Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jennyfer
#871745
Hallo. Sinds deze week heb ik mijn dwergschnauzer van bijna 12 jaar op de Carnibest gezet, omdat hij een hele schilferige en korstige huid had. Al bij de dierenarts en alles geweest. Hij werd in eerste instantie op hypo-allergene brokken gezet, maar de plekken werden steeds groter. Vanaf deze week ben ik dus overgegaan op Carnibest natuurvoeding. Mijn vraag is echter, mag hij hierbij ook niet wisselen met af en toe een stukje gekookte vis of zo?

Mijn middenslagschnauzer met ernstige spondylose en maag- en darmproblemen weigert Carnibest te eten, dus die blijft maar gewoon op de brokken.

Bedankt
Door Nynke
#871763
Hallo Jennyfer, ik zou de CB niet afwisselen met gekookt vlees of vis, maar met rauw vlees of vis. Maar Carnibest is een compleet voer, je hoeft dus geen andere voedingsmiddelen toe te voegen. Het mag wel, maar hoeft niet. Ik hoop dat het snel beter wordt met je hondje !!
Door jennyfer
#871768
Bedankt voor de tip. Ik weet dat Carnibest een compleet voer is, maar het zal wel aan mij liggen dat ik het een beetje zielig vind, dat hij dat alleen maar mag eten. Hij is er wel dol op hoor, maar de ander hond krijgt wel 's avonds wat gekookte groente van tafel. Ik ben natuurlijk een beginner, maar wat ik dus een beetje begrijp, is dat eigenlijk alles rauw moet zijn? Mag ik hem ook geen rijstwafel van zonnatura tussendoor voeren. Ik ben dit nu nog niet van plan, eerst maar eens een paar weken alleen op de Carnibest om alles te elimineren. Verder ben ik benieuwd op ik de Carnibest natuurvoer ook af zou kunnen wisselen met een andere smaak, b.v. lam en rijst of zo....
Door Elise
#871770
Als je hondje problemen heeft met de huid is het misschien het handigst om even maar 1 soort carnibest te voeren, om te kijken of hij daar van opknapt. En het is bovendien inderdaad een compleet voer, dus hij krijgt alles binnen wat hij nodig heeft.
Door Nynke
#872093
Ik zou geen rijstwafels voeren, maar kan het niet onderbouwen. Sorry :-[ :-X
Laatst gewijzigd door Nynke op vr 30 nov 2007, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke en Petal
#872109
Mijn Petal eet ook carnibest en ik wissel de soorten af. Wel doe ik vaak groente erdoor wat ik b.v. die dag eet: boontjes, wortel, bloemkool en broccoli. Vooral op broccoli is ze helemaal dol. Die groente kook ik wel even, maar het vlees is gewoon rauw.
Ik geef Petal wel elke dag een halve rijstwafel, niet als voeding, maar als beloning 's avonds na het laatste rondje. Heb ik van een fokker gehoord, dat dat prima was en niet dik-makend. Ze weet het al precies, gaat dansend en springend naar het vaste plekje en krijgt dan haar halve rijstwafel.
Voor de huid van jouw hondje kun je misschien vette vis proberen, b.v. sardines (deze moeten wel eerst 2 weken ingevroren zijn) en anders visolie. gr. Anneke
Door flin
#872128
[quote="Nynke F"]
Ik zou geen rijstwafels voeren, maar kan het niet onderbopuwen. Sorry :-[ :-X

[/quote]

rijst valt onder granen, maar heeft een andere samenstelling dan bv aardappels of tarwe;
dieren met een allergie kunnen er heftig op reageren, anderen hebben er juist weer geen problemen mee.....
Door aalsmeer
#876980
[quote="jennyfer"]
Bedankt voor de tip. Ik weet dat Carnibest een compleet voer is, maar het zal wel aan mij liggen dat ik het een beetje zielig vind, dat hij dat alleen maar mag eten. Hij is er wel dol op hoor, maar de ander hond krijgt wel 's avonds wat gekookte groente van tafel. Ik ben natuurlijk een beginner, maar wat ik dus een beetje begrijp, is dat eigenlijk alles rauw moet zijn? Mag ik hem ook geen rijstwafel van zonnatura tussendoor voeren. Ik ben dit nu nog niet van plan, eerst maar eens een paar weken alleen op de Carnibest om alles te elimineren. Verder ben ik benieuwd op ik de Carnibest natuurvoer ook af zou kunnen wisselen met een andere smaak, b.v. lam en rijst of zo....
[/quote]

He ik geef ook cb.
Geeft het vier dagen in de week omdat ze dan geen tekort krijgen en de rest rommel ik wat aan.
Heb een vis dag en die andere twee dagen ja karkassen enzo.
Maar rijstewafeks stoppen toch?
Door Eef+Stippels
#880662
[quote="Elise"]
Als je hondje problemen heeft met de huid is het misschien het handigst om even maar 1 soort carnibest te voeren, om te kijken of hij daar van opknapt. En het is bovendien inderdaad een compleet voer, dus hij krijgt alles binnen wat hij nodig heeft.
[/quote]

Hier sluit ik me bij aan. Ik zou het even bij 1 soort houden om te kijken hoe het gaat. Wanneer de huid beter wordt kun je eventueel langzaam uitbreiden en kijken hoe het dan gaat.
Door spickenstef
#880966
ik zou me om die halve rijstwafel niet druk maken en het haar gewoon geven af en toe iets om te snoepen zal geen kwaad kunnen hoor al is het maar omdat ze het zo lekker vind
Door flin
#880974
[quote="spickenstef"]
ik zou me om die halve rijstwafel niet druk maken en het haar gewoon geven af en toe iets om te snoepen zal geen kwaad kunnen hoor al is het maar omdat ze het zo lekker vind
[/quote]

als 't hondje  nou misschien net wel allergisch voor rijstwafels is, zou ik 't toch even van de lijst schrappen...

om te snoepen zijn er dan nog wel andere dingetjes...

't gaat er nu toch om;
om te kijken of : op 1 soort cb de huid verbeterd?
en misschien is't slim om 't even bij 1 soort cb te houden, voordat je een andere probeert;
anders weet je nog niet waar hij goed of slecht op reageert ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door