Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Janne
#871831
Hey Nou hier ben ik dan nogmaals  :-[

Ik heb al vaker aan jullie gevraagd hoe en wat over kvv met een pup.

Ik heb nu een pup van 16 wk die al vanaf 2 wk bij mij over is op carnibest net als mijn andere honden. De fokker van hem is geen voorstander van KVV dat mag natuurlijk. Maar soms geeft dit wel eens een menings verschil.

Ik ben met mijn oudste hond nu bijna 20 mnd over gegaan op carnibest voor al vanaf pup overgeven en sindsdien niets meer, vandaar dat ik heel tevreden ben met carnibest.

Nu is het zo dat mijn pup tov andere pups in het nest al vanaf het begin een andere vacht had, voelde ook onders, minder dik en vol. Hij groeit goed is nu ongeveer 45 cm en weegt 13,4 kilo. Hij staat wel hoger op zijn poten dan zijn broertjes maar dat is ook al vanaf het ophalen met 8 wk, maar daarna werd het verschil iets groter.

Nu is de fokker van mening dat het vlees niet goed voor hem is, hij zou minder vacht krijgen hierdoor, zijn bouw zou minder worden en de kans is groter op doorgezakte polsen.

Ze zegt ook dat mijn andere hond dat heeft klopt die heeft doorgezakte polsen, en zit minder in vacht, maar is wel gesteriliseerd weet niet of dit met de vacht te maken kan hebben. Mijn andere teef zit ook niet goed in vacht ze is voor de vakantie in de rui gegaan en is met heel weinig vacht er door gekomen. (door vlees?)

Verder vind ik dat ze de bouw van mijn teven niet kan vergelijken die komen niet van een goede fokker, maar gewoon een nestje zonder ergens naar te kijken laat ik het zo maar zeggen.

Ze verbied me ook niet om vlees te voeren, maar haar lijkt het beter om brokken te voeren dus om de volgende reden, mooie bouw/vacht/botten.
En dat HD beinvloedbaar is door het eten, dus evt ook door carnibest omdat het niet goed zou zijn?
Daarnaast vind ze dat ik Glucosamine en Ghondroitine bij zou moeten geven aan mijn pup?

Dus misschien denken jullie heb je haar weer maar zou toch nog maals jullie mening weten, en vooral de fokkers/showers onder jullie....

alvast bedankt
Door Laura2004
#871856
Ik ben geen fokker, maar ik ga toch mijn mening geven. Ik vind het echt totale onzin wat jouw fokker zegt.
Ik barf zelf, dus ik heb niet zo veel ervaring met versvlees, maar ik ben er wel van overtuigd dat versvlees honderd, zo niet duizend keer beter is dan brokken.

Mijn honden zitten perfect in hun vacht en zijn kerngezond en als ik een barf (of versvlees) hond vergelijk met een brokkenhond dan ziet deze er negen van de tien keer beter uit. Mijn honden zien er zoveel beter en gezonder uit dan alle brokkengevoerde honden hier in de wijk.

Misschien lullig om te zeggen hoor, maar misschien (waarschijnlijk) heb jij gewoon pech met je hond (wat betreft die ene met doorgezakte polsen). Dit kan in mijn ogen niet komen door het voeren van versvlees, waarom, wat zou de reden daarvoor zijn?

En ik vind het ook heel vreemd glucosamine en chondroitine aan je pup te geven... Wat mankeert hij dan? Hij heeft toch alleen een dunne vacht....

Als de fokker van mijn hond zulke onzin zou verkopen, zou ik toch heel rap het contact verbreken met deze fokker, want ik zou daar toch heel moe van worden.

En als jij deze dingen gelooft die de fokker zegt dan moet je vooral brokken gaan voeren, maar het is in mijn ogen totale onzin en volgens mij heb je voorlopig gewoon pech met je hond en ligt het niet aan het eten en het kan toch dat de vacht van je hond nog voller wordt? Of is dat niet mogelijk?

Sta je wel achter deze manier van voeren?
Door Laura2004
#871867
En dat de reden om brokken te voeren een mooie bouw/vacht/botten is, dat vindt ik totale onzin, want ik zie toch het tegenovergestelde met brokkengevoerde hondjes.

En sterilisatie kan zeker een hele heftige invloed hebben op de vacht van je hond.
Door Janne
#871877
Nou ik sta er wel achter, maar omdat ik pas een paar maanden kvv gebruik ga ik twijfelen als iemand met jaren fok/show ervaring zegt dat mijn hond misschien dingen mist in kvv waardoor hij minder zou kunnen ontwikkelen?

Nou ik heb verder een prima contact met de fokker hoor, dus het is niet zo van zoek jij het maar uit ik wil niets meer met je te maken hebben.
En idd mijn andere honden is misschien gewoon pech, doorgezakte polsen misschien had papa dat ook weet ik zo eigenlijk niet. Wij kijken toch op een andere manier naar een hond dan een show fokker doet.
Pas toen ze zei dat mijn hond doorgezakte polsen had en achter o benen zag ik het pas..... ::) :-[

Maar goed daarom vraag ik ook om ervaringen van andere mensen en vooral fokkers omdat id qua bouw toch anders oordelen. Harstikke bedankt voor jou antwoord.
Door Laura2004
#871890
Er zijn hier heel veel fokkers die juist vers of barf voeren aan hun honden, ze spenen ze zelfs af op barf en ze doen dit juist omdat ze er goede ervaringen mee hebben.

Maar je krijgt vast nog reacties van fokkers en anderen.

