Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senna-husky
#871699
zo senna ziet er nu goed uit vindt ik. ze zit goed in der vacht , en ziet er steviger uit . dus ik gisterenavond even op de fiets langs da met senna om gewoon even te laten wegen (en te laten zien dat het met rauw voer wel goed gaat wat mijn da dus af raden )  >:( wat denk je 2ons lichter als de laatste keer  >:(  ??? toen was ik zo bij gepraat dus  :'( ik wou alleen maar even met haar showen  :) maar da vond toch dat ze er goed uit zag. :)
Door anneke62
#871715
Is ze dan echt te licht in gewicht? Ik zou toch gewoon naar je hond kijken en wat ik op je foto's zie ziet er goed uit en niet te mager!
Door senna-husky
#871716
vindt ik ook maar toen ik 5 weken geleden bij da was omdat haar onlasting niet goed was . zei ik dat ik rauw wou gaan voeren , dat werd me dus af geraden door hem. nu is haar ontlasting wel goed en ze ziet er steviger uit , dus dacht ik dat ze wel iets zwaarder zou zijn geworden . had ik wel leuk gevonden . idd ze is van gewicht goed 19 kg husky teef zit tussen 16 en 23 kg
Door mcSnurk
#871717
19 kg is hartstikke goed. Ligt er ook aan hoe groot ze is en welke type husky, zo te zien is ze hoog op de poten en het slanke type. en husky's staan bekend om hun maag/darm problemen
Door Lizzy
#871721
Zo op de foto ziet ze er heel mooi uit hoor! Is dat trouwens je onderschrift, waar nu de foto's in staan? Want die zijn groot zeg maar (ik scroll me een RSI ;D). Ik weeg mijn honden nooit. Ik vind dat ook niet nodig want ik zie zelf precies of mijn honden te dik, te dun of goed zijn. Zonder weegschaal.
Door senna-husky
#871731
natuurlijk is 20ns niet veel maar ik had het toch wat leuker gevonden als ze 4ons zwaarder was geweest ten opzichten van mijn da en mijn gevoel  :Dhet ging of gaat maar om het idee snappen jullie ;)
Door Fido
#871742
Het lijkt wel of steeds meer da honden dik willen zien!

Ik heb al een aantal keren in de zaak gehad dat een hond écht te dik was, ik in een leuk gesprek met de eigenaar beland en dan subtiel een opmerking maak dat de hond niet zwaarder moet worden en zelfs wel iets lichter mag zijn (lastig onderwerp dus zo subtiel mogelijk ;)) waarop er gereageerd wordt met: "nee hoor! mijn da zegt dat ie er prima uitziet, helemaal niet te dik!

De geneesmiddelen industrie heeft het, denk ik, ook in de gaten dat da niet zo goed op gewichten letten of hóe er naar een gewicht van een hond gekeken moet worden ;)
Er worden de laatste tijd steeds meer "programma's" voor da aangeboden die de da handvatten geeft wat een gezond gewicht is en hoe dat eruit ziet. Én natuurlijk een mooi begeleidingsprogramma voor de eigenaar om hun dier af te laten vallen ::).

Ik moet zeggen het ziet er allemaal goed uit en het streven is zeer zeker goed. Heb me alleen met de vertegenwoordigers verbaasd dát er dit soort programma's voor da gemaakt moesten worden, je mag er toch vanuit gaan dat een da wéét dat overgewicht, in wat voor vorm dan ook, klachten geeft en dat een da wéét hoe een gezonde, goed op gewicht en liever wat schraler dan wat vetter dier eruit hoort te zien :-\
Door mcSnurk
#871751
Ik heb zo'n discussie ook eens met de DA gehad dat wij onze hond 1 á1.5 kilo te zwaar vonden maar de DA niet. Hij zei toen tegen ons dat hij liever had dat de hond iets aan de zwaardere kant was want als ze ziek werden hadden ze meer reserve ??? ??? ???
Door Fido
#871765
gemmaa schreef: Ik heb zo'n discussie ook eens met de DA gehad dat wij onze hond 1 á1.5 kilo te zwaar vonden maar de DA niet. Hij zei toen tegen ons dat hij liever had dat de hond iets aan de zwaardere kant was want als ze ziek werden hadden ze meer reserve ??? ??? ???
Lijkt me de taak van eigenaar én da om te vóórkomen dat een dier ziek wordt.
En als een dier ziek wordt dat er dan diergeneeskunde wordt uitgevoerd om het dier weer zo snel mogelijk en met zo'n min mogelijk schade weer gezond te maken.

Kunde heb ik dus vet staan omdat het een kunde ís! en niet iets van afhankelijk zijn van vetreserve ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#871810
Gelukkig vind onze DA het goed als ze iets aan de slanke kant zijn.

Ze zegt altijd ik zie veels te veel dikke honden en kattten.

Ik vind hem op de foto mooi er uit zien. :)
Door mcSnurk
#871819
Fido schreef: Lijkt me de taak van eigenaar én da om te vóórkomen dat een dier ziek wordt.
En als een dier ziek wordt dat er dan diergeneeskunde wordt uitgevoerd om het dier weer zo snel mogelijk en met zo'n min mogelijk schade weer gezond te maken.

Kunde heb ik dus vet staan omdat het een kunde ís! en niet iets van afhankelijk zijn van vetreserve ;)
er zijn ook goede DA's maar volgens mij doen sommige ook aan diergeneeskunsten :D :D
Door Malamoods
#871894
Senna lijkt me prima op gewicht! Volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken over haar gewicht.

Volgens mij staat ze nog niet zo lang op rauwe versvoeding toch? Dan kan het zijn dat ze eerst wat afvalt, omdat ze nog even moet omschakelen. Ze haalt nu niet meer energie uit de koolhydraten, maar uit de eiwitten en dat moet zeg maar even wennen... Soms valt je hond dan eerst even af, maar dat is vaak maar even... Gewoon lekker rauw blijven voeren, komt vanzelf goed...

Rachel.
Door Fido
#871897
gemmaa schreef: er zijn ook goede DA's maar volgens mij doen sommige ook aan diergeneeskunsten :D :D
Het is ook zeer zeker een geneeskunst. Je leert het vak namelijk ook door het té doen. Je kan wel afstuderen met allemaal 10nen maar dat wil nog niet zeggen dat je goed in diergeneeskunsten gaat worden.

Het is dus een kunde en een kunst die het vak zo ingewikkeld en ook zo reuze boeiend maakt ;)

Knutselen in dit vak vind ik dus een kunstfout.

Al hoewel? bij een botoperatie moet je soms ook wel eens knutselen ::) Phoeheé t'is wel moeilijk om dit vak goed te verwoorden ;D

Ach ik denk dat we allemaal wel weten wat er bedoeld wordt? :D
Een da is goed waar JIJ je goed bij voelt en waar JIJ vertrouwen bij hebt en dat is het allerbelangrijkste.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door