Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Chubby
#871854
Ik belde zojuist een visboer in de buurt en hij gaf aan dat ik elke woensdag welkom ben om wat vissenkoppen te komen halen voor de katten. Misschien een beetje overdreven om elke week te gaan voor 2 katten, maar dat bespreek ik nog wel met hem.

Ik vraag me wel af welke koppen geschikt zijn voor beginnende katten. Zijn er vissoorten met een zachter bot? Of misschien is er een vis die ik juist niet kan geven?

Onze mormels eten een kippenvleugel of -nek met gemak weg, op het dikste bot van de vleugel na.. Voor het weekend ligt er een braadkuiken klaar, kijken of ze die al helemaal de baas kunnen..
Door Mevroi Kruim
#871874
Hier vinden ze viskoppen echt yuck  :P ze eten nog net de sardienen met kop maar dat is het dan ook wel. Ik voer de honden zalmkop maar dat is echt hard, ik weet niet of je katten dat wegkrijgen; die van mij iig niet. Zalmstaart gaat wel, althans de twee grootste katten eten dat wel. Dat zijn de katten die ook een kippenpoot en een eendennek aankunnen.

Ik zou het gewoon eens proberen, kijken wat ze eten en hoe het gaat. Ik zou alleen geen gezouten en/of gerookte vis voeren, alleen rauwe verse.

Succes met het kuiken!
Door flin
#871886
hier ook gevalletje moeilijk;

een blikje sardien openmaken, en 't hele spul staat te gillen (misschien ómdat 't uit een blikje komt?}
maar helaas word dit vaak even later weer uitgespuugd....

de sardientjes van de visboer keken ze met afgrijzen aan,

laatst wat verse sprotjes (nog een slag kleiner dan de sardien) en daar was in elk geval aandacht voor....(er is er 1 ingegaan...)

volgens mij zijn alle katten eigenwijs en misschien vinden die van jou vis heerlijk en anders misschien volgende week wel!
Door Chubby
#871893
Tot nu toe vonden ze vis als extraatje naast de brokvoeding heerlijk.. Ze kregen niet alleen tonijn of zalm uit blik, maar ook versgevroren zalmfilet, kabeljauwfilet e.d. Maar sinds we zijn overgegaan op BARF hebben ze nog geen vis gehad (wilde voedselgevoeligheid uitsluiten bij de jongste)..

Ik ben benieuwd wat ze ervan vinden, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat onze veelvraat íets laat staan wat eetbaar is  ;) En ach, ik kan me aan de prijs geen bult vallen denk ik..
Door - pien -
#872794
k'Heb nog nooit viskoppen voor de poezels geprobeerd,
er is er wel ooit eentje vandoor gegaan met een halve panharing die de hond in de tuin had laten liggen.
Sardientjes gaan er ook in en verse ansjovisjes, mijn visboer heeft die soms.
Door Chubby
#873209
Gisteren op de markt 2 sprotjes meegenomen.. Murdock vrat de zijne met alle liefde, Belle trok haar neus op.. Simba de hond was er wel blij mee, die weet zelf wel wat ze wil: ook vers!

Voorlopig nog KVV dagen voor de hond, naast haar brokken..

Overigens, het braadkuiken is bijna schoon op. Heb wat rug met heup weggegooid zojuist. Ruim een kilo zonder moeite sinds vrijdagavond opgevoerd.. Stoere katten!

Voor morgenvroeg heb ik er voor beiden een licht eendagskuikentje uit gehaald, meer past niet meer denk ik..
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#873220
Hallo Chubby,

Je katten lusten er wel pap van zo te lezen. Hier vinden niet alle katten vis lekker.
Er is er 1 die wijting, schol en zalm koppen eet. Maar de zalm kop moet ik wel eerst bewerken met een bijl. Dat is een zware klus waarbij veel spetters je om de oren vliegen  :-\

De magen moeten wel wennen aan deze vis heb ik gemerkt. Vaak wordt het weer uitgekotst.

De sardientjes en sprotjes blijven wel altijd binnen. Maar niet iedere kat is gek op rauwe vis. Als ik een gebakken visje voor mezelf mee breng van de markt zijn ze er wel als de kippen bij  :P
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#873221
Oh ja, de zalmkoppen mag je niet vers voeren, maar moeten eerst een aantal weken in de vriezer gelegen hebben. Dit ivm een ziekte... welke ziekte weet ik zo niet uit mijn hoofd.


Groetjes Linda
Door flin
#873235
zalm uit de pacific zou een parasiet (flukes) kunnen dragen,
(dus die 10 dagen in de vriezer)

gekweekte zalm geeft geen problemen
Door Mevroi Kruim
#873346
Ik voer de zalm ook direct van de visboer, die heeft kweekzalm. Verder vinden ze hier sardienen goed te kanen mits ik de ingewanden eruit haal.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door