Laat je niet van de wijs brengen door de fokker, ze heeft misschien jarenlang fok en showervaring, maar blijkbaar heeft ze geen verstand van goede voeding. ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#871895
ik ben het heftig eens met Laura.
mijn pup krijgt al vanaf het moment dat hij hier is kvv en barf en ik heb nog nooit (en andere met mij) een hond zo gelijkmatig zien groeien.
Mij andere 2 honden hebben eerst br*k gehad en hadden giga groeipijnen en geloof me dat wil je niet meemaken!
De vacht van mijn jongste hond is schitterend en dat zeg niet alleen ik maar ook andere. Mij 2 oudste zijn sinds ze op vers staan zo ten goede veranderd zeker kwa gezondheid, vacht en zelf uithoudingsvermogen. Plus het feit dat mijn oudste hond een tumortje in zijn wang had en ik zeg niet dat het weg is gegaan door vers vlees maar het heeft er zeker een goede invloed op gehad toen hij aan 't opknappen was.
Verder hebben ze tanden om door een ringetje te halen en stinken uit de bekkies doen ze ook niet meer, reden genoeg(en misschien ben ik er nog wel vergeten) om vooral door te gaan met de kvv!
En inderdaad kan er wel eens een hondje zijn met pech maar daar veranderd niets aan door terug te gaan naar de brok.
En de bouw minder worden door vlees geven en daardoor doorgezakte poten krijgen?
Volgens mij krijgen honden toch ook eerder doorgezakte poten door zwaarlijvigheid en niet door het geven van vlees.
En misschien ook wel door vererving.
Dat d'r pootjes en /of polsen doorzakken
En een sterilisatie of castratie heeft zeker gevolgen voor de vacht!!
Nee hoor, lekker vers blijven geven!!!
ellen
Door pallas
#871912
Hier loopt ook eentje die al van pup af aan cb en later barf heeft gegeten.
Daarbij is het ook nog eens een hond die veel traint  en in de wedstrijden gaat.
Dat kan alleen maar als hij goed gezond is!

Hij is zeker niet de kleinste en is heel mooi rustig gegroeid en dat is wel belangrijk voor stevige gewrichten.

trouwens zijn er heel veel top honden in de behendigheid die kvv of barf eten en die er ook mee zijn groot geworden :) het is gewoon het beste voor je hond!!
Door Erna
#871961
Een fotootje zegt soms meer dan 1000 woorden

Afbeelding

Vanaf 8 weken volledig Barf. Zij is nu bijna 24 maanden en is inmiddels NL jeugdkampioen, heeft een stuk of 7 Nederlandse CAC's, twee CACIB's, een Belgisch CAC en een Kroatisch CAC plus Clubwinner 2007.

En dat allemaal met rauwe voeding.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#871987
[quote="Erna"]
Een fotootje zegt soms meer dan 1000 woorden

Afbeelding

Vanaf 8 weken volledig Barf. Zij is nu bijna 24 maanden en is inmiddels NL jeugdkampioen, heeft een stuk of 7 Nederlandse CAC's, twee CACIB's, een Belgisch CAC en een Kroatisch CAC plus Clubwinner 2007.

En dat allemaal met rauwe voeding.
[/quote]

Kijk, daar wil in jouw geval wel voor instaan. Voor 100% kvv niet aangezien ik ook niet weet wat daar precies in zit.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#872025
Hallo,

Volgens de fokster zijn een mindere vacht e.d te wijten aan vleesvoeding, maar heeft ze ook aankunnen geven waar het aan ontbreekt binnen de vleesvoeding?

Heeft ze zich daar in voldoende verdiept of van dichtbij meegemaakt dat het een en ander juist door vleesvoeding niet goed ging of is het van horen zeggen..........

Zoals al gezegd groeien pups op vleesvoeding  gelijkmatiger op, maar het is ook bekend dat daardoor pups meestal ook langer slugelachtig blijven.
En dat is nu iets wat men voor shows liever niet wil zien.
Een pup in de jeugdklasse die al redelijk volwassen oogt of eentje die er nog pupperig uit ziet........ dat kan puntjes kosten.

Daarnaast heeft je puppy ook een genenpakketje meegekregen. je verteld dat je hondje met 8 weken al wat hoger op z`n pootjes stond als de rest en dat toen z`n vachtje al anders aanvoelde, heb je hem ook nog op jongere leeftijd kunnen zien?
Heb je misschien foto of filmmateriaal van het nestje zodat je goed kan kijken naar de verschillen van de  pups?

Je andere honden zitten nu ook minder in hun vacht, maar misschien ben je nog niet zo lang bezig met versvoer en dat ze in een overgangsfase zitten, wat hun vacht aangaat.

Castratie (sterilisatie) kan een vacht enorm veranderen, meestal wordt die dikker, wolliger en de kleuren worden valer met het klimmen der jaren.

Ik kan mij best voorstellen dat je aan het twijfelen gebracht ben door iemand die jaren fok en showervaring heeft............maar dat is heel iets anders als een goede kijk op voeding hebben!

Trouwens, je gaf zelf al aan hoe een van je honden is opgeknapt door de carnibest, dus je weet het wel.........!!!!!!!
Door roefus
#872112
[quote="Angelique"]
Kijk, daar wil in jouw geval wel voor instaan. Voor 100% kvv niet aangezien ik ook niet weet wat daar precies in zit.
[/quote]

Maar dat weet je evengoed niet van brokken.
En dan zou mijn keuze dan tóch nog eerder de complete versvoeding zijn.

Dacht trouwens dat Karin (van de Pyrs) voornamelijk Carnibest voert.
En die behaalt toch ook mooie resultaten op shows e.d.?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door