is geen slijm. Hij klinkt alsof hij zich verslikt heeft.
Hij heeft er geen last van na inspanning.
Als de DA in zijn keel knijpt dan krijgt hij dezelfde kuch/hoest.

Voor de kattemensen, hij klinkt als een kat die moet hoesten als hij te hard heeft gespint.

Hij hoest ook niet de hele dag. Zeg maar 3 tot 4 keer per dag.

Hij heeft hier nou al een flinke tijd last van ca een half jaar. Er kunnen ook dagen tussenzitten dat hij helemaal niet hoest of 1 keer per dag.

Volgens mijn DA moest het vanzelf genezen. Deed het dat niet dan wilde ze een keelonderzoek gaan doen en dan behandelen met prednison (yeah, right  :o)

Ik zit erover te denken om een date met Tannetje te gaan maken.
Door Robian
#872416
Sanyo schreef: Ik zou iets voor de weerstand geven, echinaforce of zo.
En mischien kan Tonsiotreen van VSM (homeopatisch middel tegen keelpijn) helpen? http://www.purelijfkracht.nl/node/627

Dikke knuffel voor Robbie! :-*
Dat zijn zuigtabletten he? Ik zal eens kijken maandag of ik er aan kan komen.
Door Robian
#872459
202spots schreef: beetje honing laten likken?
Robbie trekt een heel lelijk gezicht naar je  8)
Hij vind honing walgelijk. Als hij het ruikt gaat hij snel in de mand liggen  ;D
Door pallas
#872469
Robian schreef: Nee, het is geen kennelhoest.
Rob hoest als hij net wakker wordt of als hij heeft liggen rollebollen. Er is geen slijm. Hij klinkt alsof hij zich verslikt heeft.
Hij heeft er geen last van na inspanning.
Als de DA in zijn keel knijpt dan krijgt hij dezelfde kuch/hoest.

Voor de kattemensen, hij klinkt als een kat die moet hoesten als hij te hard heeft gespint.

Hij hoest ook niet de hele dag. Zeg maar 3 tot 4 keer per dag.

Hij heeft hier nou al een flinke tijd last van ca een half jaar. Er kunnen ook dagen tussenzitten dat hij helemaal niet hoest of 1 keer per dag.

Volgens mijn DA moest het vanzelf genezen. Deed het dat niet dan wilde ze een keelonderzoek gaan doen en dan behandelen met prednison (yeah, right  :o)

Ik zit erover te denken om een date met Tannetje te gaan maken.

Goed idee, zeker als hij er al zo lang last van heeft en de klieren ook niet rustig zijn :)
Door Robian
#873297
De afspraak met Tannetje is gemaakt. Vrijdag de 14e.
Ik laat beide heren dan meteen even titeren.

Ik heb ook een honing gevonden die meneer blieft  ::) Als hij hoest ga ik hem dat maar zolang geven. Smeert in ieder geval de keel  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door