Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wicka
#871800
Hai,
Ik heb een 4 maanden jonge Bullterrier pup, en ik wil van de brokken af. Ik heb vandaag Duck gevoerd en dat vond ze heerlijk. Ik ben van plan om 2 kvv dagen in de week in te lassen en verder de zak brok leeg te maken. Kan dat?? Ik wil daarna volledig op kvv overgaan.

De fokker met wie ik nog contact heb zegt dat ik absoluut niet alleen kvv mag voeren en vooral niet aan jonge pups, dit zou niet goed zijn voor de darmen en weet ik wat nog meer. Maar ik lees het tegenovergestelde..... en mijn gevoel zegt dat ik moet stoppen met de brokken.

Groetjes Henni
Door Lizzy
#871802
Hoi Henni, luister vooral naar jou gevoel en niet naar je fokker. Jij zit goed en je fokker niet. Versvlees is juist ontzettend goed voor de darmen van een pup! Alleen steriele voeding (brok) is pas slecht voor een pup. Je kunt prima 2 dagen per week vers voeren en de rest brokken, totdat de brokken op zijn. Daarna kun je prima fulltime overschakelen naar vers.
Door evenstar
#871812
onze kleine plurk van 4 weken eet lekker kkv mee naast de moedermelk
heerlijk vind hij het en hij groeit er goed op
Door Wicka
#871813
Ja het lijkt mij ook, het is een compleet voer dus ze krijgt alles binnen. De fokker had het ook over dat ik eerst moest wachten tot de darmen uitgegroied waren. Dat zou zijn met een maand of 8 a 9....
Door Henny V.
#871827
Ik ken fokkers die geven de pups al met drie,vier weken al kvv naast de moedermelk.
En dat zouden ze nooit doen als het slecht was.
Moet ik er wel bij geven dat ze energique voor puppy's geven.
Door Laura2004
#871869
[quote="Wicka"]
Ja het lijkt mij ook, het is een compleet voer dus ze krijgt alles binnen. De fokker had het ook over dat ik eerst moest wachten tot de darmen uitgegroied waren. Dat zou zijn met een maand of 8 a 9....
[/quote]
Wat een onzin verhaal! Het is juist het beste om een pup vanaf het moment dat hij vast voedsel kan eten barf of kvv te geven. Succes met de overstap!
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 30 nov 2007, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door evenstar
#872062
Mijn ervaring is dat ze kkv gelijk eten niks geen weerstand ze vinden het ook gelijk lekker eten met plezier al vanaf de eerste dag en bij (wat ik eerst voerde) pap en dan geweekte brokken je best wel hele slechte eters en knoeiers heb Je ziet ze denken die tiet van moeders is 10 x lekkere aan die andere rotzooi begin ik niet 
Door Anneke en Petal
#872113
Vanaf het begin gaf ik mijn pup energique nr. 2 (speciaal voor pups) en toen ze een maand of 6 was, ben ik af en toe was anders gaan geven. Nu eet ze carnibest, maar ook wel eens duck of rodi. Gewoon voor de afwisseling. Ze doet het er fantastisch op en is supergezond.
Door Maai
#872198
Ik heb een pup van 15 weken en ik ben ruim 2 weken geleden van brok over gegaan op vers. In één keer. En dat ging goed. Mijn hondje doet het er prima op.
Mijn fokker is er ook geen voorstander van maar so what. Het is mijn hond en vers is nu eenmaal het beste wat je je hond kunt geven.

Je zult wel vaker op verzet stuitten ben ik bang want ook veel dierenartsen propageren brokken en vinden vers slecht.

Je moet gewoon doen wat jou het best lijkt.

Veel succes ermee :)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#872258
[quote="Wicka"]
Ja het lijkt mij ook, het is een compleet voer dus ze krijgt alles binnen. De fokker had het ook over dat ik eerst moest wachten tot de darmen uitgegroied waren. Dat zou zijn met een maand of 8 a 9....[/quote]

Nou ik heb veel gehoord, maar deze nog nooit :(
Door Bullmastiff gek
#872602
Hier sluit ik me helemaal bij aan,, maar die van de nog niet uitgegroeide darmen kon ik echt nog niet ;D ;D

Wat een kolder.
Het is gewoon hardstikke goed voor een pup, en trouwens voor welke hond dan ook. Gewoon lekker naar je gevoel luisteren.
:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door