Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bobo
#867750
Ik geef Bobby nu sinds 1.5 week een kuurtje drainage compositum.
Sindsdien krabt hij zijn bekkie niet meer open en likt niet meer aan zijn poot, maar zwarte troep gutst uit zijn oor. Ik geef hem tweemaal daags prodier oordruppels.
Hij heeft erg veel last van zijn oor.

Ik wil even weten of dit komt door het kuurtje (is de eerste keer dat ik dit doe).
Ik moet er wel even bij vermelden dat Bobby altijd al slechte oren (1x per maand ontstoken) heeft zonder echte aanwijsbare oorzaak.
Volgens de dierenarts ziet het er goed uit. (heeft in september gekeken toen hij toch onder narcose was).

Kan het ontgiften zijn wat eruit komt op de plek waar het grootste probleem zit?

Het is namelijk maar 1 oor en hij is er flink beroerd van.

Hij heeft maar 1 dag diarree gehad van de drainage compositum en daarna begon dat oor.
Door pallas
#867866
Volgend mij kan dat best ontgiften zijn.
Ik weet niet hoelang je dit aan moet kijken als hijer zo veel last van heeft :-\
Misschien iemand anders?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#867884
Klinkt inderdaad als ontgiften. Het oor wel schoonhouden met Puur Oor en verder moet het er uit. Alleen als het heel erg wordt ingrijpen.
Door Boefke
#867888
Kan heel goed ontgifting zijn. Als ik drainage bij Boef gebruik reageert hij daar erg sterk op. Sterker dan op groene leem.
Door Bobo
#868354
Tja, met Bob zijn we inmiddels wel een beetje oren probleem gewend hoor, dus ik ga niet meer hoteldebotel naar een dierenarts. Dit hebben we in het verleden weleens gedaan en dan stonden we na 10 minuten weer buiten met een zalfje. Zijn oren zijn duidelijk van pups af aan een zwakke plek. Ik denk dat de troep er daarom bij zijn oor uitkomt.

De troep is vandaag iets minder, maar hij schudt nog wel. Het is niet zwart van kleur vandaag maar bruin.
Als je zachtjes wrijft over zijn oor dan hoor je het soppen, volgens mij is dit nog drap die eruit moet.

Ik blijf voorlopig maar even druppelen met prodier oordruppels.

Kan het kwaad om hier traumeel bij te geven of heeft dit geen toegevoegde waarde?
Door Bobo
#872079
Hoe lang kan je drainage compositum geven?
Er komt namelijk nog steeds wat viezigheid uit Bob's oor.  ???

Ik geef het nu 2 weken, maar merk nog weinig verbetering aan zijn oor.

Wel aan de rest van zijn lijf, duidelijk zelfs.
Hij krabt niet meer aan zijn bekkie (2 weken terug elke dag tot bloedens toe) en hij likt bijna niet meer aan zijn poot.

Alleen dat oor.... :-[
Door pallas
#872082
[quote="Bobo"]
Hoe lang kan je drainage compositum geven?
Er komt namelijk nog steeds wat viezigheid uit Bob's oor.  ???

Ik geef het nu 2 weken, maar merk nog weinig verbetering aan zijn oor.

Wel aan de rest van zijn lijf, duidelijk zelfs.
Hij krabt niet meer aan zijn bekkie (2 weken terug elke dag tot bloedens toe) en hij likt bijna niet meer aan zijn poot.
Alleen dat oor.... :-[
[/quote]


Nou dan werkt het dus wel erg goed :). waar hij het vaakste last van heeft zal denk ik als laaste over gaan, dus nog maar een poosje doorzetten. Ik denk dat je nog wel twee weken kan geven.

Als je het niet (meer) vertrouwd dan toch maar naar de d.a. voor een zalf.
Door Bobo
#872096
Ik heb sudolan in huis, maar ik ben er niet zo voor....

Zou dat in dit geval wel helpen? Bijvoorbeeld een weekje?
Ik heb niet het idee dat de prodier echt werkt...

het is net of er een propje zit wat er niet uit wil  ???
Door pallas
#872099
[quote="Bobo"]
Ik heb sudolan in huis, maar ik ben er niet zo voor....

Zou dat in dit geval wel helpen? Bijvoorbeeld een weekje?
Ik heb niet het idee dat de prodier echt werkt...

het is net of er een propje zit wat er niet uit wil  ???
[/quote]

dat kan ik zo niet zeggen, misschien dan toch de d.a. even bellen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#872233
Komt dat propje er met de Puur Oor niet uit? Ik zou als het even kan de zalf zo lang mogelijk uitstellen, het alleen als laatste redmiddel gebruiken. Zolang er vooruitgang in zit kun je doorgaan.
Ik houd bij de drainage aan om tenminste drie weken te geven en verder zolang je nog verbetering ziet.

Bobby heeft bij mij het eerste jaar dat ik hem had bijna voortdurend drainage comp gehad. Hij had in het asiel oorontsteking gehad en krabte aan zijn oren. Ik kan hem niet zalven dus ik moest het wel met de drainage doen en dat is mooi gelukt. Maar ik heb hem dus eerst 6 weken gegeven en daarna elke keer als hij weer begon met krabben.
Door Bobo
#872515
Oke, dan ga ik eerst nog even door. Ik zie aan zijn bekkie wel dat het weer een gave huid aan het worden is. Hij piept af en toe, door bijvoorbeeld wind op zijn oren of bij plotselinge aanraking door vreemden als hij een aai krijgt etc.

Ik hoop dat hij wel gauw een beetje opknapt... ;)
Door macgirlie
#875035
Gelukkig! Hopen dat het nu snel beter gaat. Wat een getob met die oren maar wel fijn om te lezen dat de drainage comp wel degelijk werkt. Beter dan al die chemische troep.
JayJay zit nu op de blaas- en nier comp dus ik hoop over een week of twee ook te horen dat ie af is van zijn ontsteking en gruis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door