Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
#871345
JayJay is sinds dinsdagavond zeer onrustig, maakt ons 's nachts wakker door aan de deur te krabbelen. Hij kan absoluut zijn draai niet vinden en loopt soms vreselijk te hijgen en uit zijn bek te lekken. Ook doet hij sleetje rijden op het tapijt en gaat daar dan vervolgens als een gek op het tapijt lopen snuffelen. Vannacht heb ik vanaf half vijf met hem op de bank geslapen en toen heeft hij nog wel een paar uurtjes rustig geslapen. Nu ben ik net thuis en hij is weer zo vreselijk onrustig.... .dus morgen toch maar om 9.15 uur even naar de DA. Hij eet en drinkt goed, is ook wel vrolijk maar het is duidelijk dat hij niet lekker in zijn vel zit, draait 24 rondjes alvorens hij gaat liggen, likt overmatig zijn poten en aan zijn staart.
Zouden het zijn anaalklieren kunnen zijn? aan de hand van de info hier heb ik niks terug kunnen vinden mbt dat onrustige gedrag..... Uiteraard ben ik weer erg ongerust. :-\
Door Laura2004
#871356
Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent. Dat onrustige gedrag ken ik niet. Ziggy had regelmatig last van haar anaalklieren, maar werd er niet onrustig van....
Ik hoop dat je gauw wat meer weet en als je het niet vertrouwt gewoon eerder naar de DA gaan
Sterkte met Jayjay  :-* :-* voor beiden ;)
Door macgirlie
#871382
Nu weet ik weinig van anaalklieren omdat mijn honden er nooit last van hebben gehad maar nu ben ik twee weken geleden met JayJay geweest ivm vermoedelijke blaasproblemen en toen heeft ze ook zijn prostaat onderzocht. Had de DA dan ook al volle anaalklieren kunnen voelen? Ik weet nl. niet of die dingen dan dik worden of zo. Ik denk dat ik morgen maar en urine en ontlasting meeneem want de urine was ook vandaag weer erg donker.
Wat lastig dat mijn beestjes niet kunnen praten.......
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#871383
gemmaa schreef: hoe is zijn ontlasting dan, want als die goed stevig is zou hij toch niet zo'n last van zijn anaalklieren moeten hebben?
Ook bij stevige ontlasting kan een hond last hebben van zijn anaalklieren.
Jory had altijd een hele droge anaalkier inhoud, pasta-achtig en korrelig.
Vroeg of laat zorgde dat dan voor een verstopping/ontsteking.
Door macgirlie
#871384
gemmaa schreef: hoe is zijn ontlasting dan, want als die goed stevig is zou hij toch niet zo'n last van zijn anaalklieren moeten hebben?
Die was altijd goed maar de laatste paar dagen wel wat zachter... ondanks dat hij toch regelmatig kip met bot heeft gehad. Dat onrustige gedrag herken ik wel van twee jaar geleden toen hij een processierups heeft opgegeten, toen klom hij ook zo ongeveer in me. Maar nu met al die symptomen bij elkaar weet ik het niet...... of er is toch een superstorm op komst.
Door macgirlie
#871720
Nou, we zijn weer terug van de DA. Zijn anaalklieren zaten behoorlijk vol dus die heeft ze uitgeknepen. Zijn urine was weer niet goed, PH waarde was gestegen naar 7,5, er zat wederom struviet in en ook wat bloed. Uiteraard kwam weer HET BLAASGRUISDIEET aan de orde, maar gezegd dat ik dat absoluut niet wil. Hij krijgt nu een AB-kuur voor 20 dagen.

In ieder geval was het vannacht om half vijf weer prijs, aan de deuren krabbelen, blaffen en janken. Een flinke schreeuw naar beneden hielp geen zier dus uiteindelijk toch maar naar beneden gaan en met hem op de bank geslapen. In dit geval was het kiezen uit twee kwaden, of een boze man of JayJay belonen voor zijn gedrag. Ik heb hem wel compleet genegeerd, niet tegen hem gesproken. Ook de rest van de morgen heb ik hem genegeerd, hij krijgt alleen commanda's. Bij de dierenarts moest ik hem wel even geruststellen want anaalklieren leegknijpen doet pijn.
In ieder geval heb ik wel valium meegekregen voor vannacht en hopen dat hij dan wel weer doorslaapt. Vervelend maar het moet maar even, ik wil niet dat hij weer in zijn puppegedrag vervalt.
Door annielaumen
#871797
astrid heeft ook veel last van de anaalklieren
sleetje rijden eraan likken bij de staart jeuk  enz
tijdje terug laten uitdrukken zat bijna niks in
en toch blijven likken en sleetje rijden
zou het normaal zijn bij haar
de dierenarts zegt ook het is gewoon een schone hond  het hoort bij haar
de ontlasting is meestal hard

annie laumen
Gebruikersavatar
Door Hitam
#871820
Wat ik altijd adviseer bij overvulde of ontstoken anaalklieren: ontgiften. Het is een manier van het lichaam om afvalstoffen kwijt te raken en daar kun je bij helpen.
Door macgirlie
#871868
Ontgiften kan toch met Chlorella? Heb ik nl. net besteld samen met Blaas en nier compositum van de Groene Os. Is het ook verstandig om heb probiotica te geven ivm de antibioticakuur van 20 dagen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door